2008-10-10, 23:29
Bannlyst
Tjena,

Jag streamade just en video på nätet där de lägger upp filmer/serier i xvid som man kan kolla på gratis, faktiskt en svensk sida. Med hög kvalite.
Så jag lät filmen streamas som tog runt 2min innan allt var klart, sedan valde jag Save video as som tar 1sek, eftersom jag ville ha filmen på datorn.
Så jag tänkte öppna den i VLC, men det gick inte, jag har nyligen köpt ny dator så jag saknar nog någon codec. Men vilken tror ni det är? Försöker spela upp en xvid, men hör bara ljudet.

Tacksam för svar!
Citera
2008-10-11, 00:00
Bannlyst
Konstigt, den går att spela upp utan problem i Windows Media Player, brukar inte VLC kunna spela upp mer grejer?
Varför jag vill i just VLC, är för att kunna spela upp med en undertext vilket inte går i Windows media player.
Så vilken codec tror ni behövs för vlc?
Citera
2008-10-11, 00:14
Medlem
grejen med VLC är att man inte behöver codec
Citera
2008-10-11, 01:54
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
grejen med VLC är att man inte behöver codec

Beror ju på vad det är för material man vill spela upp.

Utvecklingen går framåt hela tiden, ävenså varianter inom h.264, innehåll i matroska-continers och liknande.

VLC är ingen automatisk gudagåva, men näst intill.
Citera
2008-10-11, 11:34
Medlem
Filen är inte bara en länk? Jag menar att du verkligen kan spara ner filmerna på det sättet?

Annars kan du testa gspot som talar om vilken codec filmen använder sig av.
Citera
2008-10-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Beror ju på vad det är för material man vill spela upp.

Utvecklingen går framåt hela tiden, ävenså varianter inom h.264, innehåll i matroska-continers och liknande.

VLC är ingen automatisk gudagåva, men näst intill.

mjo, fast det jag menade var att VLC är ett standalone program som inte kräver att man har installerat nåt codec i datorn för att t.ex. spela upp XVID osv. Sen är det ju så att det finns format som även VLC inte kan spela upp. Fast då hjälper det inte att man installerar in codec för just det formatet. För VLC kommer ändå inte kunna spela upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in