2008-10-10, 23:29
Bannlyst
Tjena,

Jag streamade just en video p ntet dr de lgger upp filmer/serier i xvid som man kan kolla p gratis, faktiskt en svensk sida. Med hg kvalite.
S jag lt filmen streamas som tog runt 2min innan allt var klart, sedan valde jag Save video as som tar 1sek, eftersom jag ville ha filmen p datorn.
S jag tnkte ppna den i VLC, men det gick inte, jag har nyligen kpt ny dator s jag saknar nog ngon codec. Men vilken tror ni det r? Frsker spela upp en xvid, men hr bara ljudet.

Tacksam fr svar!
Citera
2008-10-11, 00:00
Bannlyst
Konstigt, den gr att spela upp utan problem i Windows Media Player, brukar inte VLC kunna spela upp mer grejer?
Varfr jag vill i just VLC, r fr att kunna spela upp med en undertext vilket inte gr i Windows media player.
S vilken codec tror ni behvs fr vlc?
Citera
2008-10-11, 00:14
Medlem
grejen med VLC r att man inte behver codec
Citera
2008-10-11, 01:54
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
grejen med VLC r att man inte behver codec

Beror ju p vad det r fr material man vill spela upp.

Utvecklingen gr framt hela tiden, vens varianter inom h.264, innehll i matroska-continers och liknande.

VLC r ingen automatisk gudagva, men nst intill.
Citera
2008-10-11, 11:34
Medlem
Filen r inte bara en lnk? Jag menar att du verkligen kan spara ner filmerna p det sttet?

Annars kan du testa gspot som talar om vilken codec filmen anvnder sig av.
Citera
2008-10-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Beror ju p vad det r fr material man vill spela upp.

Utvecklingen gr framt hela tiden, vens varianter inom h.264, innehll i matroska-continers och liknande.

VLC r ingen automatisk gudagva, men nst intill.

mjo, fast det jag menade var att VLC r ett standalone program som inte krver att man har installerat nt codec i datorn fr att t.ex. spela upp XVID osv. Sen r det ju s att det finns format som ven VLC inte kan spela upp. Fast d hjlper det inte att man installerar in codec fr just det formatet. Fr VLC kommer nd inte kunna spela upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in