2008-10-09, 23:47
Bannlyst
Hur tar en inbrottstjuv sig igenom min lägenhetsdörr och hur stoppar man det?
Hade en nisse som var och rekade i min lägenhet uppenbarligen. Nissen påstod sig vara marknadsundersökare och snäll som man är släpper man in honom i köket (endast via hall-entrén).

Polislåset låser vi aldrig. Det är en vanlig lägenhetsdörr helt enkelt. "Kåpan" som brukar täcka låsomvridaren på insidan saknas. Det gör väl det möjligt för inbrottstjuven att låsa upp dörren med hjälp av metalltråd eller nyare utrustning via brevlådan? Att de försöker ta sig in med hjälp av kofot är väl inget att oroa sig över om "låsblocket" är "rakt", dvs att "kreditkortsmetoden" på ett sånt blottat lås inte fungerar?

Vilket är det troligaste sättet att inbrottstjuvar skulle ta sig in i min lägenhet om det ser ut som det gör? Hur kan jag förebygga? Jag menar.. har inbrottstjuvarna bestämt sig för att ta sig in så lyckas de väl om de är rutinerade?
Citera
2008-10-09, 23:53
Medlem
farcrys avatar
Lås polis låset! enkelt och billigt eller montera om ni vill sova tryggt? en rejäl hasp på insidan. Eller slutligen gallergrind och larm!
Finns också polislås där kolven ser ut som en krok iställer för att vara rak, mkt svåra att bryta upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in