2008-10-05, 17:41
Medlem
Sl1vers avatar
Hej!
Det hela började med att bilden började flimra när jag satt och spelade, trodde att konsolen hade blivit överhettad eller liknande, så jag stängde av den, väntade några minuter sen startade igen. Fungerade felfritt, i ungefär 5 minuter. Så jag tog bort alla kablar, och rätade ut dom utifall TV-kabeln satt i kläm eller liknande. Men då, poff! Så försvann bilden helt. Jag har fortfarande ljud, men ingen bild. Har ingen aning om vad detta kan bero på, har kontrollerat så att alla kablar sitter rätt osv. Och TV-kabeln har inte blivit skadad på något sätt.
Någon som vet? Tacksam för svar!
MVH // Sl1ver
Citera
2008-10-05, 17:43
Medlem
Känns som att det är första steget mot RRoD. Slå av och på ett antal gånger till så kommer det nog snart att lysa rött
Citera
2008-10-05, 19:14
Medlem
Sl1vers avatar
Jaså? Det var ju inte så kul att höra...
Jag har iallafall lånat en kompis scart kabel och testat, men fick fortfarande ingen bild, bara ljud. Så det är någonting som är fel inne i konsolen.
Citera
2008-10-05, 19:36
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sl1ver
Jaså? Det var ju inte så kul att höra... :p
Jag har iallafall lånat en kompis scart kabel och testat, men fick fortfarande ingen bild, bara ljud. Så det är någonting som är fel inne i konsolen.
Jo verkar som grafikkortet har gått vidare.
Vi har tre års reklamationsrätt i sverige (och två års garanti om jag inte minns helt fel), så ring supporten för reparation.
Citera
2008-10-05, 21:18
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Jo verkar som grafikkortet har gått vidare.
Vi har tre års reklamationsrätt i sverige (och två års garanti om jag inte minns helt fel), så ring supporten för reparation.

Okej, tråkigt.
Vet dock inte om jag har min garanti kvar efter att ha öppnat/målat om konsolen. Den har även blivit flashad, men kan återställa det före jag skickar in den på reparation.
Citera
2008-10-06, 13:03
Medlem
Sl1vers avatar
Jag har nu ringt till Xbox's support, och de sa att grafik kortet förmodligen är trasigt.
Och eftersom jag har öppnat konsolen och tagit bort det där garanti klistermärket så har jag inte längre någon garanti.
Då undrar jag om någon vet något bra reparationsföretag som lagar trasiga xboxar? Skulle vara trevligt med en länk.
Tack på förhand!
Citera
2008-10-07, 15:18
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sl1ver
Jag har nu ringt till Xbox's support, och de sa att grafik kortet förmodligen är trasigt.
Och eftersom jag har öppnat konsolen och tagit bort det där garanti klistermärket så har jag inte längre någon garanti.
Då undrar jag om någon vet något bra reparationsföretag som lagar trasiga xboxar? Skulle vara trevligt med en länk.
Tack på förhand!

Finns ett flertal olika personer på Blocket som säljer den "tjänsten". Kolla lite där så ser du.
Citera
2008-10-07, 15:22
Medlem
Janne-Taikons avatar
Varför inte bara söka på "laga xbox" på google till exempel, de flesta företag som moddar boxarna lagar dom oxå.
Citera
2008-10-07, 20:21
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Varför inte bara söka på "laga xbox" på google till exempel, de flesta företag som moddar boxarna lagar dom oxå.

Jag har ringt runt, men de sa åt mig att skicka in den till Microsoft, vilket jag inte kan göra.
Grafikkortet sitter tydligen fast i moderkortet och de kunde inte byta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in