Citat:
Ursprungligen postat av Blaster
Om du uttrycker dig otydligt, nej inte alls, texten och frågeställningen är solklar!
Fråga1. Givetvis har du möjlighet att få bostadsbidrag av försäkringskassan, det är bara gå dit och fylla i en blankett. Det brukar dock inte vara många hundringar det rör sig om. Sen beror det ju lite på hur stort efterlevnadsstödet är.
Nu till det här med pengarna, om din mor har sparat pengar till dig när du har växt upp men sen inte vill ge dig dom har hon all rätt i världen att göra det, det är hennes pengar.
Sen förstår jag inte vad du menar med att du har satt in pengar på hennes konto. Varför och hur?
Dina pengar som du har satt in och förväntat dig att få tillbaka en dag har du kanske möjlighet att få. Varför blir det kaos när du frågar om pengarna? Har din mamma bränt dom på crazy dazy?
Svar1: Mitt efterlevnadsstöd ligger på 3600kr.. och min hyra ligger på 3500 kr.. min flickväns efterlevnadsstöd ligger på 3400kr... +att vi får studiebidrag på 1050kr/person (jag och hon(2100;-)) Vi har även en hund..
Våran totala inkomst ligger på ~9500..
Svar2: Jag satte in pengar på hennes konto i tro om att jag skulle få tillbaka dessa när jag blev äldre... Men när jag frågar henne om pengarna så blir hon som en annan person och frågar om jag tror att HON skulle hålla undan det för mig, vilket jag inte tror... Men ändå så vet jag att jag har satt in pengar på kontot.. så jag är lite "nollad i skallen" så att säga...