2008-09-26, 16:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
...är det olagligt att filma poliser som jobbar, eller griper människor? Någon som kan svara på det här? Är det så i Sverige respektive UK?...

I Sverige är det helt ok att filma eller fotografera poliser i sitt arbete.
Citera
2008-09-26, 16:50
Medlem
vgers avatar
Droger och mord ha föreslagits som motiv, men givet att deras ålder framkommit, kan det inte ha varit en 40-årskris?
Citera
2008-09-26, 16:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
dom är redan namngivna lägre bak i tråden

Jaså, vad heter systern då? (Inte Sabina alltså.) Det måste jag ha missat.
Citera
2008-09-26, 16:57
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
hahaha...aftonhoran tog snabb och resolut bort "kommentera artikeln"

undrar varför..

Ingen har skrivit det rent ut än, men jag tror att många av oss anar en konspiration inom media: de har av någon anledning inte velat sprida den kompletta historien, vilken bbc måste ha varit väl medveten om sedan månader. De har alltså inte velat ha med morden, identifiering och eventuellt andra kopplingar att göra. I stället har någon fått ligga på materialet tills det dök upp i form av en galen isolerad anekdot i ett trafikprogram. Detta är denna galna nyhet som Aftonbladet m fl försöker köra isolerat. Det är märkvärdigt tyst från den brittiska skandalpressen.
Citera
2008-09-26, 17:00
Medlem
monti garbis avatar
sorry clay...den ena systern skulle jag skrivit med högerhanden, men den var upptagen med annat vänstern har jag ingen koll på öht
Senast redigerad av monti garbi 2008-09-26 kl. 17:03.
Citera
2008-09-26, 17:06
Medlem
MoLoKs avatar
Kul att läsa inlägg här av de slöa journalisterna. Inte svårt att lista ut vilka de är
Citera
2008-09-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ingen har skrivit det rent ut än, men jag tror att många av oss anar en konspiration inom media: de har av någon anledning inte velat sprida den kompletta historien, vilken bbc måste ha varit väl medveten om sedan månader. De har alltså inte velat ha med morden, identifiering och eventuellt andra kopplingar att göra. I stället har någon fått ligga på materialet tills det dök upp i form av en galen isolerad anekdot i ett trafikprogram. Detta är denna galna nyhet som Aftonbladet m fl försöker köra isolerat. Det är märkvärdigt tyst från den brittiska skandalpressen.

Ja, det är jävligt skumt...om man antar att inga droger är inblandade, vad/vem kan man vara så rädd för att man hellre springer rakt ut i en motorväg än blir fasttagen av polisen?

Det känns ju lite konstigt att båda ballar ut på samma sätt samtidigt, men det är kanske så tvillingar fungerar.
Citera
2008-09-26, 17:13
Medlem
Jag skrattade rätt högt åt att hon lyckades knocka en polis men annars var det tragiskt och sjukt. Måste ha tagit någonting innan.
Citera
2008-09-26, 17:17
Medlem
Det där var minst sagt väldigt sjukt att beskåda. Dessa två kvinnor måste vara väldigt påverkade av något preparat...

Vore ytterst intressant att få veta deras "motiv", vad de gör i England eller vilka de nu kan tänkas vara..
Citera
2008-09-26, 17:22
Medlem
Nefcairions avatar
sjuka tjejer alltså...

en fråga bara... Är det ett filmteam som filmar? Gör dem någon brittisk version av Cops eller ?

Kanske har missat det ?
Citera
2008-09-26, 17:27
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefcairion
sjuka tjejer alltså...

en fråga bara... Är det ett filmteam som filmar? Gör dem någon brittisk version av Cops eller ?

Kanske har missat det ?

Nej, det är ingen brittisk version av Cops.

Detta är ett nyhetsinslag, sen antar jag att nyhetsteamet har ett filmteam, alternativt en kameraman med sig.

(Captain Obvious has arrived.)

edit:stavfel
Citera
2008-09-26, 17:29
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Ja, det är jävligt skumt...om man antar att inga droger är inblandade, vad/vem kan man vara så rädd för att man hellre springer rakt ut i en motorväg än blir fasttagen av polisen?

Det känns ju lite konstigt att båda ballar ut på samma sätt samtidigt, men det är kanske så tvillingar fungerar.

Varför ska man anta det när man kan läsa följande i inlägg #135?:

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=135
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in