2008-10-11, 17:38
Medlem
tältpinnes avatar
Jag har precis byggt ett barbord i min lägenhet på en vad jag anser perfekt höjd om 120cm. Problemet är att när jag glad i hågen letar efter barstolar så inser jag till mitt stora förtret att samtliga stolar verkar vara anpassade till barbord på 105-110cm, en för mig närmast dvärgsk höjd. Om någon sitter inne på tips om var jag kan finna stolar på runt 95-105cm sitthöjd så blir jag denne evigt tacksam. I värsta fall får jag bygga stolar själv, men stolbygge är lite av min akilleshäl har jag erfarit.

Tack på förhand.
Citera
2008-10-11, 19:54
Medlem
DennisOlofs avatar
Om jag inte har helt fel kan man också söka på Internet, kan det bli mer uppenbart var man kan köpa dessa stolar

http://www.barstolar.nu/
Citera
2008-10-11, 20:04
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Om jag inte har helt fel kan man också söka på Internet, kan det bli mer uppenbart var man kan köpa dessa stolar

http://www.barstolar.nu/

Spara på sarkasmen ditt våp, självklart har jag sökt på barstolar.nu men kammat noll.
Citera
2008-10-12, 10:00
Medlem
nazipoliss avatar
har 4 stycken jag inte använder, vart bor du?
Citera
2008-10-12, 19:17
Medlem
IcyHots avatar
Här kanske...

http://www.tradera.com/Barstolar_JOHANSON_DESIGN-auktion-74540283
Citera
2008-10-12, 20:38
Medlem
DennisOlofs avatar
tältpinne

Ursäkta mig, om du då tog illa upp, kunde inte låta bli

Då innebär det att du inte har hittat stolarna du vill ha vilket är en annan fråga
Citera
2008-10-13, 00:51
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
tältpinne

Ursäkta mig, om du då tog illa upp, kunde inte låta bli

Då innebär det att du inte har hittat stolarna du vill ha vilket är en annan fråga

Jag kan ha överreagerat!

IcyHot: Tack, jag har mailat och frågat om sitthöjd. Lite trist att de ser ut att höra hemma i Eksjö MC:s klubblokal eller liknande dock, men jag har passerat stadiet då jag kan vara kräsen.
Citera
2008-10-13, 15:39
Medlem
finkelzvins avatar
Jysk!

Läste just senaste reklambladet från dem, och såg barstolar i ek med höjd på 105cm. Sid 21 om jag inte minns fel, och tror även reklambladet finns på deras hemsida om du saknar det
Citera
2008-10-13, 16:35
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelzvin
Jysk!

Läste just senaste reklambladet från dem, och såg barstolar i ek med höjd på 105cm. Sid 21 om jag inte minns fel, och tror även reklambladet finns på deras hemsida om du saknar det

Tack för att du tog dig tid att tipsa mig! men tyvärr så anger Jysk höjden inkl. stolsryggen, sitthöjden är i trakterna 80cm, om ens det.
Citera
2008-10-13, 17:21
Medlem
finkelzvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Tack för att du tog dig tid att tipsa mig! men tyvärr så anger Jysk höjden inkl. stolsryggen, sitthöjden är i trakterna 80cm, om ens det.
Oj! Vilken miss av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in