2008-10-06, 00:42
Medlem
Megastonekillers avatar
Hejsan!

Vad föredrar ni att ha för typ av band till klockan? Är det läderband eller metallänk? Går i tankarna att införskaffa en klocka och har fastnat för en med läderband (se nedan). Det vanligaste i min umgängeskrets (är 18 år) är metallänkar. Tror ni det skulle uppfattas gubbigt att ha en med läderband?

Är på jakt efter något i stil med denna:
http://image.nixonnow.com/image/product_detail/season3/products/hero/A260-hero-000.jpg
Vad tycker ni om den?

Vill ha en som inte är allt för utstickande utan den ska ge ett relativt vardagligt men stilrent intryck.

Tack på förhand.

p.s Placerade inte denna tråd i köpråd då syftet inte i primärt är att ge mig råd om klockor utan er årsikt om olika armband.
Senast redigerad av Megastonekiller 2008-10-06 kl. 01:31.
Citera
2008-10-06, 01:50
Medlem
csts avatar
Som vardagsklocka skulle jag välja en stållänk och sedan köpa en kostymklocka i guld med läderarmband. På så sätt så klarar du alla tänkbara situationer där du kan tänkas behöva en klocka.
Citera
2008-10-06, 09:28
Medlem
pjtrs avatar
Köp båda om du inte kan bestämma dig, man ändrar ju gärna uppfattning med tiden.

Du skulle absoult inte uppfattas som gubbig, det är en ganska liten obetydlig sak om man sätter det i perspektiv.
Citera
2008-10-06, 10:11
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Om du ska köpa antingen läder eller länk skulle jag satsa på läderarmband (även om just det armbandet på bilden inte var något vidare i min mening...)
Uppfattas inte som gubbigt med läder.

/Bubben
Citera
2008-10-06, 10:30
Medlem
OSKEEERs avatar
Jag är 18 år och jag har 4 klockor, alla med läderarmband, då jag för det mesta tycker det ser snyggare ut. Dels för att jag inte bär kronografer heller, men jag har tittat lite på nätet och fastnat för en kronograf med brun tavla och brunt läderarmband, så min första kronograf kommer troligtvis bäras med ett läderarmband.
Citera
2008-10-06, 21:00
Medlem
Ett lätt val enligt mig, metallänk.
Citera
2008-10-06, 22:15
Medlem
Har själv metallänk men är rejält trött på det. Känns inte alls rätt.

Jacques Lemans har snygga klockor till bra priser,

http://www.mgmwatches.se/viewproduct.asp?node=2&cat=JL&id=581

Klockan på Rad 4, kolumn 4 är riktigt snygg (sett IRL). Känns som en bra kompromiss mellan metallänkskronograf och "finklocka" med läderband.
Citera
2008-10-06, 22:17
Medlem
brainspaces avatar
Jag skulle nog föredra läder, metallänk känns lite äldre herre för mig.
Citera
2008-10-06, 22:35
Medlem
Memnoks avatar
Som någon skrev tidigare i tråden så är det läderarmband som gäller på tunnare kostymklockor och stål som gäller när det är tjockare dykarklockor och dylikt som man har till jeans. Klockan du länkade till såg visserligen inte speciellt snygg ut.
Citera
2008-10-06, 22:47
Medlem
Schlagtras avatar
Båda är bra att ha, för olika tillfällen.
Citera
2009-02-17, 17:50
Bannlyst
Jag tycker att armbandsur med metallänk känns mer vardagligt än ur med läderband som passar bättre till kostym.
Citera
2009-02-18, 17:35
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Jag tycker att armbandsur med metallänk känns mer vardagligt än ur med läderband som passar bättre till kostym.

Instämmer. Då jag i regel bär jeans och lite ledigare klädsel har jag följaktligen också en klocka med metallänk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in