Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-03, 18:20
Medlem
Höjas avatar
Har googlat som en galning efter lösningen på detta men kan inte hitta den, har sökt igenom flashback så gott som det går men ej heller funnit en lösning.

Problemet är att jag absolut inte kan installera windows media player, utan varje gång jag startar installationen får jag upp följande felmedelande
Citat:
Windows Media Technologies Not Compatible With This Version Of Windows
Sökningarna på google sa att jag skulle ta bort rester från mediaplayer för att kunna installera, problemet för mig är dock att jag aldrig haft media player installerat (kom inte med vid installationen av windows XP).

På microsofts sidan fann jag att de inte kände till problemet och att de inte hade något svar vilket gör att jag nu vänder mig hit för en lösning.

Anledningen till att jag vill få media player installerat är inte för att lyssna på musik eller se film utan för att det behövs för somliga spel (rome total war) således är inte lösningen att installera Vlc eller foobar2000 eller någon annan mediauppspelare (för har redan installerat min alternativ för musik och film och fixat så det inte behövs media player för filmer på internet).

Operativ systemet är windows XP pro och tror det är Sp2 som är installerat.
Citera
2008-10-03, 19:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Installerar du rätt språk? Har du en engelsk XP måste du ha en engelsk WMP och har du svensk måste du ha svensk o.s.v

Du kan också prova att uppgradera till SP3 och lägg sedan på WMP11 (med samma språk som xp)
Citera
2008-10-03, 21:39
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Installerar du rätt språk? Har du en engelsk XP måste du ha en engelsk WMP och har du svensk måste du ha svensk o.s.v

Du kan också prova att uppgradera till SP3 och lägg sedan på WMP11 (med samma språk som xp)
Provat med både svenska och engelskt WMP och får samma felmedelande båda gångerna

Är inte riktigt säker på vilket SP jag har, låter bara de automatiska uppdateringarna installera åt mig nämligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in