• 33 289 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 090 869 inlägg
2008-10-05, 13:43
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Det sägs att folket som bor på Brittiska öarna är samma folk som skandinaver, tyskar och holländare.
Det kan väl ändå inte stämma?
Jag har rest mycket men jag kan säga att jag har aldrig stött på sådana fula människor som i England. De är knotiga, bleka, ofta rödhåriga, ständigt förkylda och har ett sådant där socialbidragsaktig utseende.
De som inte är rödhåriga har ändå en sådan där blek, rosafnasig hy som inte kan bli solbränd.

Frågan är hur det kommer sig att de har blivit på detta vis? Spelar kylan, fukten och det hemska klimatet in?
Jag har talat med många på mitt jobb om detta och de har samma funderingar och tycker samma sak. Fulare folkslag än britter och irländare går inte att finna någon annanstans.
Detta kan de naturligtvis inte hjälpa. De är inte sämre än något annat folk, inte dummare osv. Bara så mycket fulare.
Kulturen, byggnaderna, miljöerna osv är också trist. Det är konservatism, bakåtsträveri, gammalmodigt, sotigt, rött tegel mot en fond av regnvåt, sprucken asfalt och denna depression speglas t o m i kläderna som invånarna gillar att bära. Mossgröna parkas, nikotingula nylonskjortor och gabardinbyxor är inte ovanligt bland befolkningen!
Så hur kan detta komma sig? Varför skiljer sig detta folk så mycket från oss andra i norra Europa?

Aboriginer, urinvånarna i Australien brukar oftast pekas ut som världens fulaste folkslag. Jag håller inte med. Britter och Irländare är fulast!
Kolla själva, kritvita eller rosaflammiga. Gärna med tillhörande stora öron och fräknar:
http://www.soschildrensvillages.org....or_website.jpg
http://www.smh.com.au/ffximage/2007/..._300x409,0.jpg
2008-10-05, 14:11
Medlem
trovallas avatar
Inavel har helt klart påverkat detta.
2008-10-05, 14:39
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Trovalla:

Citat:
Inavel

Det låter faktiskt rätt så sannolikt. Något fel är det.
2008-10-05, 16:02
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Trovalla:

Det låter faktiskt rätt så sannolikt. Något fel är det.

Absolut, Inavel korsat med något asiatiskt. Kan inte sätta tummen på vad det är med det är åt det hållet iaf.
2008-10-05, 16:13
Medlem
Höjas avatar
Britter är oftast antingen eller, oftast ser de riktigt fula ut (lägg även till kassa tänder, ser alltid trötta ut och ser ut att sakna vanlig hygien). Eller så är de riktigt snygga (fast då är de rika och har kunnat bota alla de medfödda fulhetsdragen som britter har).

I vanliga fall finner jag bleka rödhåriga vara heta, men just britterna är fula :S Fast sedan smälter de in rätt fin på sin gråa trista ö.
2008-10-05, 18:12
Medlem
Det finns onekligen en ovanligt stor andel fula människor på brittiska öarna, förmodligen pga långt gången inavel och anpassning till ett fördjävligt klimat. Å andra sidan brukar jag tycka att tjejer med keltiskt och/eller anglosaxiskt påbrå är mycket fina, fast det beror väl på att mina skönhetsideal är ganska annorlunda. Nej tacka vet jag tjejer med blek alabasterhy, fräknar och gröna ögon
2008-10-05, 22:17
Medlem
Wie bitte?s avatar
Vad gäller Irland så gissar jag att den bästa delen utvandrade på 1800-talet, och kvar blev slaggen.
2008-10-05, 22:46
Medlem
Jag har också noterat detta.

Den "keltisk-nordiska" subrasen:
http://racialreality.110mb.com/subraces_files/p29f6.jpg

(I Sverige är den här typen vanligast:
http://racialreality.110mb.com/subraces_files/p27f1.jpg )

Att överklassen skulle vara annorlunda i det avseendet köper jag inte med tanke på Prince Charles till exempel:
http://images.google.se/images?hl=sv...+charles&gbv=2

Jag har funderat på om detta delvis kan ha med den brittiska dialekten att göra (dvs. psykologin), som kan kännas fulare eller mer främmande än amerikanskan som man ofta är van med. Jag tänkte på detta i Spanien då många brittiskor inte var så himla annorlunda i jämförelse med svenskor (bl.a. en jag strulade med såg ut som en snygg svenska. ). Amerikaner brukar ju ofta vara anglo-saxer. Tänk er Mischa Barton börja tala med en grov engelsk dialekt (hon är från England), skulle hon kanske förfulas kanske, skulle det i våra ögon framhäva hennes fräknar och övriga mer brittiska "inavlade" drag?

Bush Jr. har "keltisk-nordiska" drag:
http://www.thesmokehammer.com/images/bush_head2.jpg
Senast redigerad av Takavarian 2008-10-05 kl. 23:14.
2008-10-05, 23:44
Medlem
Genetiskt är dom inte mycket att hurra för men man får dessutom ta en titt på deras mat och pubkultur som verkligen är extrem. Dricker man så mycket och slänger i sig sån skit som man gör på dom öarna så tär det rejält på utsidan. Dom som inte blir feta av det straffas i utseendet på andra sätt som för exempel dålig hy osv.

Spice Girls som jämfört med andra popgrupper har ett ganska taskigt utseende ligger nog mycket högre upp i rankningen där borta än här. Man skulle nog kunna plocka ut ett motsvarande gäng ur dom flesta gymnasieklasser i Sverige.
2008-10-06, 01:50
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Haha, jävligt rolig trådstart. När jag själv tänker på en typisk manlig irländare, så ser jag en rödhårig fetknopp på 120kg som dricker sig redlöst berusad och är helt röd i ansiktet framför mig.

/Teutonic Warrior
2008-10-06, 09:46
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodtott
Genetiskt är dom inte mycket att hurra för
I beg to differ.

Du pratar om ett folk som för inte så länge sedan hade kontroll över en mycket stor del av den kända världen. Det är verkligen inte samma människor som i "En eftermiddag på Försäkringskassan" vi pratar om.

Sen beror det ju på vad man värdesätter för egenskaper, ytligt så är de kanske inte så mycket att hurra för och den skuldbörda de tagit på sig för sin tidigare storhet sätter såklart sina spår i hur de nu lever och förnedrar sig själva med alkohol och skräpmat.
2008-10-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
I beg to differ.

Du pratar om ett folk som för inte så länge sedan hade kontroll över en mycket stor del av den kända världen. Det är verkligen inte samma människor som i "En eftermiddag på Försäkringskassan" vi pratar om.

Sen beror det ju på vad man värdesätter för egenskaper, ytligt så är de kanske inte så mycket att hurra för och den skuldbörda de tagit på sig för sin tidigare storhet sätter såklart sina spår i hur de nu lever och förnedrar sig själva med alkohol och skräpmat.

Jo det är sant men det finns säkert någon bra förklaring på detta som inte är genetisk. Mina kunskaper i historia är inte speciellt mycket att skylta med men jag gissar på att det haft något med ländernas position på kartan att göra.
Sedan har dom ju länge haft en väldigt markerad elit som vaskats fram genom högt ansedda universitet m,m och många internationella framgångar har nog legat i deras händer.