Jag har precis byggt ett barbord i min lägenhet på en vad jag anser perfekt höjd om 120cm. Problemet är att när jag glad i hågen letar efter barstolar så inser jag till mitt stora förtret att samtliga stolar verkar vara anpassade till barbord på 105-110cm, en för mig närmast dvärgsk höjd. Om någon sitter inne på tips om var jag kan finna stolar på runt 95-105cm sitthöjd så blir jag denne evigt tacksam. I värsta fall får jag bygga stolar själv, men stolbygge är lite av min akilleshäl har jag erfarit.
Ursäkta mig, om du då tog illa upp, kunde inte låta bli
Då innebär det att du inte har hittat stolarna du vill ha vilket är en annan fråga
Jag kan ha överreagerat!
IcyHot: Tack, jag har mailat och frågat om sitthöjd. Lite trist att de ser ut att höra hemma i Eksjö MC:s klubblokal eller liknande dock, men jag har passerat stadiet då jag kan vara kräsen.
Läste just senaste reklambladet från dem, och såg barstolar i ek med höjd på 105cm. Sid 21 om jag inte minns fel, och tror även reklambladet finns på deras hemsida om du saknar det
Läste just senaste reklambladet från dem, och såg barstolar i ek med höjd på 105cm. Sid 21 om jag inte minns fel, och tror även reklambladet finns på deras hemsida om du saknar det
Tack för att du tog dig tid att tipsa mig! men tyvärr så anger Jysk höjden inkl. stolsryggen, sitthöjden är i trakterna 80cm, om ens det.