2009-01-10, 01:45
Bannlyst
Till er alla som tror att jag ska sitta här och förklara mig för er, varför jag inte förkastar den världen ni hatar, så kan ni glömma det.

På denna delen forumet så får ni räkna med hitta folk som gillar sådant ni avskyr. Liksom jag får räkna med er. Men tro inte att ni är några som jag känner ett behov av att förklara mig inför.
Citera
2009-01-10, 01:47
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Till er alla som tror att jag ska sitta här och förklara mig för er, varför jag inte förkastar den världen ni hatar, så kan ni glömma det.

På denna delen forumet så får ni räkna med hitta folk som gillar sådant ni avskyr. Liksom jag får räkna med er. Men tro inte att ni är några som jag känner ett behov av att förklara mig inför.
Du behöver varken förklara eller förkasta, kör ditt race bara.
Jag räknar iskallt med att när jag har en fråga så får jag ett bra svar av dig.
Citera
2009-01-10, 01:48
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:

Men tydligen så gör du det eftersom du sitter i alla OG trådar 24/7 och förklarar för oss okunniga om hur det verkligen ligger till..
Citera
2009-01-10, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Men tydligen så gör du det eftersom du sitter i alla OG trådar 24/7 och förklarar för oss okunniga om hur det verkligen ligger till..

Johhny felar igen.

Vi har pratat om ett hack som jag inte har en aning om. Inte du, och ingen annan. Sen har jag gett andra aspekter då ni retat Denho för att paketera saker, osv, fått förklara att det kan rinna in deg på annat håll.

Sagt att jag inte tycker det han gjorde var löjligt. Det blev bara pinsamt att det kom fram. Men du fattar ändå aldrig sånt.
Citera
2009-01-10, 02:10
Avslutad
Jag tror också det är Läder-Lasse som tutat i Acar att det är Flashback som ligger bakom det hela. En typisk konversation (Läder-Lasse som dator-expert):
L.L: -Tja Dano, jag har en idé, varför inte öppna ett internetapotek tillsammans? Jag kan det här med data o så, o du har märket!
D.A: -Ja, vi gör ett försök!

Allt går som planerat till 31337 hackar OG:s mail...

D.A: -Fan, nån har hackat vår mail!
L.L: -Jag ska ta reda på vem det är!
D.A -Ja, vi utfäster en belöning på 500 000 kr, till den som avslöjar hackaren!

Sedan ser Läder-Lasse att uppgifterna har publicerats på Flashback, o då drar han slutsatsen att det är Jan Axelsson och nazister som ligger bakom det hela. Eftersom FB hostade en nazistisk hemsida för 10 år sedan. O detta drar han nytta av, eftersom han haft obetalda skulder till FB. Läder-Lasse (kanske) får en summa av de 500 000 kronorna, samtidigt som han "hämnats" på Flashback!
Citera
2009-01-10, 02:15
Medlem
hängballens avatar
Jag tror att Dahno mycket väl vet att det inte är Janne som hackat deras sida.. OG vill bara försöka skrämma folk från att skriva så mycket skit om dom här..Ja kanske kan vara så, men vad vet en svenne?
Citera
2009-01-10, 03:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Visa något jag sagt som inte stämmer då,, snorig. Var inte som alla andra som bara stör sig rent allmänt men har inget att komma med.

Ptoma säger att det är fel att seriösa kontaktar advokater ? Betyder det att jag har fel bara för att han säger det ? alla som har varit med i gamet tycker jag bör veta att vissa har med bandspelare, eller har på förhand kollat papprena hos sina advokater. Det gör man för att försäkra sig som dess äkthet, att det även ska gå att driva saken juridiskt.

Detta sker inte jämt. Varför då ? Jo, för man lär sig känna igen guld mot fejk. Vem som ljuger och vilka papper som är iordning. Är det inhyrda gubbar på ett bygge som inte någon har fått betalt för, så kan man ta sig ett snack med grabbarna där och kolla deras egna tidsrapporter. Det mesta går att kolla upp om man vill, så att det blir ett bra resultat.

Men iaf, citera mig eller sig något som inte stämmer, så får vi se.

Om något är hållbart juridiskt finns det ingen anledning till att driva saken genom ett par gorillor. Då är det bättre att låta advokaten driva saken åt dig.
Det där med äkthet förstår jag inte, du är otydlig, förklara bättre.
En sak till vad är det för skillnad på en advokats ögon och dina egna? Du kan väl avgöra själv ifall dokumenten är äkta eller inte..
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2009-01-10 kl. 03:37.
Citera
2009-01-10, 03:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Det har du rätt i. Sorry Leif.

Nu när jag har dig 'på tråden', har du hört något nytt, har det hänt något nytt idag ?

Helt ärligt så har jag inte hört något mer, D.A kan vara lugn så länge han inte är på svensk mark, enligt vissa.
Citera
2009-01-10, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Om något är hållbart juridiskt finns det ingen anledning till att driva saken genom ett par gorillor. Då är det bättre att låta advokaten driva saken åt dig.
Det där med äkthet förstår jag inte, du är otydlig, förklara bättre.
En sak till vad är det för skilland på en advokats ögon och dina egna? Du kan väl avgöra själv ifall dokumenten är äkta eller inte..

Poängen är att de som är skyldiga skiter i när det kommer stämningsansökan eller hot om konkurs. Det skrämmer dem inte. Det är papper.

Advokaten kan utvärdera det juridiska, och titta igenom en jättehög med papper på ett annat sätt. Se en tvist ur en mer korrekt vinkel. Hans ord är mycket värda. Men som sagt, det är inte alltid man känner att det behövs. En bra gubbe rekommenderar en annan bra osv.

Men jag håller med om att det finns mycket skit, många oseriösa som är så sugna på en ny hacka, att de inte är så noga med att analysera uppgiften de har på bordet.
Citera
2009-01-10, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
BS! För vad och för vem är den undre världen bra? Det finns inga vettiga människor som tycker kriminalitet eller kriminella är bra och kommer man utanför de kriminellas minimala sfär är de alla föraktade och/eller avskydda. De är alla misslyckade trasiga individer som ej klarar sig i samhället utan måste leva utanför, inte som i symbios utan som parasiter. Att det då finns folk som ser upp till dessa parasiter är oerhört märkligt och kan endast förklaras med begåvningshandikapp alternativt diagnoser.

Du tycker en sak. Och jag tycker en annan. Men jag vill poängtera (det känns som att jag måste vara övertydlig) att hur ogärna du än vill acceptera det, så kan i alla fall jag se element i den sk under världen, som håller stilen, som inte beter sig som idioter och som i mina ögon kan bära huvudet högt och inte skämmas över sina liv.

Det är min syn på saken, genserik. Det är min syn på saken.
Citera
2009-01-10, 11:33
Medlem
Citat:
Du tycker en sak. Och jag tycker en annan. Men jag vill poängtera (det känns som att jag måste vara övertydlig) att hur ogärna du än vill acceptera det, så kan i alla fall jag se element i den sk under världen, som håller stilen, som inte beter sig som idioter och som i mina ögon kan bära huvudet högt och inte skämmas över sina liv.

Det är min syn på saken, genserik. Det är min syn på saken.

Jag håller motvilligt med Sicilianaren
Citera
2009-01-10, 12:34
Bannlyst
Hello

Till Sicilianaren

Helt seriöst nu hur många O.G medlemmar tror du det finns typ ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in