Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-05, 01:01
Medlem
Bruc3s avatar
Hej FB

Sitter i min lägenhet och surfar med mitt trådlösa internet. Då jag har "LAN EYE" installerat ser jag att flera personer försöker ansluta sig till nätverket.

Finns det på något sätt man kan skriva till personen? Har blockerat IP:t men personen försöker gång på gång att ansluta. Har haft mer än 120 "attacker" inom 2 minuter...

Vad kan man göra?

Vad skall man göra? Finns det något program som man kan skriva till personen, via IP eller så..Ja ni vet..sånt där krångligt..

Kan ju knappast säga att jag vet mer än att Windows är skapat av Bill Gates. Så Hjälp mig! Tack på förhand !
Citera
2008-10-05, 01:04
Medlem
Slurpass avatar
Testa att sätta lösenord på ditt trådlösa nät, så kan dom inte ansluta utan nyckeln?
Citera
2008-10-05, 01:06
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slurpas
Testa att sätta lösenord på ditt trådlösa nät, så kan dom inte ansluta utan nyckeln?

Det har jag..ett jävligt långt också..

Andra förslag?
Citera
2008-10-05, 01:12
Medlem
micaeles avatar
Nu har jag inte så god koll på saken, men det ska gå att ställa in i routern så den inte broadcastar nätverket publikt. Det kanske kan vara något?
Citera
2008-10-05, 01:18
Medlem
farcrys avatar
Yep ställ in den som osynlig! så kan ingen finna den förutom du
Citera
2008-10-05, 01:48
Medlem
Slurpass avatar
Då har du någon väldigt konstig form av nyckel. Kör du WPA2 så ska ingen kunna komma in där, om du har en seriös nyckel.

Kolla upp det, därefter kan du fundera på att disabla broadcast av ditt SSID.
Citera
2008-10-05, 14:18
Medlem
Kan ju även sätta MAC-lås på vissa routrar. Då är du garanterad säker.
Citera
2008-10-05, 14:54
Medlem
Vi gjorde en tabbe här i huset för en bra tid sedan:
DI-Links trådlösa system är utmärkt om du hanterar det rätt.

Vi satte upp det hela OK (trodde vi) med tämligen komplicerad WPA-nyckel.
O, ja!
Men! För att 'komma in' i starten och lägga upp det hela räcker det med "admin" och inget lösenord ..... Om man inte ändrar och lägger in ett komplicerat lösenord efter 'admin' kan vem fan som helst (alltid en granne eller en på gatan stående) ta' sig in och t.ex. ändra WPA-nyckeln och har därmed fri entré.

Detta gällde DI-Link, som jag även har på min adress 2, hur det är med övriga fabrikat haver jag ingen aning om.
Citera
2008-10-05, 15:46
Bannlyst
Lånar tråden lite. Går det ansluta till trådlösa nät fast dom är låsta? Och isåfall hur?
Antagligen en krånglig procedur?
Citera
2008-10-05, 17:45
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musebreak
Lånar tråden lite. Går det ansluta till trådlösa nät fast dom är låsta? Och isåfall hur?
Antagligen en krånglig procedur?

Wep krypterade nätverk med in klient inloggad = under minuten för att knäcka.

WPA någon dag med en bra dictionery attack efter en three-way handshake.

Sök på backtrack3, en linux distro med det mesta du behöver.
Tar någon dag/vecka att sätta sig in i om man inte kört linux innan, men mycket smidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in