Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Det var aldrig någon som talade om något skadestånd. Jag visste inte ens att man fick det förrän det kom i posten. Tror du verkligen på allvar att det är så att brottsoffer utspekulerat överdriver för att få högre ersättning? Det tror jag inte ett ögonblick på.
Gärningsmännen blev gripna på mina signalementen och jag hade det tvivelaktiga nöjet att bevista tingsrättsförhandlingar vid två tillfällen då ett av kräken var på rymmen första gången.
Jag hyser sedan dess ett innerligt och brinnande hat mot kriminella...
Välkommen ut ur grottan idiot

.
Jag tror inte, jag vet att folk utspekulerat överdriver för att få ut ett så högt skadestånd som möjligt. Folk vet hur försäkringskassan osv funkar, fråga folk vad dom tycker om dom. Dom betalar helst inte och för att få ut en vettig summa så måste det överdrivas, annars får man en struntsumma.
En kille i mina trakter blev så brutalt misshandlad att dom spräckte huvudet på honom och hjärnvätska sipprade ut, han hamnade i koma, förlora 50% av hörslen på ena örat, fick 3 lösa tänder m.m, han va tvungen att överdriva och ändå fick han 40, 20k som försäkringsbolaget ska betala och 20 som gärningsmannen ska betala. Men dom pengarna kommer han inte se från gärningsmannen då han fattas en inkomst. Så 20k för det han va med om, och han överdrev i förhören och rättegången.