2008-10-10, 16:31
Medlem
z0xs avatar
Det har uppsttt ett rtt jobbigt fel p min laptop, som fungerat helt felfritt fram tills nu.

Det brjade igr med att den hngde sig nr den kom fram till "Vlkommen"-skrmen i windows xp, men sedan nr jag frskte starta den med laddaren i s startade den(?).

Men nu har den bara brjat stanna vid laddningsskrmen innan windows startar upp, allts dr laddningsremsan gr. Den dr pluppen som gr bara stannar och datorn upphr att ladda ht.

Provade att starta den i felskert lge och kra en systemterstllning till fr ngra dagar sen, och d fungerade det en gng.

Jttemrkligt tycker jag, och hjlp skulle uppskattas
Citera
2008-10-10, 16:57
Medlem
Lter som ett lite smkonstigt problem behver nog stlla ngra frgor innan jag vgar chansa.
  • Har du prvat att, nr du vl fr igng den, kra en tur med antivirus / malware-removal program?
  • Har du kontrollerat s att du har rtt drivrutiner till alla komponenter?
  • Har du ngra speciella drivrutiner ex. Omega drivers etc?
  • r det en ny eller ldre burk?
  • Har du ersatt ngra orginaldelar?
  • Har du uppdaterat firmware eller liknande?

Bara ngra grejer, men generellt r vl frgan om du har orginal windows / delar etc, hur gammal den r och om den tappats i golvet eller liknande?

Ett tips kan vara att kolla i EventViewer (kommer inte p det svenska namnet just nu) i administrations verktygen, kan vara mjligt att kllan till dina problem str dr. Hade ett liknande problem nr jag hade krt ATi Mobility Modder till Vista fr att speeda upp mitt grafikkort lite, datorn totalvgrade att starta 9 fall av 10 och nr jag vl fick igng den och krde in orginal drivrutiner s lste sig det hela.

Hoppas det var till ngon hjlp.
Citera
2008-10-10, 18:41
Medlem
z0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantisen
Lter som ett lite smkonstigt problem behver nog stlla ngra frgor innan jag vgar chansa.
  • Har du prvat att, nr du vl fr igng den, kra en tur med antivirus / malware-removal program?
  • Har du kontrollerat s att du har rtt drivrutiner till alla komponenter?
  • Har du ngra speciella drivrutiner ex. Omega drivers etc?
  • r det en ny eller ldre burk?
  • Har du ersatt ngra orginaldelar?
  • Har du uppdaterat firmware eller liknande?

Bara ngra grejer, men generellt r vl frgan om du har orginal windows / delar etc, hur gammal den r och om den tappats i golvet eller liknande?

Ett tips kan vara att kolla i EventViewer (kommer inte p det svenska namnet just nu) i administrations verktygen, kan vara mjligt att kllan till dina problem str dr. Hade ett liknande problem nr jag hade krt ATi Mobility Modder till Vista fr att speeda upp mitt grafikkort lite, datorn totalvgrade att starta 9 fall av 10 och nr jag vl fick igng den och krde in orginal drivrutiner s lste sig det hela.

Hoppas det var till ngon hjlp.

Allts, jag har inte gjort ngonting ht. Inte tappat i golvet eller ngot liknande. Inte installerat ngot.

Datorn r relativt ny, kanske ett halvr.

Nu kommer jag bara in i felskert lge.
Citera
2008-10-10, 21:32
Medlem
z0xs avatar
Bumpar denna lite, d lget har frvrrats.

Nu kommer inte datorn lngre n till att den knapp laddat laddningsrutan, d blinkar det frbi en bluescreen snabbt som fan, innan datorn startar om sig sjlv..

Hrdvarufel eller ska jag prova att omformatera? Eftersom jag numera inte ens kommer in i felskert lge. Kanske kan prova att reparera med xp-boot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in