Citat:
Ursprungligen postat av
AntiFlag
Sett matchen nu på morgonen och jag är inte jätte imponerad av callum Smith. Tycker han ska dra ut sig motståndare på 6-7 ronder och spara kraft och energi i tanken till finalen mot St George Groves.
Nieky stod upp bra. Tuff som få men chanslös såklart. Han tar det tiden ut mot Mondo och är nog nöjd med checken och inte märkt överhuvudtaget. Denna kille tror jag Erik hade stoppat inom fem ronder faktiskt.
Finalen lär bli en taktik match med jabb för Callum och en Groves som letar läge med högern. Fördel Groves med 65-35 om han är 100% återställd och hinner förbereda sig till fight.
Jo det är klart. Holzken är ju inte ens en boxare i första hand. Sportsligt borde n kille med Smiths potential och hype ha vunnit den här matchen tidigt. Men en säker seger.
Och som vi sa tidigare hade jag inte gett Brähmer en större chans än jag gav Holzken. Minns att jag tänkte att om Skoglund lyckats slå Smith hade han haft finalplatsen nästan garanterad eftersom jag hållt honom som stor favorit mot Brähmer. Nu var det ju mycket som tog en annan väg än det scenariot......
Säker, men inte särskilt imponerande seger från Smith. Resultatet ger mer cred till Holzken för att han klarade det såpass bra på kort varsel, som kickboxare etc.