2008-10-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Men om man tänker sig följande då?

Skulle man inte kunna ge den här möjligheten till en del medlemmar då? Alltså betrodda sådana, kanske f.d moderatorer. Den enda rättighet de ska ha är alltså att kunna karantänsätta inlägg (tänker alltså huvudsakligen på viruslänkar och spam) och inget annat.

Alltså ingen tillgång till outlaw eller några andra befogenheter utan bara den enkla makten att plocka undan misstänkt farliga inlägg och trådstarter.

Det kanske skulle fungera!
Vissa personer med bra rykte och många godkända RP.

På morgnarna ibland så hittar man ofta många trådar som är rent trams och man lägger en RP på den. Dock vaknar inte alltid moderatorer så tidigt som man själv gör många gånger. Vilket gör att en sån ren fåntratts-tråd får ligga kvar och jäsa rätt länge
Det har även varit lite problem med nyregistrerade användare som postar länkar till en blogg på metro-nätverket i en jäkla massa forum samtidigt och många gånger försvinner inte dom trådarna direkt.

Ett system där godkända medlemmar får agera "låtsasmoderatorer" hade kanske kunnat råda bot på det här.
Citera
2008-10-15, 13:33
Moderator
MondoBizarros avatar
Flytande_argot och isterband: jag ska faktiskt ta upp detta i Outlaw å era vägnar, för helt klart låter detta som en bra idé.
Det är ju ingen stor hemlighet att FB behöver mer mods och att på detta sätt skola in mods den långa vägen kan kanske fungera för att lösa problemet.
Citera
2008-10-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Flytande_argot och isterband: jag ska faktiskt ta upp detta i Outlaw å era vägnar, för helt klart låter detta som en bra idé.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det är ju ingen stor hemlighet att FB behöver mer mods och att på detta sätt skola in mods den långa vägen kan kanske fungera för att lösa problemet.

Ja precis! Skitbra helt enkelt
Citera
2008-10-15, 18:27
Medlem
micaeles avatar
Har inte detta med halvmods varit uppe på tapeten innan? Och om jag inte missminner mig avslogs det av admins för att det blir ännu en maktgrupp att rekrytera, ta hand om och hålla efter.
Citera
2008-10-15, 18:35
Medlem
Det minns jag inte, det är mycket möjligt att det var så.
Men idén är god och det behövs faktiskt. Ibland är det så jävla tråkigt att vakna upp, gå in på Flashback och se favoritforumdelarna nedspammade med en jäkla massa trams.
Citera
2008-10-15, 21:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja det är sant. Att införa någon sorts system där okynnesanmälningar medför en varning blir kanske för struligt?

Men å andra sidan så skulle man kunna tänka sig att trådar eller inlägg som satts i karantän och sedan blivit godkända inte skulle kunna karantänsättas en gång till så det enda okynnesanmälningar skulle medföra är en tillfällig borttagning av inlägget eller tråden?
Spontant och utan att tänka skulle jag hellre se att man kunde rapportera trådar som eventuellt innehåller virus o.dyl. med ett "tecken" och då såg samtliga mods den RP:n. Skulle man göra så blev de inläggen åtgärdade rätt snabbt... Missbruk med den symbolen skulle staffas med en tillsägelse
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in