2009-01-10, 01:27
Medlem
Angående indrivningsverksamhet så är jag fortfarande nyfiken. Kan jag få mina ben knäckta trots att jag kanske i juridisk mening inte är skyldig några pengar?
Siscilianaren säger att så inte är fallet. Är det någon som motsäger honom?
Citera
2009-01-10, 01:29
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren

Jag har också omerta, men det handlar mest om att inte avslöja hemligheter. Det gör jag aldrig. Det enda jag gör är att prata så den undre världen framstår som bra =)
Men innan har du ju sagt att du inte sitter och försvarar dom här gängen, du svänger snabbt i dina åsikter..
Citera
2009-01-10, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Angående indrivningsverksamhet så är jag fortfarande nyfiken. Kan jag få mina ben knäckta trots att jag kanske i juridisk mening inte är skyldig några pengar?

Har jag rätt och slätt sagt att du inte kan få dina ben knäckta ? Nej det har jag inte. Du kan hela ditt ansikte mosat. Men inte av seriösa killar.

Säg inte bara hälften av det jag sagt
Citera
2009-01-10, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Men innan har du ju sagt att du inte sitter och försvarar dom här gängen, du svänger snabbt i dina åsikter..

Jag försvarar fortfarande inga skiten de står för. Skit är aldrig bra. Men som du vet är alla gäng inte skit. Och det förekommer vettiga prylar inom de gäng med sämre rykte också.
Citera
2009-01-10, 01:33
Medlem
thefisks avatar
Citat:

Det kan man få ja.Om man har otur.
Kan vara påhittade skulder osv.
Men risken att man som helt laglydig person ska drabbas av detta är nog i princip obefintlig.
Citera
2009-01-10, 01:33
Medlem
Ptomas avatar
Citat:

Utveckla juridisk mening..

Bötning förekommer inom indrivning och har du fått någon "att tappa ansiktet", lovat utan att kunna hålla så kan den bötningen läggas ut på enreprenad. Skitfånigt men det förekommer ofta. Framför allt inom krimvärlden. En svensson som inte leker med krim råkar extremt sällan ut för sådant.

Har du en privat skuld till någon utan papper så kan även det drivas in, händer varje dag.

Väntar med spänning på Sisses hån av mitt svar.
Citera
2009-01-10, 01:36
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Jag försvarar fortfarande inga skiten de står för. Skit är aldrig bra. Men som du vet är alla gäng inte skit. Och det förekommer vettiga prylar inom de gäng med sämre rykte också.

Vad är inte skit? Vilka vettiga prylar?
Citera
2009-01-10, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Är uppriktigt sagt nyfiken på vilka man ska betrakta som seriösa?
Ge gärna exempel!

Det spelar ingen roll vad jag säger idag ju Jag vill inte bena ut mer än att vissa helt enkelt bara tar glasklara jobb. Punkt.

Medans andra, som kanske aldrig får möjligheten till de jobben, bara tar vad de får, käkar ryppar innan och mosar offret - pga av en påhittad skuld ala 32750.
Citera
2009-01-10, 01:40
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad jag säger idag ju Jag vill inte bena ut mer än att vissa helt enkelt bara tar glasklara jobb. Punkt.

Medans andra, som kanske aldrig får möjligheten till de jobben, bara tar vad de får, käkar ryppar innan och mosar offret - pga av en påhittad skuld ala 32750.

Tack för svaret.
Då vet jag hur du menar.
Citera
2009-01-10, 01:40
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Kanske är dom här p-pillren och graviditetstesterna OG saluför som han tänker på..

Jo men det skulle ju vara det. Jag personligen ser ju mer vettigt i det än att råna, mörda, "böta" och stjäla..
Citera
2009-01-10, 01:42
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Är det kronofogden Sicilianaren syftar på när han skriver seriösa killar?
Fan vet. Att skriva "seriösa" i samma andetag som man talar om ljusskygg verksamhet är ju lite udda. Men det är klart, finns väl grader i helvetet.

För en svensson som jag så är all gängverksamhet "oseriös".
Citera
2009-01-10, 01:44
Medlem
hängballens avatar
Tänk om hackandet på OG:s sida bara är en stor bluff iscensatt av OG själva för att sen kunna bötfälla oss allihopa för förtal och att sidan som igentligen är hackad är denna, vilken grej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in