Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-08, 19:07
Medlem
General i götets avatar
Bengt var/är en extremt lustig person tbh
Citera
2008-10-08, 19:28
Medlem
R.Rs avatar
Nja, det skulle väl vara om det blev en stor prissänkning och om det verkligen gjorde någon större skillnad för naturen. För jag gillar dosan helt enkelt, köper jag ettan vill jag ha den guldtonade färgen, köper jag general vill jag ha den snyggt svarta designen. Osv. Har aldrig kört med ståldosa och kommer nog heller inte göra det.
Citera
2008-10-08, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Nja, det skulle väl vara om det blev en stor prissänkning och om det verkligen gjorde någon större skillnad för naturen. För jag gillar dosan helt enkelt, köper jag ettan vill jag ha den guldtonade färgen, köper jag general vill jag ha den snyggt svarta designen. Osv. Har aldrig kört med ståldosa och kommer nog heller inte göra det.
Håller med helt och hållet. Hur smidigt skulle det var att gå omkring med en påse i fickan?
Citera
2008-10-08, 20:36
Medlem
General i götets avatar
Du får väl ha påsen i en påse?
Citera
2008-10-09, 17:27
Medlem
ZloHs avatar
Det hela skulle ju vara ganska praktiskt, man skulle köpa en påse eller förpackning med tex 1, 0,5 och 0,25 kg snus och att man separat skulle få (om man vill köpa en dosa). det skulle antagligen sänka priset, frågan är ju om swedish match och andra tillverkare skulla gilla ideen..
Citera
2008-10-09, 18:38
Medlem
Mr. Metzgers avatar
Först och främst var idén tänkt för portionssnus, och sedan säljas i samma kvantité som dosorna, fast i påse (tänk tuggummipåse)
Citera
2008-10-09, 22:11
Medlem
Ratzzs avatar
har också köpt snus på påse, kommer inte ihåg märket men det var inte någon vanligt märke utan lågbudget.
Citera
2008-10-14, 01:38
Medlem
ap47s avatar
Som refill är idén rätt bra. Däremot funkar det nog inte att gå runt med påsen i fickan... Har själv haft några portioner i en ziplock-påse i jeansfickan en gång (hade en massa andra prylar i fickorna och dosan fick inte plats), vilket resulterade i varma blöta prillor och en sjukt stark snuslukt så fort påsen öppnades.
Citera
2008-10-17, 14:44
Medlem
Big_Bites avatar
Var på Kiviks marknad för ett par år sedan och då kunde man köpa snus i lösvikt som packeterades i en strut av papper i stil med gamla snask-strutar.

Man kunde även köpa portionsnnus per meter.

Lössnuset i strut var förbaskat gott vill jag minnas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in