2008-10-11, 02:59
Medlem
hej

jag har haft ubuntu gnome i en dag, och ville testa xfce
men när jag loggar in och väljer xfce, så ser jag ingenstans där jag kan slå på alla häftiga effekter, som jag har i gnome.

kan nån hjälpa mig och säga hur man gör?

med effekter menar jag compiz å de där (ny börjare, så vet inte så noga)
men fönstret kan brinna upp när jag minimerar , o geleaktiga fönster när jag "skakar" på dem. et c.
Citera
2008-10-11, 12:01
Medlem
danielebs avatar
Det får du vackert installera själv. Xfce har ju egna inbyggda kompositeffekter, som genomskinliga fönster och skuggor, fast om du vill att ditt skrivbord ska se ut som en brandhärd får du som sagt installera de nödvändiga paketen själv. (vet ej vilka, har aldrig använt sådana)

Fast du har väl redan de installerade, ser jag nu. Prövat nåt kommando typ compiz --replace?
Senast redigerad av danieleb 2008-10-11 kl. 12:04.
Citera
2008-10-11, 21:09
Medlem
korqs avatar
Får man bara fråga varför du vill ha något sådant?
Det flashigaste jag kör med är cmatrix :O Visst var det coolt att man kunde vifta runt fönster i några sekunder men ändå? :/
Citera
2008-10-13, 08:50
Medlem
Fick det aldrig att funka. Googlade även på det.

Så jag kör på i gnome. Fast nu sitter jag i mac osx på min macbook.

Jag dualbootar, om ni inte förstod det

Ja, varför man vill ha det? Jag tycker det är rätt så bra med kuben t ex. när man flipprar mellan olika skrivbord. Och sen gillar jag funktionen som liknar exposé i mac osx. Så det har inte bara med fladdrande fönster eller uppbrinnande grejer, som jag gillar med dom effekterna.
Citera
2008-10-13, 13:20
Medlem
Compiz känns mer att man vill ha för att visa kompisarna, som inte vet vad linux är, vad coolt desktop man har osv. Det blir nog jobbigt att arbeta i den miljön under en lång tid, men visst är det coolt.
Citera
2008-10-13, 13:46
Medlem
Tvärt om faktiskt. Inte med alla effekter men med vissa. T ex känner man sig enormt inproduktiv utan den roterande kuben efter ett tag. Speciellt med dubbla kuber på dualscreen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in