2010-06-15, 14:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Per fightnews.com
Marquez-Lopez in September?

By Gabriel F. Cordero

Rumor has it that two-time former world champion Rafael Márquez of Mexico could face off againat Puerto Rican star Juan Manuel López on September 18 in Las Vegas for Juanma’s WBO featherweight world championship. The clash would take place the week of the annual Mexican Independance Day festivities and be the latest collision in the fabled rivalry between Mexican and Puerto Rican fighters. Sources report that a lot depends Juanma’s scheduled defense against Filipino Bernabe Concepcion on July 10 in Puerto Rico.

Underbar fight, hoppas den blir av.
JA!! Låt oss hoppas på detta.

Juanma är helt sjukt bra och Rafael bjuder alltid upp.
Citera
2010-06-15, 14:17
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Bra där!
Många tror att "Shoulder roll" är en ny teknik som Mayweathrarna uppfan, men det är en gammal teknik precis som allt annat i boxning. Hittar man en oortodox stil idag kan man enkelt hitta liknande boxare från tidigare i historien. Jag satt hemma hos min tränare en dag o kollade gammal boxning, o såg en italiensk boxare från 20 talet som boxades precis som Roy Jones, kommer dock inte ihåg vad han hette nu, men han var en riktigt grym boxare (ska se om jag kan hitta vem det var).
Ja det är väldigt kul att uppleva äldre fighters.

Många snackar om att den gamla tidens boxare inte skulle ha en chans idag pga tekniken gått framåt och att deras stil inte funkar nu. Trams säger jag.

Kolla på denna herre. Primo Carnera.
Visst påminner han en hel del om en viss tungviktare som härjar idag?

http://www.youtube.com/watch?v=trEGY-q_IFA&feature=player_embedded

Citera
2010-06-15, 17:59
Medlem
camejos avatar
Läser på BS att Khans far bekräftar att han kommer att fightas mot vinnaren av JMM och Diaz i hans nästa fight.. Snacka om att ta ett steg bakåt i karriären. Det är dags för Khan att börja ta sig an top 5 lätt welterviktare och inte uppsvällda lättviktare på dekis.

Och någon JWW-turnering är han inte intresserad av heller. Boxning är bra frustrerande ibland.
Citera
2010-06-19, 14:48
Medlem
camejos avatar
Ward - Green börjar närma sig, båda såg ut att vara i fin form igår på invägningen. Ward aningen tyngre än Green men båda på rätt sida om viktgränsen.

Hoppas främst på en bra och fartfylld fight och att Ward denna gången inte leder så mycket med huvudet som han gjorde i vintras mot Kessler.

Vad ger ni Green för chanser?
Citera
2010-06-19, 17:56
Medlem
fugus avatar
Kan ju säga som så att jag tror att en Green vinst på poäng är helt otänkbar. Den lilla chansen (och enligt mig är den liten) är en knock.

Det troliga är väl att Ward totalt boxar ut honom och vinner stort.
Super 6 reglerna med bonus för KO gör att en KO/TKO vinst för Ward i rond 8-12 är rätt rimlig också.
Citera
2010-06-20, 00:11
Medlem
camejos avatar
Litet headsup bara: Kör spoilertag imorgon.
Citera
2010-06-20, 00:12
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Litet headsup bara: Kör spoilertag imorgon.
Ska försöka komma ihåg.

Skön avatar! Bj penn is the man.
Citera
2010-06-20, 00:30
Medlem
camejos avatar
Älskar denna

http://www.youtube.com/watch?v=Uuby1XVq7ro

Citera
2010-06-20, 00:37
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Älskar denna

http://www.youtube.com/watch?v=Uuby1XVq7ro

Helt sjukt smart är han som fighter. Ser exakt vad som kommer hända och timar upphoppet och knäet perfekt.
Citera
2010-06-20, 04:22
Medlem
pludos avatar
Green -Ward går live på dansk tv2 nu!!
Citera
2010-06-20, 05:00
Medlem
pludos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pludo
Green -Ward går live på dansk tv2 nu!!