2009-01-17, 23:46
Bannlyst
Brukar själv droger ibland så jag antar att jag är lite småkriminell, men en sak har jag lärt mig och det är att undvika killarna högre upp, och det är inte med beundran (som vissa här i tråden) utan med äckel, att många av dom killarna är psykopater som älskar våld

Har själv sett med egna ögon hur en snubbe som är nån sorts höjdare (mellanstor svensk stad) misshandlat en kille så grovt att det var blod i taket pga att han skojade med honom på fyllan. totalt humorlös, totalt noll självdistans, milimeteravstånd till grovt omotiverat våld

Har sett flera som han som är höjdare inom kriminella världen lokalt, alltid samma typ av psykopater. Fattar inte hur folk härinne kan beundra en sån som dano? Visst finns det schyssta killar, men dom är i regel inte ledare. OG och liknande gäng lever på andras lidande. Deras liv är miserabla och deras ålderdom ensam - för dessa cleana fräscha "tunga" killar slutar i regel som pundare eller pendeldörr på kåken och hur glamoröst är det?
Citera
2009-01-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valter
Gissar att du är 19 bast, levt under instabila familjeförhållanden, fått för lite uppmärksamhet som barn och är allmänt en ganska svag figur. Nu när du börjar bli vuxen vill du förefalla häftig och lite allmänt cool. Detta gör du genom att aspirera på att va någon sort hobby kriminell som tycker att om man väljer att jobba i bank, på ica eller på pressbyrån får räkna med att bli utsatta för rån av omogna jävla snorungar som lever på soc bidrag.

Personer som dig får mig att spy. Hur kan du säga att personerna som är sjukskrivna eller inte kan sova överdriver? Så om Greta 52 inte kan sova mer än 3 h varje natt för att hon fått en pistol upptryckt i näsan av någon påtänd jävla tomte så överdriver hon? Vem är du att avgöra om hon överdriver?

Jag är äldre än 19, levt under stabila familjeförhållande och har fortfarande stabila familjeförhållande fastän jag inte bor hemma. Aldrig fått för lite uppmärksamhet och är en stark person med ett väldigt starkt psyke. Alla vet att det finns rånrisker med att jobba på banken eller i en butik. Det är som med polisen, dom vet om sina risker i deras yrke.

Personer som dig skiter jag i om jag ska va ärlig. De flesta överdriver och får det att verka värre än vad det är, det bara är så. Det kommer alltid överdrivas i dagens samhälle. Det går inte att undvika. Klart man kan bli skärrad men inte bli sjukskriven och ha ångest i flera år.
Citera
2009-01-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillside
Jag är äldre än 19, levt under stabila familjeförhållande och har fortfarande stabila familjeförhållande fastän jag inte bor hemma. Aldrig fått för lite uppmärksamhet och är en stark person med ett väldigt starkt psyke. Alla vet att det finns rånrisker med att jobba på banken eller i en butik. Det är som med polisen, dom vet om sina risker i deras yrke.

Personer som dig skiter jag i om jag ska va ärlig. De flesta överdriver och får det att verka värre än vad det är, det bara är så. Det kommer alltid överdrivas i dagens samhälle. Det går inte att undvika. Klart man kan bli skärrad men inte bli sjukskriven och ha ångest i flera år.

Alltså du kan inte mena allvar? Så du menar att Greta 52 är så inbiten egocentriker att hon tänker "hur ska jag nu kunna utnyttja systemet maximalt så jag kan få så mycket bidrag som möjligt och slippa gå till jobbet". Du har inte tänkt den tanken att det är så att hon saknar sina arbetskamrater och skulle vilja gå tillbaks till jobbet men att gå över tröskeln till arbetsplatsen framkallar ångest hos henne så det är inte möjligt för henne.

Och bara det faktum att du försöker framstå som någon stålman "är en stark person med mycket stark psyke" säger det mesta om dig som person, du förefaller lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning. Men även om du helt saknar en humanistisk sida så kan du inte försöka sätta dig in i Greta 52 som inte har ett mycket stark psyke som du?
Citera
2009-01-17, 23:56
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Och du överdrev inte ens en liten gnutta i förhören osv? Har svårt att tro att du inte gjorde det.

Tror heller inte att du är rädd för att gå ute om det va på en gata du blev brutalt rånad, tror hellre du hoppas på att stöta på en av dom eller personen om han va ensam.

Du har väll heller inte problem att jobba vidare och fortsätta ett normalt liv?

Överdrev i förhören? Vad fan menar du? Jag blev tagen till sjukhus... Hade aldrig aldrig pratat med polisen tidigare förrutom i passärenden och någon fortkörning, så att jag skulle överdrivit är ju helt befängt... Polisen sade att jag hade otur att vara på fel ställe vi fel tidpunkt men tur som klarade mig.

Har inga problem att jobba men drömmer om att ta en kriminell på bar gärning och ...
Citera
2009-01-18, 00:04
Medlem
Citat:
Alltså du kan inte mena allvar? Så du menar att Greta 52 är så inbiten egocentriker att hon tänker "hur ska jag nu kunna utnyttja systemet maximalt så jag kan få så mycket bidrag som möjligt och slippa gå till jobbet". Du har inte tänkt den tanken att det är så att hon saknar sina arbetskamrater och skulle vilja gå tillbaks till jobbet men att gå över tröskeln till arbetsplatsen framkallar ångest hos henne så det är inte möjligt för henne.

Och bara det faktum att du försöker framstå som någon stålman "är en stark person med mycket stark psyke" säger det mesta om dig som person, du förefaller lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning. Men även om du helt saknar en humanistisk sida så kan du inte försöka sätta dig in i Greta 52 som inte har ett mycket stark psyke som du?

Nej, men hon kommer såklart vilja ha så högt skadestånd som möjligt. Precis som vilken annan person som helst, och för att få det så överdrivs det en smutta. Sen det kan ju vara en 28-årig kille som sitter på banken och sen får han en pistol och en order om att ta fram pengarna, klart han också kommer överdriva för att han anser att han ska ha så högt skadestånd som möjligt. Vet hur många som helst som gör så.

Det faktum att du försöker framstå som Dr Phil eller något som kan berätta hur en person är genom hur han skriver och vad han tycker. Det säger det mesta om dig. Jag har en humanistisk sida, jag har sagt att jag godtycker inte med det bankrånarna gör men jag vet också att folk överdriver och kommer alltid göra det. Varför ska det vara just Greta på 52 år? Är det för att det är en gammal dam som är skör och gammal som blir osäker bara man höjer rösten? Bara för att det scenariot blir exakt det ni vill?
Citera
2009-01-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Överdrev i förhören? Vad fan menar du? Jag blev tagen till sjukhus... Hade aldrig aldrig pratat med polisen tidigare förrutom i passärenden och någon fortkörning, så att jag skulle överdrivit är ju helt befängt... Polisen sade att jag hade otur att vara på fel ställe vi fel tidpunkt men tur som klarade mig.

Har inga problem att jobba men drömmer om att ta en kriminell på bar gärning och ...

Ja, vafan tror du att jag menar? Det är väll skitsamma om du aldrig har pratat med polisen förut mer än passärenden och någon fortkörning!? Så med det du skrev precis så blev det aldrig förhör utan det blev bara ett sjukhusbesök och sedan hörde du aldrig av polisen fler gånger? NÄ! Du har fått sitta i ett förhör och berätta om händelsen, kanske inte direkt. Men när du kommer hem från sjukhuset så kommer du åka iväg på förhör inom loppet av ett par dagar. I dessa förhören, ansåg du dig inte värd att ha ett så högt skadestånd som möjligt? Du vet även hur det funkar med skadestånd från försäkringsbolagen som är ovilliga att betala ut så mycket när det inte finns en gärningsman att hålla skyldig, klart du överdrev i förhören för att få ut så mycket som möjligt.

Inga problem med att jobba, varför skulle en person som sitter i banken där det kommer in 2 rånare som inte ens rör denna personen utan bara viftar med en pistol och säger åt personen att ge dom pengarna inte kunna jobba och bli sjukskriven hur länge som helst? Om du har blivit utsatt för ett brutalt rån
Citera
2009-01-18, 00:13
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
En äldre, hur gammal va den personen? typ i 70+, där är ens psyke inte så starkt längre och inte så konstigt. En fullt frisk person ska klara av det, men sedan överdriver dom än en gång!!

Nej en fullt frisk person klarar nödvändigtvis inte av det. Här är en liten newsflash för dig, du, jag och alla som har en del personliga erfarenheter av våld, från tidig ålder kan jag tillägga, är inte "fullt friska" i den meningen.

Citat:
Nä, du kommer inte få mardrömmar och du kommer inte vara nojig när du är ute. Men säg att du gör en polisanmälan och anmäler ingen specifik person, klart du kommer att överdriva för att få ut mer i skadestånd.!

Aboslut, självklart, det kan du hoppa upp och klappa dig på. Men så är jag inte en specielt moralisk person
Hade jag fått mer än en smäll och verkligen fruktat för mitt liv hade jag nog däremot inte behövt överdriva så mycket. Gun 50 bast som inte har sett ett slagsmål sen skolåldern behöver sannolikt inte bre på alls.
Citera
2009-01-18, 00:17
Medlem
Citat:
Nej, men hon kommer såklart vilja ha så högt skadestånd som möjligt. Precis som vilken annan person som helst, och för att få det så överdrivs det en smutta. Sen det kan ju vara en 28-årig kille som sitter på banken och sen får han en pistol och en order om att ta fram pengarna, klart han också kommer överdriva för att han anser att han ska ha så högt skadestånd som möjligt. Vet hur många som helst som gör så.

Det faktum att du försöker framstå som Dr Phil eller något som kan berätta hur en person är genom hur han skriver och vad han tycker. Det säger det mesta om dig. Jag har en humanistisk sida, jag har sagt att jag godtycker inte med det bankrånarna gör men jag vet också att folk överdriver och kommer alltid göra det. Varför ska det vara just Greta på 52 år? Är det för att det är en gammal dam som är skör och gammal som blir osäker bara man höjer rösten? Bara för att det scenariot blir exakt det ni vill?

Snälla berätta då vad det säger om mig?

För att det är äldre sköra damer som drabbas värst, det är inte Pelle 28 som precis fått jobb som drabbas hårdast. Den som drabbas hårdast är greta 52 som jobbat på banken i 22 år och som ser det som en trygg arbetsplats vars liv blir vänt upp och ner och inte har så lätt att få ett nytt jobb som pelle 28 som har en utbildning och kan flytta för att ta ett annat jobb.
Citera
2009-01-18, 00:20
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ja, vafan tror du att jag menar? Det är väll skitsamma om du aldrig har pratat med polisen förut mer än passärenden och någon fortkörning!? Så med det du skrev precis så blev det aldrig förhör utan det blev bara ett sjukhusbesök och sedan hörde du aldrig av polisen fler gånger? NÄ! Du har fått sitta i ett förhör och berätta om händelsen, kanske inte direkt. Men när du kommer hem från sjukhuset så kommer du åka iväg på förhör inom loppet av ett par dagar. I dessa förhören, ansåg du dig inte värd att ha ett så högt skadestånd som möjligt? Du vet även hur det funkar med skadestånd från försäkringsbolagen som är ovilliga att betala ut så mycket när det inte finns en gärningsman att hålla skyldig, klart du överdrev i förhören för att få ut så mycket som möjligt.

Inga problem med att jobba, varför skulle en person som sitter i banken där det kommer in 2 rånare som inte ens rör denna personen utan bara viftar med en pistol och säger åt personen att ge dom pengarna inte kunna jobba och bli sjukskriven hur länge som helst? Om du har blivit utsatt för ett brutalt rån

Det var aldrig någon som talade om något skadestånd. Jag visste inte ens att man fick det förrän det kom i posten. Tror du verkligen på allvar att det är så att brottsoffer utspekulerat överdriver för att få högre ersättning? Det tror jag inte ett ögonblick på.

Gärningsmännen blev gripna på mina signalementen och jag hade det tvivelaktiga nöjet att bevista tingsrättsförhandlingar vid två tillfällen då ett av kräken var på rymmen första gången.

Jag hyser sedan dess ett innerligt och brinnande hat mot kriminella...
Senast redigerad av genserik 2009-01-18 kl. 00:24.
Citera
2009-01-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nej en fullt frisk person klarar nödvändigtvis inte av det. Här är en liten newsflash för dig, du, jag och alla som har en del personliga erfarenheter av våld, från tidig ålder kan jag tillägga, är inte "fullt friska" i den meningen.

Jo, en fullt frisk person bryter inte ihop och blir sjukskriven i flera år och mår psykiskt dåligt i flera år och allt va det är. Beror på vad det är för våld också och hur nära våldet har varit en. Våld i hemmet sätter sina spår om det sker i tidigt stadie för barnet, men att va med sina kompisar och dricka öl och sen att det blir liv och man backar upp varandra är en annan sak.

Citat:
Aboslut, självklart, det kan du hoppa upp och klappa dig på. Men så är jag inte en specielt moralisk person
Hade jag fått mer än en smäll och verkligen fruktat för mitt liv hade jag nog däremot inte behövt överdriva så mycket. Gun 50 bast som inte har sett ett slagsmål sen skolåldern behöver sannolikt inte bre på alls.

Det är inte många som är det. Precis, du hade också överdrivit för att få så mycket pengar som möjligt. Varför skulle då inte en person som arbetar på banken börja överdriva för att få så mycket som möjligt? Varför skulle dom frukta för sina liv, bankrånaren är ju inte ute efter att skada dom. Nu är vi där igen, 50-åringar . Varför inte ta en person som är i 25 - 30-års åldern?
Citera
2009-01-18, 00:25
Medlem
Citat:
Snälla berätta då vad det säger om mig?

För att det är äldre sköra damer som drabbas värst, det är inte Pelle 28 som precis fått jobb som drabbas hårdast. Den som drabbas hårdast är greta 52 som jobbat på banken i 22 år och som ser det som en trygg arbetsplats vars liv blir vänt upp och ner och inte har så lätt att få ett nytt jobb som pelle 28 som har en utbildning och kan flytta för att ta ett annat jobb.

Eftersom du hade helt fel om mig, så kan jag säga att du ville bli psykolog men du klarade inte utbildningen och lever på det lilla du hann med i utbildningen. Även om det är helt fel, men du hade helt fel om mig.

Men javisst, det är ju bara massa 50-åringar på Sveriges banker .
Citera
2009-01-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Det var aldrig någon som talade om något skadestånd. Jag visste inte ens att man fick det förrän det kom i posten. Tror du verkligen på allvar att det är så att brottsoffer utspekulerat överdriver för att få högre ersättning? Det tror jag inte ett ögonblick på.

Gärningsmännen blev gripna på mina signalementen och jag hade det tvivelaktiga nöjet att bevista tingsrättsförhandlingar vid två tillfällen då ett av kräken var på rymmen första gången.

Jag hyser sedan dess ett innerligt och brinnande hat mot kriminella...

Välkommen ut ur grottan idiot .

Jag tror inte, jag vet att folk utspekulerat överdriver för att få ut ett så högt skadestånd som möjligt. Folk vet hur försäkringskassan osv funkar, fråga folk vad dom tycker om dom. Dom betalar helst inte och för att få ut en vettig summa så måste det överdrivas, annars får man en struntsumma.

En kille i mina trakter blev så brutalt misshandlad att dom spräckte huvudet på honom och hjärnvätska sipprade ut, han hamnade i koma, förlora 50% av hörslen på ena örat, fick 3 lösa tänder m.m, han va tvungen att överdriva och ändå fick han 40, 20k som försäkringsbolaget ska betala och 20 som gärningsmannen ska betala. Men dom pengarna kommer han inte se från gärningsmannen då han fattas en inkomst. Så 20k för det han va med om, och han överdrev i förhören och rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in