2007-06-20, 09:44
Medlem
Valnirs avatar
Det är helt sanslöst. Det bara måste vara ett skämt. Inte fan kan man få lönebidrag för att man lyssnar på hårdrock?
Han kanske är efterbliven på nåt sätt? Då kan jag förstå att man får nån form av bidrag istället för att sjukpensionera honom, men om han är en fullt frisk karl ska han fan inte få bidrag för att han är hårdrockare!
Jag är arbetstagare och borde isf få extra lönebidrag för jag måste jämt tänka på mitt jobb när jag jobbar, t.o.m på fritiden tänker jag på jobbet ibland.
Citera
2007-06-20, 10:40
Medlem
J.Ks avatar
Men vafan är detta.

Då borde jag helt sonika få spela tvspel hela min arbetstid eftersom jag gillar det. Dessutom borde jag även få vara full när jag jobbar för det gillar jag också. Dessutom gillar jag att vara ledig så då borde jag inte behöva jobba alls med full lön.
Citera
2007-06-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Han kanske är efterbliven på nåt sätt?
Ja, han gillar ju hårdrock. Like-like.
Citera
2007-06-20, 11:02
Medlem
Giggis avatar
Man vet inte om man ska skratta eller gråta! Allvarligt talat!

Hur inkompetent är personalen på Arbetsförmedlingen i Hässleholm?

Om han nu inte sköter sitt jobb får han väl ta konsekvenserna som alla andra! Kan inte jag sköta mitt jobb blir jag uppsagd och får söka ett nytt, kan jag inte sköta det heller blir jag uppsagd även därifrån. And so on! Till slut är det ju ingen som vill anställa en eftersom man har en meritförteckning lång som en rulle toalettpapper!

Det intressanta är hur han kan finansiera en 5 rums lägenhet och 299 resor till olika hårdrockskonserter om året. Utöver detta tillkommer säkert kostnader för skivor och annat inom hans specialintresse.
Citera
2007-06-20, 11:18
Medlem
Deannas avatar
Jag får i alla fall känslan av att killen har något slags störning i beteendet, 299 konserter får mig att misstänka någon slags mani.
Men visst, det är mycket roligare att skriva att någon får pengar pga sin musiksmak än för sin psykiska sjukdom.
Citera
2007-06-20, 11:21
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
dra på trissor, är det till sånt här som 30% av min lön går till?
Han är ett av våra infödda bidragsmiffon betalar du till, det är en del av anledningen till att du inte kommer att få någon pension. Att du sedan glatt importerar 100 000 nya oanställbara bidragsmiffon årligen, tär än mer på dina surt betalade skattekronor.
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag får i alla fall känslan av att killen har något slags störning i beteendet, 299 konserter får mig att misstänka någon slags mani.
Men visst, det är mycket roligare att skriva att någon får pengar pga sin musiksmak än för sin psykiska sjukdom.
Eller pga att de är Somalier, eller helt vanliga hederstänkande och könsstympande blattar.
Citera
2007-06-20, 14:22
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Det intressanta är hur han kan finansiera en 5 rums lägenhet och 299 resor till olika hårdrockskonserter om året. Utöver detta tillkommer säkert kostnader för skivor och annat inom hans specialintresse.

Det undrar jag också.
ÅHH!!! Blir så otroligt irriterad på detta!
Citera
2007-06-20, 14:38
Medlem
dark vaders avatar
Haha, det här är ju riktigt jävla roligt, men ändå så jävla irriterande. Men Roger verkar verkligen sjuk, jag skulle fan skämmas om jag vissade mig i tidningen, han lär ju bli nedslagen av någon arg 19-åring som själv kämpar för att få socialbidrag men anses vara lat....
Citera
2007-06-20, 15:01
Medlem
swebarbs avatar
Vi alla blir hårdrockare, jag lyssnar också bara på metal men det där är ju sjukt, åka på en massa konserter är inte direkt billigt idag..så många är ju helt rubbat han har råd att åka på.
Citera
2007-06-20, 16:09
Medlem
Är ni inte kompetenta nog till att läsa en tidningsartikel borde ni fan skämmas. Var lite källkritiska dessutom, Metros ytliga reportage är nödvändigtvis inte hela sanningen.

– Helt generellt kan man inte få lönebidrag för en hobby eller fritidssysselsättning. Alla som beviljas lönebidrag har någon form av funktionshinder och det krävs läkar- eller psykologutlåtande, säger hon.

Vilken typ av funktionshinder kan det röra sig om?
– Det kan vara både psykiska och fysiska handikapp. Ibland är orsaken socialmedicinsk, som att man har haft ett missbruk eller suttit i fängelse.

Rock on Roger!
Citera
2007-06-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna

Exakt. Han har något sorts funktionshinder som han får bidrag för. För att krydda lite så antyder artikeln att det är just musiksmaken som ger honom lönebidrag, vilket är fel. Egentligen är det hans funktionshinder som är problemet.
Citera
2007-06-20, 16:21
Medlem
shotguns avatar
Ujujuj...
Vilken fullkomlig nolla! Jag läste artikeln i punkt.se i morse och tänkte att det nog fanns en tråd på FB om den här idioten!
Vad jag skulle vilja se däremot är lite mer kritisk granskning av den åsna till arbetsförmedlare samt andra handläggare som varit inblandade i det här ärendet. De borde få löpa dubbla gatlopp!
Hoppas inte det här blir någon praxis, då lär vi väl i framtiden få se saker som:

- Lotta är hästberoende, får nu stöd för att på arbetstid ta hand om hästar. "Jag känner mig inte älskad annars..."

eller

- Jocke MÅSTE titta på fotboll, annars mår han dåligt. Igår beviljades han förtidspension...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in