2008-10-11, 18:16
Medlem
FLOMs avatar
Ja, om man tillagar ngt går det ju utmärkt att frysa men hur är det egentligen om man värmer upp fryst mat och sedan fryser och micrar igen?

Har en massa fryst köttfärs och jag orkar nog inte käka upp allt nu..
Hörde av någon att laga-frysa-micra-frysa-micra är det enklaste sättet att matförgifta människor på..

mvh ugn-karln

FL
Citera
2008-10-11, 18:19
Medlem
mr.falkens avatar
det är inget jag rekomenderar, speciellt när vi snackar om köttfärs

varför inte köpa flera små fryslådor kanske till nästa gång å ta fram ungefär det du behöver.

Sen är inte köttfärs dyrt så chansa vore rent ut sagt idiotiskt
Citera
2008-10-11, 18:22
Medlem
FLOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
det är inget jag rekomenderar, speciellt när vi snackar om köttfärs

varför inte köpa flera små fryslådor kanske till nästa gång å ta fram ungefär det du behöver.

Sen är inte köttfärs dyrt så chansa vore rent ut sagt idiotiskt

Jo precis, var så pantad att jag inte tänkte på det. Slafsa in hela faderullan rakt av i frysen utan att tänka på det.

OK, blir att keka tills man somnar in sedan slänga allt. Det är ju inte så dyrt&jobbigt att tillaga nytt framöver.

Gäller det all mat föressten? Kan kanske vara bra att veta i framtiden...

FL
Senast redigerad av FLOM 2008-10-11 kl. 18:24. Anledning: yttligare en dum fråga...
Citera
2008-10-11, 23:34
Medlem
Jag brukar göra som så när jag köper köttfärs att jag köper ett billigt 2,5kg paket. Delar in det i 5st 500g portioner, perfekt att lägga fram o tina när man vill tillaga något.
Citera
2008-10-12, 14:33
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trexake
Jag brukar göra som så när jag köper köttfärs att jag köper ett billigt 2,5kg paket. Delar in det i 5st 500g portioner, perfekt att lägga fram o tina när man vill tillaga något.

Och om man plattar till köttfärsen ordentligt i plastpåsen tinar det på några få minuter i micron.
Citera
2008-10-12, 14:57
Medlem
Snövits avatar
Försök att dela köttfärsblocket men en bra kniv. Tinar det bara lite borde det gå och då kan du frysa om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in