• 1
  • 2
2008-10-10, 14:09
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Jag använder Delicious monster. Jag gillar det och använder det. Det är relativt lätt att mata in filmer. Programmet är kopplat till Amazon (valfritt land). För import-filmer är det bara att hålla upp streckkoden framför webkameran och vips in i registret. Bra söksystem, mycket info, ett utlåningssystem för att hålla reda på utlånade filmer.
Nackdelarna är att den är dålig på svenska filmer (som inte finns på amazon) och svenska utgåvor kräver att man hittar motsvarande film på amazon för att få informationen. Dessutom får man amazons genre-indelning, som ibland är så absurd som sortering efter pris.
Trots blandat betyg rekommenderar jag det programmet. Man kan (eller kunde i alla fall) prova på att katalogisera filmer i en demoversion, 10-20 stycken för att se om man gillar programmet.
Citera
2008-10-26, 14:10
Medlem
Fernets avatar
Om man lägger in sina filmer på dvdpedia, är då denna information möjlig att använda i något annat program? Tänker närmast på typ XBMC, om man skulle förverkliga iden med ett Mac Mini-MC.
Kanske dum fråga men har ingen lust att lägga in 1000+ filmer två gånger.
Citera
2008-11-02, 01:04
Medlem
FillilutteN2s avatar
Här har ni en DVDpedia inkl crack.
Mycket nöje!

http://localhostr.com/files/147fe4/DVDpedia_4.1.2.zip
Citera
2008-11-03, 09:45
Medlem
Fernets avatar
Datumproblem med DVDpedia

När man lägger in filmer är "release date" när filmen släpptes på DVD!!
Jag vill ha när den kom på bio!! En film från 60-talet kan få release date feb 2006.
När man sedan ändrar årtalet manuellt lägger den till dagens månad. Alla filmer jag lagt in i helgen kom därför på bio i november. Va faan!!

Ngn FB:are som har större kunskap om DVDpedia och kan tala om hur man får programmet att hämta datum för biopremiär och helst utan månad.
Sitter på jobbet och har för stunden inte programmet framför mig. Använder IMDb som söksida då jag trycker äpple-F i DVDpedia.

I övrigt ett fantastiskt program, men men närmare 2000 titlar vill jag helt göra rätt från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in