2008-10-09, 19:52
Medlem
naborus avatar
Hej jag funderar på en chippad xbox360 nu. efter farsan köpte hem ett chippat xbox1 till minna småsyskon.

Spelar det någon roll vilken version av xbox360 jag köper om jag ska flasha/chippa när jag ändå bränner ut alla skivor till boxen med double layer?
minne har jag så det räcker på min dator med filmer musik arbeten mm

ökar chansen för ring of death fortfarande på dem gammla versionerna på xboxen?

vilket chip ska man använda om man ska chippa xboxen hört att det finns sånna som man kan sätta på och av och spela över live..? "NME 2.0 - Det live säkra chippet"

hur är urvalet med spel finns en del men fungerar alla på ett normalt chip eller är det bara från europa?

såg en bra annons på blocket får ett färdigt packet som är chippat med (NME360 2.0) med handkontroll och allt som behövs för 2,700kr måste väll vara prisvärt?

var vänlig svara på några av dem frågerna skulle hjälpa mycket
Tack på förhand!!
Citera
2008-10-09, 20:28
Medlem
wreplai06s avatar
Okej, för det första, du ska INTE chippa ditt 360. du ska flasha det. Då risken att bli bannad är mycket mycket större med chip och nästan obefintlig då du flashar det, dvs. att du flashar det med iExtreme 1.4 som är den senaste versionen.

Och ja risken är större på gamla boxar att få rrod. inte alls lika vanligt på de
nya.
Citera
2008-10-10, 21:57
Medlem
KiMeisters avatar
Den feta tråden om chippning och flashning till 360 var förstås inte tillräckligt stor för dina frågor?
Citera
2008-10-10, 22:27
Medlem
naborus avatar
nope det var det inte har kollat där. fick råd av wreplai06 så vet vad som gäller nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in