2008-10-11, 14:52
Medlem
det finns lite liknanade ämnen men då har det varit en kille som frågat om hur han ska vinna tillbaka tjejen, men killar reagerar ju anorlunda en tjejer så jag vill ha lite tips nu hur man får en kille

så här är det (ska försöka ta det kort):
I våras fick jag veta att min bästa kompis storebror var tänd på mig. hade inte tänkt på honom så mycket förut, men började göra det då. efter lite småflirtande och sånt gick vi ut en kväll och hade kul. kvällen slutade då med lite hångel men inget mer. Veckan efter var jag tvungen att åka bort i några månader och kom inte tillbaka förens i augusti. stötte sedan inte på honom förens en fest då han var där med en annan tjej. vi snackade inte så mycket men jag fick veta i efterhand av hans bästa kompis att han inte ville bli tillsammans med mig eftersom jag och hans syster är så tajta och han tycker det är jobbigt att festa med henne och så (vilket jag kan förstå).

har efter det sett honom någon gång i veckan när jag varit hemma hos min dom men nästan alltid har den andra tjejen varit där. Tydligen har hon haft kille i över ett år men gjorde precis slut med honom och nu står hon och min kompis bror varandra jättenära och umgås dygnet runt. Min kompis har även berättat att hennes bror kanske gillar tjejen mer än som kompis.

så nu till min fråga:
hur ska jag göra för att få "tillbaka" honom? jag har redan testat att försöka komma över honom, men det går inte. har liksom fått honom på hjärnan. och nu behöver jag lite fb-tips om hur jag kan göra för att få honom igen

(förlåt att den blev lite lång)
Citera
2008-10-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honestly
det finns lite liknanade ämnen men då har det varit en kille som frågat om hur han ska vinna tillbaka tjejen, men killar reagerar ju anorlunda en tjejer så jag vill ha lite tips nu hur man får en kille

I våras fick jag veta att min bästa kompis storebror var tänd på mig. hade inte tänkt på honom så mycket förut, men började göra det då. efter lite småflirtande och sånt gick vi ut en kväll och hade kul. kvällen slutade då med lite hångel men inget mer. Veckan efter var jag tvungen att åka bort i några månader och kom inte tillbaka förens i augusti. stötte sedan inte på honom förens en fest då han var där med en annan tjej. vi snackade inte så mycket men jag fick veta i efterhand av hans bästa kompis att han inte ville bli tillsammans med mig eftersom jag och hans syster är så tajta och han tycker det är jobbigt att festa med henne och så (vilket jag kan förstå).

har efter det sett honom någon gång i veckan när jag varit hemma hos min dom men nästan alltid har den andra tjejen varit där. Tydligen har hon haft kille i över ett år men gjorde precis slut med honom och nu står hon och min kompis bror varandra jättenära och umgås dygnet runt. Min kompis har även berättat att hennes bror kanske gillar tjejen mer än som kompis.

så nu till min fråga:
hur ska jag göra för att få "tillbaka" honom? jag har redan testat att försöka komma över honom, men det går inte. har liksom fått honom på hjärnan. och nu behöver jag lite fb-tips om hur jag kan göra för att få honom igen

Hur gammal är du? Och hur gammal är din kompis bror?
Citera
2008-10-11, 15:07
Medlem
PontiakJohanzons avatar
Nu vet du hur det är att jaga nån svårtflörtad, även om han inte är det med mening, eftersom han helt enkelt inte är intresserad.

Drives you insane, doesnt it?
Citera
2008-10-11, 15:09
Medlem
litenbondes avatar
Citat:

så nu till min fråga:

Frågan är om du kommer vara nöjd ifall du ens lyckas. Du är säker på att det inte bara är någon form av avundsjuka som du känner för att han har hittat en annan tjej och möjligtvis kommit över dig?
Scenariot du har lagt upp gör det i vart fall aningen sannolikt.

Vill du verkligen ha honom så antar jag att du behöver bryta deras emotionella band på något sätt. Antingen får du vänta på din tur eller bete dig på ett så sätt att hon framstår som sämre än dig själv. Dock beror det andra alternativet på ifall du har några moraliska värderingar som går mellan.
Själv mår jag till och med dåligt (av någon anledning) när jag får reda på i efterhand att tjejer har haft pojkvän och varit otrogna med mig.
Citera
2008-10-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Hur gammal är du? Och hur gammal är din kompis bror?

jag är 18, han 19, hon 17. om det nu spelar någon roll
Citera
2008-10-11, 16:04
Bannlyst
Det låter som du hade din chans men sumpade den genom att försvinna flera månader.
Om han är intresserad av dig så lär ni bli tillsammans men om han gillar sin nya flickvän bättre så får du se dig om efter en annan karl.

.
Citera
2008-10-11, 16:44
Medlem
Blasters avatar
eh, säg till honom att du vill ha honom tillbaka kanske.

Hur ska han kunna ha en aning om att du fortfarande är intresserad?
Citera
2008-10-11, 16:48
Medlem
Akademicas avatar
Citat:

har efter det sett honom någon gång i veckan när jag varit hemma hos min

dom men nästan alltid har den andra tjejen varit där. Tydligen har hon haft kille i över ett år men gjorde precis slut med honom och nu står hon och min kompis bror varandra jättenära och umgås dygnet runt. Min kompis har även berättat att hennes bror kanske gillar tjejen mer än som kompis.

så nu till min fråga:

Du, vad är det för fel på dig? Varför vill du ha en kille som inte är intresserad av dig? Tänk efter, innan du ställer så konstiga frågor...
Citera
2008-10-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Du, vad är det för fel på dig? Varför vill du ha en kille som inte är intresserad av dig? Tänk efter, innan du ställer så konstiga frågor...

har du aldrig gillat någon som (kanske) inte gillat dig tillbaka? Man kan inte styra sina känslor. tänk efter innan du klagar...
Citera
2008-10-11, 18:14
Medlem
Känns som att du gör honom mer attraktiv än vad han är bara för att han håller på med en annan tjej. En riktig klassiker med andra ord Inget att oroa sig för dock, är ett medfött instinktivt beteende.
Citera
2014-01-22, 14:54
Medlem
OldMKenseys avatar
Skulle tro att det betalar sig.
Citera
2014-01-22, 17:03
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Skulle tro att det betalar sig.
Har du så tråkigt i dag att du gräver sex år tillbaka i tiden för att svara på trådar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in