Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-06, 05:13
Bannlyst
Jag har tröttnat på att kolla på film i min macbooks lilla 13 tumskärm och har tänkt att köpa en 22-24" fristående skärm att koppla in till macbooken och se på film därur. Går det att göra så? Och hur gör man och är de något man bör tänka på när man väljer skärm?
Citera
2008-10-06, 06:33
Medlem
Crunchies avatar
mini dvi -> dvi adapter. sen kan du ta vilken skärm som helst som stöder dvi
Citera
2008-10-06, 08:29
Medlem
effses avatar
...eller en sådan här (som jag själv använder för min externa skärm) http://store.apple.com/se/product/M9320G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NTkwNTQ

mini dvi -> vga
Citera
2008-10-06, 21:28
Bannlyst
Men det är bara att koppla in skärmen med sladden, eller iaf något liknande? Inget mer avancerat än så?
Citera
2008-10-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weakan
Men det är bara att koppla in skärmen med sladden, eller iaf något liknande? Inget mer avancerat än så?

Bara att koppla in så klonar den bilden automatiskt
Citera
2008-10-06, 21:43
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Bara att koppla in så känner datorn av upplösning och liknande och ställer in skärmen på bästa sätt, busenkelt.
Citera
2008-10-06, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Bara att koppla in så känner datorn av upplösning och liknande och ställer in skärmen på bästa sätt, busenkelt.

Kanon tack så mkt, då vet jag nog allt jag behöver veta. Tack så mkt!
Citera
2008-10-07, 17:03
Medlem
Kivans avatar
Och om du inte får rätt bild är det bara att trycka på F7, det är det de två fyrkanterna på knappen står för.
Citera
2008-10-07, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Och om du inte får rätt bild är det bara att trycka på F7, det är det de två fyrkanterna på knappen står för.

på min f7 knapp är det iaf en symbol som visar att man byter låt ett steg tillbaka, men de kanske funkar ändå?
Citera
2008-10-07, 17:10
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
på min f7 knapp är det iaf en symbol som visar att man byter låt ett steg tillbaka, men de kanske funkar ändå?
Då har du en nyare Macbook, de bytte nämligen funktionstangenterna för något år sedan. Men fungerar det inte så öppna bara Systeminställningar och välj bildskärmar och där kan du ställa in vilken skärm som ska vara huvudskärm, om det ska vara bildskärsdubblering (dvs samma bild på båda) eller inte osv. Ett tips är att bocka i alternativet "Visa bildskärmar i menyraden" så kan du lätt ändra upplösning och funktion på extraskärmen varje gång du kopplar in den utan att behöva gå in i systeminställningar.
Citera
2008-10-08, 23:08
Medlem
Finns det mini-dvi -> hdmi eller behövs dvi adapter?
Citera
2008-10-08, 23:19
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Finns det mini-dvi -> hdmi eller behövs dvi adapter?
Inte vad jag sett. Det får bli adapter då. Annars är det bättre att köra med en hel kabel som har HDMI på ena sidan och DVI på andra då alla adaptrar/skarvar kan försämra signalen. Det gäller även digitalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in