2009-01-02, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Du har rätt i att han kan styra därifrån men som du kanske såg så lade svensk polis beslag på pengar som var på väg till honom. De kan alltså sätta käppar i hjulet för honom med ett flertal metoder. Och poängen jag inledde med gällande avlyssning - var att det är hans röst som kan hamna på band, sen är det skitsamma vem tillståndet är utfärdat på. Det numret kommer hårdgranskas av svensk polis, alla hans sidor likaså. Det är hans nr som förstör för de som ringer honom, artikeln är ett praktexempel på det.

Hans miss enligt mitt sätt att se det, är att han beter sig som att han inte kan gripas, och genom det förstör han för de andra som befinner sig i sverige. För allt han offentliggör måste ju de här hemma upprätthålla. Och då kommer riskerna, etc. Man kan säga att han sätter offentlighetens ljus på det som ska vara anonymt.

Jag tar av mig hatten!

Han har helt missuppfattat det där med att verka i det dolda.
Han verkar helt enkelt köra John Gotti stilen, och det vet vi ju alla hur det slutade
Citera
2009-01-02, 17:47
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Jag tar av mig hatten!

Han har helt missuppfattat det där med att verka i det dolda.
Han verkar helt enkelt köra John Gotti stilen, och det vet vi ju alla hur det slutade

Precis, tids nog kommer svensk polis att köra upp batongen i arsle på honom, för det håller inte vara så stor i käften. Det straffar sig alltid i längden.

En sak som jag undrar, tror ni verkligen att svensk polis registrerar de som besöker hans sida? Hur fel är inte det i så fall, jag tänker på människor som tittar på sidan av ren nyfikenhet..

Cissi är inne på rätt spår.
Citera
2009-01-02, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Precis, tids nog kommer svensk polis att köra upp batongen i arsle på honom, för det håller inte vara så stor i käften. Det straffar sig alltid i längden.

En sak som jag undrar, tror ni verkligen att svensk polis registrerar de som besöker hans sida? Hur fel är inte det i så fall, jag tänker på människor som tittar på sidan av ren nyfikenhet..

Cissi är inne på rätt spår.

Det spelar ingen roll i praktiken om de reggar någon besökare. De har förmodligen inte
heller tid att sitta där och plita ner alla IP'n. Men just vetskapen om att blåljuset är där för jämnan är nog av anledningarna till att många kanske väljer att göra sin inköp från mer anonyma sajter. Jag tog upp det som en sak som talar emot affärerna.

Sen angående jämförelsen med Gotti.. så finns det inga likheter förutom att de var ledare. Gotti stod för klass, flärd och en jävla makt.
Citera
2009-01-02, 17:57
Bannlyst
Citat:
Det spelar ingen roll i praktiken om de reggar någon besökare. De har förmodligen inte
heller tid att sitta där och plita ner alla IP'n. Men just vetskapen om att blåljuset är där för jämnan är nog av anledningarna till att många kanske väljer att göra sin inköp från mer anonyma sajter. Jag tog upp det som en sak som talar emot affärerna.

Sen angående jämförelsen med Gotti.. så finns det inga likheter förutom att de var ledare. Gotti stod för klass, flärd och en jävla makt.

Tyvärr kan jag inte quota=)

Du glömde en viktig sak angående Gotti. Han älskade att synas och det verkar ju Dano göra med.
Citera
2009-01-02, 18:01
Bannlyst
Citat:
Tyvärr kan jag inte quota=)

Du glömde en viktig sak angående Gotti. Han älskade att synas och det verkar ju Dano göra med.

Men de gillade att synas av olika anledningar. Gotti visade upp sig i snygga kläder, nyfriserad med ett hollywoodleende. Han var en kändis som syntes i de sammanhangen. Han var en boss med klass.
Han höll knappast på att snacka om sina brott i media.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-02 kl. 18:03.
Citera
2009-01-02, 18:07
Bannlyst
Citat:
Men de gillade att synas av olika anledningar. Gotti visade upp sig i snygga kläder, nyfriserad med ett hollywoodleende. Han var en kändis som syntes i de sammanhangen. Han var en boss med klass.

Du har rätt. Dano har väldigt lite klass eller snarare ingen alls.
Han står ju mest o flexar i badbrallor.

Från det ena till det andra. Hur har det gått för han somailern som var viceboss?

Han som var med i något tv-reportage i våras?
Har han blivit degraderad eller har han lämnat OG?
Citera
2009-01-02, 20:08
Medlem
Katastrofals avatar
Citat:

Från det ena till det andra. Hur har det gått för han somailern som var viceboss?

Geofrey Kitutu tänker du på. Tror jag läste i nån tråd här på FB att han nyss muckat. Har ingen koll i övrigt.
Citera
2009-01-02, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofal
Geofrey Kitutu tänker du på. Tror jag läste i nån tråd här på FB att han nyss muckat. Har ingen koll i övrigt.

Nej!

Han på M någonting. Han torskade i våras/somras för innehav av något vapen om jag inte minns fel.

En somalier med bockskägg.
Citera
2009-01-02, 22:22
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Vi är helt överns här, det är som sagt inte så klokt av Dano Arab att sitta och skryta om brott han begår.

TT Boy jämförelse handlar mer om att Dano vill vara en ala Gotti men tyvärr så misslyckas han med detta då käften är för stor på karln, samt att han är på tok för mediakåt.

Att stå och posera med vapen är inte det smartaste heller.
Citera
2009-01-03, 00:15
Bannlyst
Citat:
Nej!

Han på M någonting. Han torskade i våras/somras för innehav av något vapen om jag inte minns fel.

En somalier med bockskägg.
Mahad Gadudow, jo han är kvar men sitter han inne än?
Gillade hans senaste intervju HAHA
Kan tillägga att den f.d underbossen i OG, Liban Ahmed Dahir bytt sida och tillhör numera Tigrarna (Alliansen)
Citera
2009-01-03, 01:32
Medlem
Citat:

Kan du länka det där tv-reportaget?
Citera
2009-01-03, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
Mahad Gadudow, jo han är kvar men sitter han inne än?
Gillade hans senaste intervju HAHA
Kan tillägga att den f.d underbossen i OG, Liban Ahmed Dahir bytt sida och tillhör numera Tigrarna (Alliansen)

Precis maackan!

Det var han jag menade. Han verkar ju ha fått träda tillbaka till förmån för andra. Undrar just vad han tycker om det?

Han förlorar väl en del pengar på det kan jag tänka, för det är väl bara de högst rankade som får ta del av medlemsavgifterna?

Kanske är han på väg till någon annan organisation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in