2016-05-22, 21:51
Medlem
Tror faktiskt att Shannon The Cannon Briggs har en chans att slå Haye. Han tål ett par smällar och kan slå KO med ett slag. Let's Go Champ!
Citera
2016-05-23, 07:35
Medlem
Dubbla WM galor nu på lördag /söndag. Ricky Burns
på lördag och Tony The Bomber Bellew på Goodinson Park på söndag. Ger Bellew klart störst chans, Rickster känna som han är "over The hill". Dock imponerande att han har chans på en tredje WM titel i tre olika viktklasser.
Citera
2016-05-23, 11:46
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tror faktiskt att Shannon The Cannon Briggs har en chans att slå Haye. Han tål ett par smällar och kan slå KO med ett slag. Let's Go Champ!
Det som talar emot Briggen är dock att han verkar bli tämligen trött inom de första ronderna?
Citera
2016-05-23, 23:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Haye vinner enkelt. Briggs kommer inte kunna hinna med i Hayes snabba höga tempo och Briggs kondis är usel. Han har dock en jävligt bra haka så det blir inte lätt för Haye att knocka honom men Briggs kommer förmodligen andas tungt redan i andra ronden och enbart slå typ 4-5 slag per rond. Det är egentligen slöseri med tid för Haye att möta Briggs. Haye borde fokusera på att möta en topp 10 boxare istället för att se var han är någonstans och om han är redo för de allra bästa. En enkel vinst mot en gammal föredetting som var som allra bäst för typ 20 år sedan ger Haye ingenting.
Citera
2016-05-24, 07:08
Medlem
Tony Bellew ger jag 70% chans till seger utan ha sett hans motståndare. Hemmaplan, fanatiskt Everton supporters kommer lyfta fram honom till seger. Tipp på UD, 3-4 ronder.
Ricky Burns är jag mer tveksam till. Tycker han gått neråt i formkurva sedan han kom till Matchroom. Är väl åldern och hungern som visar sig. Lite som med Kevin Mitchell. Förlust på lördag och handskarna åker upp på hyllan. Knapp 50/50.
Citera
2016-05-27, 08:05
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Det som talar emot Briggen är dock att han verkar bli tämligen trött inom de första ronderna?
Briggs har ju en ganska allvarlig astma som gör att han pustar rätt tungt efter ett tag. Var lite spännande att se när han knockade Liakovich i de sista sekunderna av deras fight, hur han var så ruskigt andfådd och ändå fortsatte slå.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Haye vinner enkelt. Briggs kommer inte kunna hinna med i Hayes snabba höga tempo och Briggs kondis är usel. Han har dock en jävligt bra haka så det blir inte lätt för Haye att knocka honom men Briggs kommer förmodligen andas tungt redan i andra ronden och enbart slå typ 4-5 slag per rond. Det är egentligen slöseri med tid för Haye att möta Briggs. Haye borde fokusera på att möta en topp 10 boxare istället för att se var han är någonstans och om han är redo för de allra bästa. En enkel vinst mot en gammal föredetting som var som allra bäst för typ 20 år sedan ger Haye ingenting.
Boxning är en business också, Briggs har fortfarande ett namn och är hyfsat bra på att promota sig själv. Men rent sportsligt så har han inget i toppen att göra längre. Kolla namnen han mött senaste tiden, han lever på sitt namn och till viss del på sin punch nu. Det är den som kan hjälp honom.
Citat:
Tony Bellew ger jag 70% chans till seger utan ha sett hans motståndare. Hemmaplan, fanatiskt Everton supporters kommer lyfta fram honom till seger. Tipp på UD, 3-4 ronder.
Ricky Burns är jag mer tveksam till. Tycker han gått neråt i formkurva sedan han kom till Matchroom. Är väl åldern och hungern som visar sig. Lite som med Kevin Mitchell. Förlust på lördag och handskarna åker upp på hyllan. Knapp 50/50.
Bellew bör nog hålla garden uppe, det är en hårtslående snubbe han möter. Makabu är ganska bra i närkamp och på halvdistans, med ok rörelse på överkroppen när han fightas på insidan. Slår helt ok kombinationer och har bra nyp i kardorna. Plus att han är southpaw, alltid knepigt. Men jag har inte sett så mkt av honom. Kan bli riktigt underhållande hoppas jag!

Burns har nog sett sina bästa dagar, en kille som verkligen fick ut max av sin begränsade talang. Underhållande fighter var han i sina bästa stunder! Men det är nog inte långt kvar till slutet på karriären.
Senast redigerad av tom-jones 2016-05-27 kl. 08:12.
Citera
2016-05-27, 08:56
Medlem
Lucian Bute fast i doping prov efter matchen mot Badou. Hoppas att Jack får segern postumt, vilket han rättmätligen skulle haft ifrån början.
Citera
2016-05-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Briggs har ju en ganska allvarlig astma som gör att han pustar rätt tungt efter ett tag. Var lite spännande att se när han knockade Liakovich i de sista sekunderna av deras fight, hur han var så ruskigt andfådd och ändå fortsatte slå.

Boxning är en business också, Briggs har fortfarande ett namn och är hyfsat bra på att promota sig själv. Men rent sportsligt så har han inget i toppen att göra längre. Kolla namnen han mött senaste tiden, han lever på sitt namn och till viss del på sin punch nu. Det är den som kan hjälp honom.

Bellew bör nog hålla garden uppe, det är en hårtslående snubbe han möter. Makabu är ganska bra i närkamp och på halvdistans, med ok rörelse på överkroppen när han fightas på insidan. Slår helt ok kombinationer och har bra nyp i kardorna. Plus att han är southpaw, alltid knepigt. Men jag har inte sett så mkt av honom. Kan bli riktigt underhållande hoppas jag!

Burns har nog sett sina bästa dagar, en kille som verkligen fick ut max av sin begränsade talang. Underhållande fighter var han i sina bästa stunder! Men det är nog inte långt kvar till slutet på karriären.

Burns är som du påpekar Over The hill. Har inte imponerat på slutet. Ska vara hemmaplan som räddar honom men har en känsla att det kan ta slut i ronderna 5-7.
Bellew tror jag dock stenhårt på. Ska bli spännande lördag /söndag
Citera
2016-05-27, 15:12
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Lucian Bute fast i doping prov efter matchen mot Badou. Hoppas att Jack får segern postumt, vilket han rättmätligen skulle haft ifrån början.
Man kan hoppas på en overturned win men troligen blir det en no-contest.

Positiv på Ostarine, tydligen PED som ska verka som AAS men med mindre biverkningar. Så inte var det cannabis eller något trams iallafall.
Både 2/3 av domarna och Bute's blodomlopp mot Jack den kvällen. Kan alltid hoppas han får segern i.o.m. det, särskilt eftersom jag tror att de flesta av domare hade poängsatt matchen åtminstone 116-112 eller 115-113 Jack om de gjort en bedömning i efterhand.

http://www.boxingnews24.com/2016/05/lucian-bute-fails-drug-test-badou-jack-fight/
Citat:
Ursprungligen postat av boxingnews24.com
The 36-year-old Bute tested positive in the post-fight drug test for the Ostarine substance. The World Boxing Council president Mauricio Sulaiman has already sent a press release to the media on Thursday letting them know of the positive drug test for Bute.

The fight result of the Bute-Jack fight will likely be changed to a no contest now to reflect the positive drug test from Bute. The World Boxing Council and the Washington Athletic Commission will be the ones that make that decision.

Citera
2016-05-27, 21:36
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Där försvann Butes karriär helt och hållet, han kommer inte tillbaka efter det här.

Wilder letar efter en ny motståndare och det verkar som att det kommer bli Chris Arreola...Vad tycker ni om den matchen??
Citera
2016-05-28, 00:39
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Där försvann Butes karriär helt och hållet, han kommer inte tillbaka efter det här.

Wilder letar efter en ny motståndare och det verkar som att det kommer bli Chris Arreola...Vad tycker ni om den matchen??

Bute kommer jag inte att sakna.

Wilder mot Arreola ... gäsp. Arreola har väl i bästa fall varit s.k. fringe contender och alltid förlorat när han steppat upp. OK, det är bättre att Wilder matchar än att han inte gör det, men nu är det äntligen lite drag i tungvikten igen och nån bättre borde det gå att skaka fram.

Obs! Jag gillar killen och såg fram emot mötet med Povetkin som en riktig värdemätare. Nu är de tyngsta namnen han mött hittills Scott, Stiverne och Szpilka ... så upp till bevis, tack.

För att inte enbart vara kritisk och neg, så tror jag stenhårt att framtiden bär namnet Joshua. 2018, senast, har han alla bältena. Fury är den svåraste konkurrenten, som jag ser det.

Hur var för resten Parker mot Takam, nån som sett?
Citera
2016-05-28, 20:29
Medlem
Bellew huvudet högre än sin motståndare. Gäller att han fäller ut bommen. Go Tony Go
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in