Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-11, 14:16
  #1
Medlem
Hej,alla mina fotografier försvann när jag skulle starta datorn.Den hade krånglat ett tag innan med uppstart men denna gång så stod det att jag måste starta i felsäkert läge,gjorde detta men när han startat var fotografierna väck.op är vindows xp.har provat återställning tillbaka i tiden men den går bara att starta från tillfället som jag sabbade till det.nån som kan hjälpa mej?skulle bli evigt tacksam.tar alltid backup nuförtiden.
Citera
2008-10-11, 15:18
  #2
Medlem
Var låg bilderna?

Det kan inte vara så att din profilen för din förra dator finns kvar, med alla dess filer, men att det skapats en ny profil, varför du inte ser några filer?
Finns dina förra mappprofil kvar i denna mappen? C:\Documents and Settings
Citera
2008-10-11, 16:09
  #3
Medlem
icke!har sökt igenom datorn på filer och mappar.

kan man återskapa på något vis?känner på mej att de finns där.
Citera
2008-10-11, 16:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragstar
kan man återskapa på något vis?känner på mej att de finns där.
Det finns otroligt många file recovery-program, men jag vet inte mer än dig vilket av dessa som bäst lämpar sig för just dig. Sök på google och se om du kan finna något lämpligt sådant.
Citera
2008-10-11, 16:46
  #5
Medlem
gubbjävels avatar
Du kan inledningsvis testa med Recuva, finns gratis att ladda ned på http://www.recuva.com/

I övrigt finns det en fantasiljard olika program för att återskapa försvunnen data. Bara att testa sig fram.
Citera
2008-10-11, 18:29
  #6
Medlem
Jag tycker du ändå ska kolla i mappen c:\documents and settings och se vilka mappar det ligger där under. Kolla även efter att du kryssat i visa dolda filer och mappar.

Tveksam att windows bara tagit bort bilderna för att den ville starta i felsäkert läge.
Citera
2008-10-11, 18:35
  #7
Medlem
Flytande_argots avatar
Framför allt så ska du inte hålla på nåt mer med datorn i onödan. Varje gång du sitter vid den så ökar risken för att Windows skriver över filer som är borttagna ur filsystemet trots att datat finns kvar på hårddisken.
Så fixa ett recoveryprogram och kör det så snabbt som möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback