• 8
  • 9
2013-02-22, 15:19
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
I dag högtidlighåller vi minnet för alla de hundratusentals oskyldiga civila som föll offer för 700000 fosforbomber mot en icke-militariserad stad dit över 800000 människor tagit sin tillflykt undan den framryckande Röd armén. Siffror på upp till 600000 omkomna figurerar. [...]
1 438 000!
Så! Där har du alltså ännu en siffra som nu har "figurerat". Använd den nästa gång istället ty den är något högre och kan väl följaktligen tjäna dina syften rätt väl?

Med detta sagt så vill jag å det bestämdaste framhålla att alla (ALLA!) oskyldiga offer i princip är lika mycket värda uppmärksamhet och sympati!
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Tack för visad vördnad.

Var har du fått den siffran ifrån? Jag har som sagt inte hört högre än 600000, och dessa siffror kommer från tyska vänner.
[...]
Nämen!? Är jag inte din "vän"??

Siffran som jag angav (1 438 000) har figurerat i och med att jag skrev den!
Vilka siffror dina (övriga?) vänner har gett dig spelar varken större eller mindre roll i sammanhanget.
Citera
2013-02-22, 15:54
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Man kan aldrig säga något med 100% säkerhet, man kan komma nära, men inte 100...

Jodå.
Man kommer prick på pricken 100% sanning om man påstår att Förintelsen ägt rum.
Var så säker på det.

När det sedan kommer ner på detaljnivå har du naturligtvis rätt.

/VV
Citera
2013-02-22, 16:06
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jodå.
Man kommer prick på pricken 100% sanning om man påstår att Förintelsen ägt rum.
Var så säker på det.

När det sedan kommer ner på detaljnivå har du naturligtvis rätt.

/VV
Inte för att jag säger emot påståendet "Förintelsen har ägt rum", men 100%? knappast, det finns en liten chans att det är en stor konspiration spearheadad av Illuminati. Däremot skulle jag nog vilja säga att sannolikheten går mot 100%, men den når inte riktigt hela vägen fram.
Citera
2013-02-22, 16:12
Medlem
Egentligen borde någon moderator stänga tråden nu, för ni har spårat ur och pratar helt allmänt om historieförfalskning och inte om Dresden.
Citera
2013-02-22, 17:28
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Egentligen borde någon moderator stänga tråden nu, för ni har spårat ur och pratar helt allmänt om historieförfalskning och inte om Dresden.
Jodå. Jag har angett en siffra för offren i Dresden som torde göra varje "revisionist" (eller förintelseförnekare) överlycklig i och med att de allt som oftast är någorlunda nazivänliga. Att det var tyskar och civilbefolkning som drabbades hårdast av bombningen tror jag att både det allierade bombkommandot och alla nazister skiter rätt högaktningsfullt i.

Att siffran (min siffra) som har "figurerat" är helt och hållet gripen ur luften är bara en sorts illustration, så att säga.
Citera
2013-02-23, 08:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Inte för att jag säger emot påståendet "Förintelsen har ägt rum", men 100%? knappast, det finns en liten chans att det är en stor konspiration spearheadad av Illuminati. Däremot skulle jag nog vilja säga att sannolikheten går mot 100%, men den når inte riktigt hela vägen fram.

Det var ungefär så jag resonerade i tråden 0,999... = 1
Men matematikerna påstår att 0,999... är exakt lika med 1.
Då torde även Förintelsens vara ligga på exakt 100%.

/VV
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in