2008-10-09, 21:53
Medlem
Jag är en kille på 20 år. Jobbar för tillfället på en liten firma i vår by. men då jobben har tagit slut så börjar chefen att babbla om uppsägning och han ska eventuellt säga upp alla inklusiv mig. Jag har gjort 5500 och det är 6300 timmar till fullbetald snickare... Jag undrar nu om jag tar ett jobb i norge går de att ta lärlingstimmarna i norge? Är de någon som vet något bra företag i norge helst oslo som söker snickare? Är alert och lättlärd och arbetsvillig. Hade velat jobba 14 dagar sen vara ledig i 14 dagar isåfall eller ngt liknande... Är de någon som vet vad en lärling har i lön samt vad en fullbetald snickare tjänar i månaden...

Mvh /// Mejjan
Citera
2008-10-09, 21:58
Medlem
david85s avatar
Jag vet att det går att tillgodoräkna sig timmarna från arbete i Norge då en vän gör samma sak här i Oslo. Resten av frågorna kan jag tyvärr inte svara på.

Det har dock talats om att allt från 15000 till 50000 snickare kommer att avskedas inom en snar framtid i Norge. Huruvida det stämmer eller bara är skrämselsiffror från facken vet jag inte.
Citera
2008-10-09, 22:06
Medlem
börjar de bli dåligt med jobb för snickare med?
Citera
2008-10-09, 22:09
Medlem
backehags avatar
Många av svenskarna inom bygg och anlägg jobbar 12 och är hemma 9. Är standard i anlägg och betongbranschen men vet att många snickare också har det så.

Jag skulle ha snickrat i somras men företaget jag skulle jobba åt hade tydligen blivit av med 2 stora byggen för folk köpte inga lägenheter i Oslo längre.
Lägenhetsförsäljningen borde knappast ökat med krisen på börserna just nu?

Dock tror jag du kan få jobb om du anstränger dig.
Citera
2008-10-09, 22:12
Medlem
okej okej... Jag vill så jevla gärna ha mitt yrkes bevis... Vill åka till norge för pengarna och ifall jag kan få tillgodo räkna mina timmar där...
Citera
2008-10-09, 22:13
Medlem
vill åka till norge ifall jag kan tillgodo räkna mina timmar där så jag får yrkesbeviset nån jevla gång. Och sen givetvis för att tjäna bra med pengar.... Vill ha fast jobb givetvis...
Citera
2008-10-10, 06:37
Medlem
bump
Citera
2008-10-10, 06:38
Medlem
bump

Citat:
Ursprungligen postat av Mejjan88
vill åka till norge ifall jag kan tillgodo räkna mina timmar där så jag får yrkesbeviset nån jevla gång. Och sen givetvis för att tjäna bra med pengar.... Vill ha fast jobb givetvis...
Citera
2008-10-10, 08:39
Medlem
david85s avatar
Læs i "jobba i norge tråden"...
Citera
2008-10-10, 23:13
Medlem
har gjrot de men de står inte något om snickare precis...
Citera
2012-01-07, 01:59
Medlem
exakt det har jag tänkt på att göra ett tag nu då den svenska marknaden är lite trång. har väll ca 3000 timmar kvar till fulltbetalt. fick du något lärlings jobb där mejjan eller hur gick det?
Citera
2012-01-19, 21:23
Medlem
Jag tänker också ge ett försök att jobba som snickare i Norge. Någon som har erfarenhet av detta? Jag är ju dock nyutbildad och har bara lyckats jobba av en månad på lärlingstiden. Finns inga jobba inom en radie på typ 20 mil där jag bor. Det suger. Har ledsnat på att ha massa små jobb som inte ens är inom bygg. Vill börja jobba med det som jag faktiskt har utbildat mig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in