2008-10-10, 21:50
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Voxra och Buspar har jag testat och de var som socker för mig. Fick varken verkan, biverkningar eller utsättningsbesvär.

Bäst är förstås benso (och då främst xanor som tidigare sagt), men det bör man fundera mer än en gång på innan man börjar med regelbundet.

Är kava kava lagligt? Beskrivningen av det i den här tråden får mig att bli nyfiken. Inga direkta biverkningar att tala om eller?
Citera
2008-10-11, 00:12
Medlem
Nedomanskys avatar
Kava är kanske ingen hit om man inte har två levrar?

http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____850.aspx
Citera
2008-10-11, 00:16
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Kava är kanske ingen hit om man inte har två levrar?

http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____850.aspx

Åfan, ja det lät ju inte speciellt bra. Tack för infon. Det räcker med att jag super ner min lever i ett dåligt state.
Citera
2008-10-26, 13:34
Medlem
lulligs avatar
Voxra

Jag började precis med Voxra. Jag har bara goda saker att säga om det. Jag vågar prata med min föräldrar och syskon och är posetiv till allt nästan. Har lite ångest, men använder benzo(iktrorivil) för att det ska tona ner ångesten.

Det är tredje dagen jag tar Voxra och känner mig sjukt aktiv. Jag kan inte sitta still, måste röra mig hela tiden. Är snäll mot allt å alla.

Så får se när jag höjer dosen. Får se om det blir ännu bättre eller sämre. Så min åsikt om Voxra är väldigt bra.

Ska väl tillägga att jag sover bra och vaknar i bra tid på morgonen. Behöver inte använda väckar klocka. Så jag rekommenderar det till folk som har depression och mår väldigt dåligt. OBS; det är inte nå russyfte. Vad jag kännt av iaf. Alla reagerar olika som sagt.

Har ju som sagt bara kört i 3 dar så kan ju inte säga så mkt mer. Har kännt av lite biverkningar.. Susning i öronen, rastlös och hjärtklappningar. Men det har gått över.

Så hoppas att mer människor här i Sverige får hjälp med den medicinen. Lycka till mig själv och till er alla.

Ber om ursäkt om min svenska är dålig eller grammatiken. Gjorde mitt bästa.

Svara gärna, och ställ frågor. Tack för mig. Mr. P

Ursäkta men OT.. Varför får man inte nå mejl av SPS forum? Aktiveringsmejl. Har testat med massa olika mejladdreser. Får inge mejl alls. Nån som vet varför? Hittar inte vart man kan kontakta nån moderator. Och ingen här verkar kunna läsa det jag skrivit. Aja, återigen, ber om ursäkt för OT.

Frid människor!
Senast redigerad av lullig 2008-10-26 kl. 14:01.
Citera
2008-11-07, 13:13
Medlem
Xalterads avatar
Viktigaste är att veta vilken dos du använder dig av!

Mina tipps på benzo som har bäst ångestdämpande är Xanor o Stesolid, jag föredrar Stesoliden pga. den längre halveringstiden och man blir inte lite skruvad i huvet som av Xanor.
Citera
2008-11-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Får dagligen feta ångestattacker. Har en del tabletter till mitt förfogande, men drar mig in i det sista för att ta dem. Ofta blir jag slö eller somnar rentav när jag poppar dem:

Lergigan
Stesolid
Oxascand

Eller så får jag the munchies. Vill ha en ångestdämpare utan att bli däckad och/eller bli sötsugen som en unge.

Har Lergigan och har tidigare haft Oxascand, ingen av dem har påverkat mig över huvud tagen ens när jag ökat dosen 2-3 ggr vad läkaren har sagt.

Stesolid hjälper lite om jag tar minst 15 mg med knappt ngn biverkning men denna fungerade ju inte för dig så vi reagerar väl olika. Tyvärr kan du även bli tillvand av benso så det är ingen långsiktig lösning.

Stilnoct (som några nämt) tar jag vid behov för att somna 10-20 mg, men har aldrig testat den dagtid då jag vill vara vaken, men är tveksam att den är ett bra ångestdämpande utan ofrivillig trötthet som biverkning.

Theralen fungerar relativt bra trots att det är en ganska "snäll" medecin (tror till och med att den kan ges till barn ibland). Dock blir jag lite dåsig av den så även den är nog inte vad du är ute efter även om det kanske är värt att prova.

Kanske någon antidepp kan hjälpa, men det tar ju minst några veckor och innan dess brukar ångesten snarare öka.

Sammanfattningsvis så är jag osäker på om det finns bra medecin mot ångest. Om det är riktigt illa bör kanske inläggning och i extremfall ECT övervägas...
Citera
2008-11-12, 00:41
Medlem
Jokenimos avatar
En kompis som lider av ångestattacker t.o.f har upptäckt en grej som funkar för henne.

Smoke, en rökmixtur rätt lik cannabis, jag blir väldigt bekväm, får en skön rush-liknande high och blir inte lika seg i skallen som av cb.
Har social fobi, och märkte att tankar som var jobbiga var lättare att hantera, om jag ville säga en sak så kände jag att det var lättare att bara säga det än att tänka vad jag skulle säga före (rörigt). Iaf så kan det här mycket väl hjälpa, kan vara värt att testa, enligt dom själva så har dom enbart saker som inte har någon bevisad skadlig effekt i "rökelse"-blenden.

Innehåller även nejlika så man får en riktig julkänsla av att röka det

Fanns på EDIT för typ 2 veckor sen, upptäckte nu att dom inte har det längre (vilket kommer göra min kompis jätteledsen när jag berättar det för henne imorrn )

Dom som säljer det heter Organic Workx, kolla upp om det verkar intressant

För övrigt ett - än så länge - helt lagligt preparat

http://www.organicworx.eu/
Citera
2008-11-15, 19:27
Medlem
beastieboy99s avatar
Lyrica kan jag faktiskt reommendera, sjukt bra mot om fysiska symptomen som ångest kan ge, iallafall för mig. Dom läkare som jag prata med verkar höj den till skyarna. Inga biverningar heller...
Citera
2010-09-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
Lyrica kan jag faktiskt reommendera, sjukt bra mot om fysiska symptomen som ångest kan ge, iallafall för mig. Dom läkare som jag prata med verkar höj den till skyarna. Inga biverningar heller...

Håller med om att Lyrica är en sjukt bra ångestdämpande, bästa medicinen jag haft! Men att säga att det inte finns några biverkningar stämmer ju inte riktigt då de finns en del, dock inte lika många som det brukar finnas på antidepp (fass: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040607000755&DocTypeID =7&UserTypeID=2). Även Topimax är att rekomendera om Lyrican inte skulle funka, eller som i mitt fall, kroppen vande sig vid ämnet och den gjorde ingen nytta längre.
Zyprexa har även funkat väldigt bra för mig som vid behovs medicin. Tror dock att det är en vanlig biverkning att man blir trött av den.
Citera
2010-09-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Får dagligen feta ångestattacker. Har en del tabletter till mitt förfogande, men drar mig in i det sista för att ta dem. Ofta blir jag slö eller somnar rentav när jag poppar dem:

Lergigan
Stesolid
Oxascand

Eller så får jag the munchies. Vill ha en ångestdämpare utan att bli däckad och/eller bli sötsugen som en unge.

Jag tar Sertralin för ångest (lider av socialfobi och får ångest och panikattacker) Detta fungerar bra för mig och det finns vissa biverkningar men jag har inte känt av det. Sömnen ska egentligen förvärras (dock bara första veckan) genom att man blir lätt dåsig. Men som sagt för mig så känns inte biverkningarna av. Kan ju vara värt att prata med läkare och testa de?
Citera
2010-09-22, 00:12
Medlem
Här listar jag mina symtom med mera:
https://www.flashback.org/t1304238

Är igång och trappar ner mina Sobril.
Jag har mycket skräck för att inte kunna sova om nätterna.. det har fungerat perfekt med Sobril och Theralen.

Även min värsta ångest som dämpades utav Sobrilen lär dyka upp igen med stornsteg..

Vad finns det för mediciner jag kan föreslå för min beroendeläkare?
Lyrica? (Har jag provat på lite snabbt bara så ingen erfarenhet)
Mirtazapan(Remeron) ? Ej provat
Seroquel ? Ej provat

Några fler?
Vill alltså ha någon lugnande medicin som inte är en bensodiazepin som är lugnande/oro dämpande samt ger en lättare att koppla av till natten och sova med hjälp utav.

Tack!
Senast redigerad av Lee Sterling 2010-09-22 kl. 00:18.
Citera
2010-10-02, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Här listar jag mina symtom med mera:
https://www.flashback.org/t1304238

Är igång och trappar ner mina Sobril.
Jag har mycket skräck för att inte kunna sova om nätterna.. det har fungerat perfekt med Sobril och Theralen.

Även min värsta ångest som dämpades utav Sobrilen lär dyka upp igen med stornsteg..

Vad finns det för mediciner jag kan föreslå för min beroendeläkare?
Lyrica? (Har jag provat på lite snabbt bara så ingen erfarenhet)
Mirtazapan(Remeron) ? Ej provat
Seroquel ? Ej provat

Några fler?
Vill alltså ha någon lugnande medicin som inte är en bensodiazepin som är lugnande/oro dämpande samt ger en lättare att koppla av till natten och sova med hjälp utav.

Tack!

Mirtazaplin gör det lättare att sova hela natten men tror inte man somnar bättre på den, men lättare att somna om när man vaknar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in