2008-10-11, 22:03
Medlem
Midsummers avatar
Tjenare! Det r s att jag varit tvungen och installera om vista. Har gjort det ett tjugotal gnger frut, men nu saknades en fil i installationen s det tog stop. Vista r inte helt installerat s kommer inte in i datorn, och jag kan inte fortstta installera. Vad ska jag gra och HUR ska jag gra?

Antar att jag fr formatera hrddisken men hur gr jag det?
Citera
2008-10-11, 23:17
Medlem
Midsummers avatar
Ingen som vet hur man formaterar en hdd?
Citera
2008-10-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Ingen som vet hur man formaterar en hdd?

Stoppa in vista-skivan i datorn, starta om den.. vlj att du vill installera vista, d kommer den formatera om den partition du vill ha vista installerat p.

Och denna gng kanske det funkar att installera det utan att en fil saknas, d du gjort det ett tjugo-tal gnger frut.
Citera
2008-10-11, 23:30
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Stoppa in vista-skivan i datorn, starta om den.. vlj att du vill installera vista, d kommer den formatera om den partition du vill ha vista installerat p.

Och denna gng kanske det funkar att installera det utan att en fil saknas, d du gjort det ett tjugo-tal gnger frut.

Kommer inte ens dit. Bootar jag upp skivan s laddar den lite, sedan blir det svart och efter 5 min s visas en vistas instalationsbakgrund men dr tar det stop!

Och jag har brnt ut en ny skiva!

Mste formatera hdd utan vistaskiva, det r ngot jag aldrig gjort frr!

EDIT: Stavfel och annat bjuder jag p, sitter i totalt mrker med ett trngt tangentbord!
Citera
2008-10-12, 02:26
Medlem
Midsummers avatar
Skt i forumet om hur man ska formatera hdd i boot-menyn men hittar inget.

Har ingen anning hur jag ska gra nr jag vl kommit in i menyn, finns ju inget som innehller formatering dr
Citera
2008-10-12, 02:33
Medlem
micaeles avatar
Du kan inte formatera en hdd frn boot-menyn, ingen dator har sdana funktioner dri. Du mste gra det frn en skiva med operativsystem. Du kanske kan f tag i en XP-skiva och formatera frn den installationsmenyn?
Citera
2008-10-12, 02:35
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du kan inte formatera en hdd frn boot-menyn, ingen dator har sdana funktioner dri. Du mste gra det frn en skiva med operativsystem. Du kanske kan f tag i en XP-skiva och formatera frn den installationsmenyn?

Det fungerar ju inte med skiva? Har inte provat med xp, men ser inte skillnaden varfr det skulle funka?
Citera
2008-10-12, 02:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det fungerar ju inte med skiva? Har inte provat med xp, men ser inte skillnaden varfr det skulle funka?
Known to work, that's all.
Citera
2008-10-12, 13:35
Medlem
Midsummers avatar
Tjenare har brnt ut en XP skiva och nu fr jag ERROR

Citat:
File \i386\kdcom.dll could not be loaded.
The error code is 32768

Setup cannot continue. Press any key to exit.

Kommer ihg att det var en fil som saknades i Vista-installationen med, kan det ha varit samma? OCH VARFR FINNS DEN INTE?
Citera
2008-10-13, 14:29
Bannlyst
Citat:
Tjenare har brnt ut en XP skiva och nu fr jag ERROR

Kommer ihg att det var en fil som saknades i Vista-installationen med, kan det ha varit samma? OCH VARFR FINNS DEN INTE?

Vad jobbigt. Frr s brukade man ladda ner en boot-diskett, och nr man stoppade in denna diskett s kom man ut i DOS s att man kunde formatera.

Sk efter ngot bootprogram fr Vista som du kanske kan kopiera in p en usb-sticka och boota med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in