Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Här listar jag mina symtom med mera:
https://www.flashback.org/t1304238
Är igång och trappar ner mina Sobril.
Jag har mycket skräck för att inte kunna sova om nätterna.. det har fungerat perfekt med Sobril och Theralen.
Även min värsta ångest som dämpades utav Sobrilen lär dyka upp igen med stornsteg..
Vad finns det för mediciner jag kan föreslå för min beroendeläkare?
●
Lyrica? (Har jag provat på lite snabbt bara så ingen erfarenhet)
●
Mirtazapan(Remeron) ? Ej provat
●
Seroquel ? Ej provat
Några fler?
Vill alltså ha någon lugnande medicin som inte är en bensodiazepin som är lugnande/oro dämpande samt ger en lättare att koppla av till natten och sova med hjälp utav.
Tack!
Är det bara ångestdämpande/lugnande/sömngivande du letar efter eller även stämmningstabiliserande?
Såg att där du listade dina symptom så hade du samma problem med humöret som jag själv har. Kan svänga hur fort som helst.
Var hos min doktor igår och efter att ha legat på dosen 100mg Topimax ska jag börja trappa upp den igen. När vi först satta in den så kände jag faktiskt en skillnad, så den kan ju vara värd att prova.
Kan ju inte prata jätte gott om den eftersom jag inte haft någon dunder effekt, men har iaf haft
någon effekt, och jag brukar vara ganska resistent mot mediciner.
Seroquel har jag provat under typ tre/fyra dagar men fick en super ångest som biverkning av den. Värsta biverkningen jag haft av någon medicin. Men andra jag känner som provat den har sagt att den funkar bra.
Mirtazapin fungerade inte för mig. Men det har inte någon antidepressiv gjort så har inte så mycket att säga till om. Men det har ju massa andra svarat på endå