2018-02-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Mikey Garcia med sitt fantastiska record skall upp och fightas om någon månad, sen skall P4P #1 Terence Crawford (även om P4P är ett fånigt uttryck) göra debut i Welterweight och ställs emot Jeff Horn som innehar WBO bältet, som han tog ifrån Pacquiao.

Nu på kort sikt har vi den andra semifinalen i WBSS nu redan på lördag och det är ju såklart Smith vs Braehmer, den förstnämnde bör ses som klar favorit, och det är nog även han som ger Groves mest motstånd i en eventuell final. Anthony Yarde och Dubois skall upp och slåss på en annan gala lite tidigare under samma dag, och båda torde ses som potentiella framtida världsmästartitelinnehavare, i synnerjet Dubois, blott 20 år men en mäkta imponerande fysik.

För mig är Mikey Garcia P4P just nu. Fantastisk boxare som har allt..
Ser också grymt fram emot lördagens gala,inte WBSS utan Frank Warrens med Trippel DDD som har en mördande högerslägga. Offer såklart här i början men han kommer bli bra, Frank vill såklart matcha fram honom. Ser en större mästare i honom än AJ faktiskt.
Citera
2018-02-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
För mig är Mikey Garcia P4P just nu. Fantastisk boxare som har allt..
Ser också grymt fram emot lördagens gala,inte WBSS utan Frank Warrens med Trippel DDD som har en mördande högerslägga. Offer såklart här i början men han kommer bli bra, Frank vill såklart matcha fram honom. Ser en större mästare i honom än AJ faktiskt.

Mikey Garcia är riktigt skicklig, inga speciella superkrafter men otroligt strategisk med hög ring IQ. Tycker dock han emellanåt känns så jävla opassionerad.
Jag är heller inte så exalterad över nästa motståndare, fattar att nåt inbördes bälte står på spel. Men fan matchen folk vill se är mot Linares eller Loma.
Skulle nog sätta lomachenko och Crawford som p4p kung I nuläget.
Citera
2018-02-23, 21:25
Medlem
Då var kombatanterna till den sista semin u WBSS invägda. Båda vägde in exakt på 76 kg.
Detta torde vara en "walk in the park" för Callum Smith. TKO rond 7 tippar jag.
Citera
2018-02-23, 21:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Då var kombatanterna till den sista semin u WBSS invägda. Båda vägde in exakt på 76 kg.
Detta torde vara en "walk in the park" för Callum Smith. TKO rond 7 tippar jag.
Eftersom jag länge varit ett fan av Kick-/thaiboxning så är jag ett stort fan av Nieky Holzken. Men, skulle inte säga att han har något i en semifinal i en turnering i världstoppen i en annan sport att göra.
Punchers chance, gav inte Brähmer mycket större chans mot Smith heller.
Holzken är visserligen 13-0 i boxning, men det ska inte funka.
Citera
2018-02-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Eftersom jag länge varit ett fan av Kick-/thaiboxning så är jag ett stort fan av Nieky Holzken. Men, skulle inte säga att han har något i en semifinal i en turnering i världstoppen i en annan sport att göra.
Punchers chance, gav inte Brähmer mycket större chans mot Smith heller.
Holzken är visserligen 13-0 i boxning, men det ska inte funka.
Instämmer helt. Jürgen hade inte haft något att hämta heller. Tycker inte egentligen han hör hemma bland de 8 utvalda alls. Men det har nog Kalle o Nisse sett till såklart.
Sen kan han säger stör Groves i finalen. Som förhoppningsvis blir av dem emellan när Groves är helt återställd från axel skadan.
Citera
2018-02-23, 22:35
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Instämmer helt. Jürgen hade inte haft något att hämta heller. Tycker inte egentligen han hör hemma bland de 8 utvalda alls. Men det har nog Kalle o Nisse sett till såklart.
Sen kan han säger stör Groves i finalen. Som förhoppningsvis blir av dem emellan när Groves är helt återställd från axel skadan.
Blev lite förvånad att han (Brähmer) vann kvartsfinalen.
Håller på Holzken mot Smith, dock. Upset of the Year om han vinner här.
Citera
2018-02-24, 17:55
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Super 6 var riktigt bra där Andre Ward vann. Viktklassen var bättre och alla de bästa boxarna (förutom Bute) fanns med. Den här super mellanvikts-turneringen känns blek. Att sen plocka in en helt oprövad förre detta kickboxare i semifinal känns inte seriöst heller. Varför inte bara skjuta upp matchen och låta Brähmer bli frisk?

Jag vet att Holzken var en riktigt bra kickboxare men som boxare verkar han inte hålla måttet. Såg den här matchen på youtube och kan inte säga att jag blev särskilt imponerad.
https://www.youtube.com/watch?v=GsQbfUjTCYI&t=364s
Senast redigerad av Reggie Hamond 2018-02-24 kl. 17:59.
Citera
2018-02-24, 20:11
Medlem
Prioritera Frank Warren galan före WBSS IkväIl med DDD och Yared i huvudrollerna.
21.30 på Viaplay
Citera
2018-02-24, 22:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Prioritera Frank Warren galan före WBSS IkväIl med DDD och Yared i huvudrollerna.
21.30 på Viaplay
I agree!
Men där tog orken slut sängen lockar mer....
Citera
2018-02-25, 10:46
Medlem
Sett matchen nu på morgonen och jag är inte jätte imponerad av callum Smith. Tycker han ska dra ut sig motståndare på 6-7 ronder och spara kraft och energi i tanken till finalen mot St George Groves.
Nieky stod upp bra. Tuff som få men chanslös såklart. Han tar det tiden ut mot Mondo och är nog nöjd med checken och inte märkt överhuvudtaget. Denna kille tror jag Erik hade stoppat inom fem ronder faktiskt.
Finalen lär bli en taktik match med jabb för Callum och en Groves som letar läge med högern. Fördel Groves med 65-35 om han är 100% återställd och hinner förbereda sig till fight.
Citera
2018-02-25, 15:40
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Sett matchen nu på morgonen och jag är inte jätte imponerad av callum Smith. Tycker han ska dra ut sig motståndare på 6-7 ronder och spara kraft och energi i tanken till finalen mot St George Groves.
Nieky stod upp bra. Tuff som få men chanslös såklart. Han tar det tiden ut mot Mondo och är nog nöjd med checken och inte märkt överhuvudtaget. Denna kille tror jag Erik hade stoppat inom fem ronder faktiskt.
Finalen lär bli en taktik match med jabb för Callum och en Groves som letar läge med högern. Fördel Groves med 65-35 om han är 100% återställd och hinner förbereda sig till fight.
Jo det är klart. Holzken är ju inte ens en boxare i första hand. Sportsligt borde n kille med Smiths potential och hype ha vunnit den här matchen tidigt. Men en säker seger.
Och som vi sa tidigare hade jag inte gett Brähmer en större chans än jag gav Holzken. Minns att jag tänkte att om Skoglund lyckats slå Smith hade han haft finalplatsen nästan garanterad eftersom jag hållt honom som stor favorit mot Brähmer. Nu var det ju mycket som tog en annan väg än det scenariot......

Säker, men inte särskilt imponerande seger från Smith. Resultatet ger mer cred till Holzken för att han klarade det såpass bra på kort varsel, som kickboxare etc.
Citera
2018-02-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jo det är klart. Holzken är ju inte ens en boxare i första hand. Sportsligt borde n kille med Smiths potential och hype ha vunnit den här matchen tidigt. Men en säker seger.
Och som vi sa tidigare hade jag inte gett Brähmer en större chans än jag gav Holzken. Minns att jag tänkte att om Skoglund lyckats slå Smith hade han haft finalplatsen nästan garanterad eftersom jag hållt honom som stor favorit mot Brähmer. Nu var det ju mycket som tog en annan väg än det scenariot......

Säker, men inte särskilt imponerande seger från Smith. Resultatet ger mer cred till Holzken för att han klarade det såpass bra på kort varsel, som kickboxare etc.
Instämmer helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in