2008-10-04, 15:10
Medlem
Chixs avatar
Leopard XP.

Många vet vad Leopard XP handlar om, men för de som inte vet så skall jag förklara: att "snygga till" sitt Windows XP så det ser ut som Mac OSX Leopard.

Det som stört mig är att Mac-loggan sitter överallt. På inloggningen och på exempelvis startknappen på ens desktop. Nu, är det någon här som är kunnig nog att ersätta dessa med svarta Windows XP-logos?

Enligt min mening hade det sett jävligt så mycket mer fräschare ut då det trots allt handlar om Windows XP överlag.

EDIT: Om detta kan ordnas så skulle jag uppskatta om den förbättrade versionen av Leopard XP lades ut på Rapidshare eller liknande.

Tack på förhand!

EDIT 2 (DL-link): http://www.trucsenvrac.com/shellpacks.php?id=16
Senast redigerad av Chix 2008-10-04 kl. 15:24.
Citera
2008-10-04, 15:14
Medlem
micaeles avatar
Så för att klargöra; du vill att ditt Windows skall se ut som Mac OSX, men du vill inte att det ska se ut som en Mac?
Citera
2008-10-04, 15:20
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så för att klargöra; du vill att ditt Windows skall se ut som Mac OSX, men du vill inte att det ska se ut som en Mac?

Macutseende självklart, men det bara stör mig att Mac-loggan sitter fast på inloggningsskärmen och vid ens taskbar (startknappen). Bara om det kunde ändras, you know. 'Cause the shit bothers me like a motherfucker.

Enligt min mening borde Macutseendet för XP inneha Windows-loggan. Annars känns det lite väl mycket Mac med loggan då man sitter på en stationär Windowsburk.

Kort och gott: Macutseendet är grymt snyggt, men jag vill ha kvar det uppenbara att det är en Windowsburk jag sitter på och inte en Mac. Det är ju lite skumt att ha Mac-loggor överallt då man själv vet att man sitter på XP, så därav mitt lilla begär av att ersätta Mac-loggan med Windows-loggan. Catch my drift, mate?
Citera
2008-10-05, 17:43
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chix
Macutseende självklart, men det bara stör mig att Mac-loggan sitter fast på inloggningsskärmen och vid ens taskbar (startknappen). Bara om det kunde ändras, you know. 'Cause the shit bothers me like a motherfucker.

Enligt min mening borde Macutseendet för XP inneha Windows-loggan. Annars känns det lite väl mycket Mac med loggan då man sitter på en stationär Windowsburk.

Kort och gott: Macutseendet är grymt snyggt, men jag vill ha kvar det uppenbara att det är en Windowsburk jag sitter på och inte en Mac. Det är ju lite skumt att ha Mac-loggor överallt då man själv vet att man sitter på XP, så därav mitt lilla begär av att ersätta Mac-loggan med Windows-loggan. Catch my drift, mate?

Well?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in