2009-07-17, 23:13
  #709
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Jo nu när du säger det så visst var det Keith Holmes. Undrar varför jag minns Eastman så starkt från den tiden? Kanske är pågrund av hans fighter mot Joppy(tror jag).
Ja, han borde ju vunnit fighten, hade Joppy nere och allt. Men han var som Clottey, slog alldeles för lite och det har nog kostat honom en titel och massa dollars. Eastman var en helt ok fighter.

Eastman mötte ju även Hopkins, iförd osedvanligt tajta hemmasydda (?) shorts. Där vann Hopkins enkelt men Howard gjorde inte mkt som vanligt.
Citera
2009-07-17, 23:56
  #710
Medlem
fugus avatar
På tal om turneringen tror jag också på Kessler med Abraham och Ward som starka outsiders. Vore jävligt skoj och välförtjänt om Kessler kan få sig en megafight i USA. Kanske mot Hopkins? Fast i och med denna turneringen är väl Kessler uppbokad ett bra tag framöver.

Ska bli skoj att se hur Khan klarar av kotelnik imorgon. Känns som man vet alldeles förlite om Khan för att våga gissa sig på en utgång. Imorgon får vi se vad Khan verkligen har att erbjuda.
Citera
2009-07-18, 01:22
  #711
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
På tal om turneringen tror jag också på Kessler med Abraham och Ward som starka outsiders. Vore jävligt skoj och välförtjänt om Kessler kan få sig en megafight i USA. Kanske mot Hopkins? Fast i och med denna turneringen är väl Kessler uppbokad ett bra tag framöver.

Ska bli skoj att se hur Khan klarar av kotelnik imorgon. Känns som man vet alldeles förlite om Khan för att våga gissa sig på en utgång. Imorgon får vi se vad Khan verkligen har att erbjuda.
Enligt Kessler camp så har Hopkins redan sagt nej till $4milj för att möta Kessler.
Citera
2009-07-18, 01:28
  #712
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Enligt Kessler camp så har Hopkins redan sagt nej till $4milj för att möta Kessler.
Ptja, jag klandrar honom inte direkt. Hopkins kan säkert få ännu mer för att möta nån semi-sopa. Helt klart en fight jag vill se dock.
Citera
2009-07-18, 11:54
  #713
Medlem
schabo-labos avatar
Kessler på gång i september verkar det som;

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/boksning/article1195532.ece

Om jag förstår det rätt så ska han möta Perdomo?
http://www.boxrec.com/list_bouts.php?human_id=117338&cat=boxer
Citera
2009-07-18, 18:27
  #714
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Ptja, jag klandrar honom inte direkt. Hopkins kan säkert få ännu mer för att möta nån semi-sopa. Helt klart en fight jag vill se dock.
Ja, vore sevärt. Bernard sa ju för nån månad sen att det blir inget mer boxande för honom men nu säger han att han vill se vem som vinner returen mellan Dawson-Johnson och kanske möta vinnaren. Det vore nåt.
För boxningens skull får man hoppas att Dawson vinner, sporten behöver nya unga stjärnor och Johnson har ju fyllt 40. Men vilken blue collar hjälte han är, Glen Johnson. Fortfarande bättre tränad än de flesta av de yngre, duckar aldrig någon. Jobbade extra som snickare ända fram till en månad innan han mötte Roy Jones. Jag älskar såna stories.
Citera
2009-07-18, 18:38
  #715
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Ja, vore sevärt. Bernard sa ju för nån månad sen att det blir inget mer boxande för honom men nu säger han att han vill se vem som vinner returen mellan Dawson-Johnson och kanske möta vinnaren. Det vore nåt.
För boxningens skull får man hoppas att Dawson vinner, sporten behöver nya unga stjärnor och Johnson har ju fyllt 40. Men vilken blue collar hjälte han är, Glen Johnson. Fortfarande bättre tränad än de flesta av de yngre, duckar aldrig någon. Jobbade extra som snickare ända fram till en månad innan han mötte Roy Jones. Jag älskar såna stories.
Japp, mycket kärlek för Johnson. Verkligen inte rädd för någon.
Jag tror inte vi sett det sista utav hopkins, ett sista stort slag lär han utkämpa. Historiskt sett vore det ju grymt om han lyckades knipa Adameks bälte men den fighten verkar ju inte bli av.
Citera
2009-07-20, 19:09
  #716
Medlem
tom-joness avatar
Cotto-Pacquiao 14 nov. Catchweight 145 lbs. Borde bli kul.
Citera
2009-07-20, 19:18
  #717
Medlem
torrenttobbes avatar
Inte direkt topic kanske men jag såg Naim Terbunja uppvisningsboxas för ett par dagar sen, han är riktigt vass den gossen, någon som har sett honom som tror han har en chans i proffsvärlden?
Citera
2009-07-20, 19:24
  #718
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Cotto-Pacquiao 14 nov. Catchweight 145 lbs. Borde bli kul.
Yay! Frågan är vad Mosley ska gå för väg nu.
Citera
2009-07-20, 21:37
  #719
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Yay! Frågan är vad Mosley ska gå för väg nu.
Han siktar tydligen på Berto, Paul Williams eller Gayweather.
Citera
2009-07-20, 21:42
  #720
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Sen måste jag säga att showtimes uppkommande supermellanviktturnering är extremt lockande. Vad sägs om följande 6-manna turnering;

Arthur Abraham
Carl Froch
Andre Ward
Mikkel Kessler
Andre Dirrell
Jermain Taylor

Verkar som alla ska möta alla!

Skulle gärna se Paul Williams i denna gröt också tillsammans med Kelly Pavlik om hans management skaffar sig ett par pungkulor. Annars kanske vinnaren mellan Librado Andrade och Lucian Bute skulle kunna hoppa in också.

Skulle gärna se fler såna här turneringar så vi kan få en legitim champ i varje klass och ta tillbaka boxningen till dess stordagar. Konstigt att inte HBO gör något liknande i weltervikten.
William Hill har Froch som favorit till oddset 7/4. Sen Kessler 11/4, Abraham 7/2, Taylor 5/1, Ward 10/1, Dirrell 14/1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in