Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-08, 14:24
Medlem
TheTranceMans avatar
Hej. Jag har fel på min datorn så jag undrar vad felet kan vara.

Felet är följande när jag försöker att starta upp datorn så startar alla fläktar och lampan till bild skärmen blir grön men det kommer inte fram någon bild utan skärmen går tillbacka till standbyläge och det går inte att stänga av datorn på strömbrytar knappen utan jag måste dra ur strömkabel till datorn och pluggar jag i strömkabeln igen så går bara datorn på "1 sekund" och av "1 sekund", av sig själv, Tar jag bort strömkapen samt tar bort batteriet på moderkortet några sekunder och stoppar tillbacka batteriet och sedan strömkabel så upprepas det jag skrev i början av meddelandet.

Vad är det som är trasigt, det är inte ramminnena eller grafikkorten.
Citera
2008-10-08, 15:42
Medlem
Processor eller Moderkort ? Är ganska mycket trail and error vid såna hära fel.

Om du hade PC speakern inkopplad samt handbok till moderkortet tillgängligt kanske du skulle få nåt pip som gick att försöka lista ut vad det betyder.
Citera
2008-10-08, 15:51
Medlem
antikvetarens avatar
Dåligt nätagg kanske?
Citera
2008-10-09, 12:16
Medlem
TheTranceMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiROi
Processor eller Moderkort ? Är ganska mycket trail and error vid såna hära fel.

Om du hade PC speakern inkopplad samt handbok till moderkortet tillgängligt kanske du skulle få nåt pip som gick att försöka lista ut vad det betyder.

Jag har ingen handbok till moderkortet men högtalarna är inkopplade men jag hör inget pip eller så.

Jag trorr också att det är moderkortet eller Processorn finns det något bara sett att kolla vad som är trasigt jag har tyvärr ingen annan dator jag kan testa Processorn i eller så.

Citat:
Ursprungligen postat av antikvetaren
Dåligt nätagg kanske?

Jag har testat med ett annat nätagg men det hjälpte inte .

Tack för svaren.
Citera
2008-10-10, 01:21
Medlem
Spänn av fläkten och kolla om processorn ens hinner bli varm är en bra början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in