2008-10-08, 12:11
Medlem
Eccoess avatar
Problemet började efter jag installerade de senaste drivrutinerna till grafikkortet (nvidia)
När jag ansluter till hemdatorn från jobbet kommer inloggningsrutan fram, men efter man loggat in blir allt svart och fjärranslutningen "hänger" sig.

När jag sedan kommer hem och knäpper igång skärmen så är allt svart även där, och den svarar inte på några kommandon utan det är en reset som gäller.

Nu har jag tagit bort de senaste drivrutinerna och installerat en äldre modell, men då är det ett annat problem.

När jag försöker ansluta får jag upp rutan med ansluter till (mitt IP) och sedan bara försvinner den.

Jag får alltså inte upp någon inloggningsruta eller någonting.

Är det någon som haft nått liknande problem eller någon lösning?

Finns det något sätt att testa fjärranslutningen från hemdatorn?
Det går inte att ansluta till samma dator som man sitter på, och det är lite drygt att komma till jobbet och inse att det inte går att fjärra datorn.
Citera
2008-10-08, 13:21
Medlem
Lite svårt att felsöka det du beskriver. Kolla i loggen om det står något där.

Annars kan du testa med VNC istället så slipper du logga in/ut när du vill komma åt din dator. Då fjärrstyr du den istället.
Citera
2008-10-08, 20:52
Medlem
Eccoess avatar
Det finns ingenting i loggen som tyder på problem, och VNC är tyvärr inte ett alternativ då jag inte har tillåtelse att installera program på jobbdatorn.

Finns det inget sätt att testa fjärranslutningen från samma dator?
Citera
2008-10-08, 21:02
Medlem
psychotropics avatar
Fjärranslutningen använder inte dina ordinarie grafikkortsdrivrutiner utan en MS Le Spécialité. Inte en lösning, men viktigt i felsökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in