2008-10-03, 16:35
Bannlyst
Som trådens rubrik lyder; hur känns det att vara omskuren?
Det är säkert en och annan som har ställt sig den frågan lite flyktigt för att sen bara kasta den åt sidan. Och om du inte ha ställt dig den kanske du gör det när du läser denna tråden.

Här är en fin liten länk jag hittade häromdagen som med hjälp av lite "plåster tejp" kan simulera känslan av att vara omskuren..
http://www.circlist.com/preferences/feelcut.html

Någon som har sett detta innan? Någon som har testat?

Ett till användningsområde är ju faktiskt att blotta ollonet utan att omskära sig och på så sätt bli mindre känslig och kunna ha sex längre.(om man nu har problem med det?) Dock tror jag man måste gå runt med tejp på kuken i ett par månader innan känseln förändras avsevärt, men alltid något att prova för den desperata som inte orkar med massa sprayer och inte heller vill omskära sig.

Tankar, synpunkter erfarenheter?
Citera
2008-10-03, 18:00
Medlem
Mikaelias avatar
Hahaha.. Sinnes sjukt!
Citera
2008-10-03, 18:40
Medlem
Jag är halvt omskuren. Låter det konstigt? Nja inte om man kollar standarden i Nordamerika (Jag är född i väst).

Vet inte om det igentligen blir så stor skillnad mot icke omskuren o totalt omskuren? Min förhud stannar allstå precis vid början av ollonet, med början menar jag närmast magen.

Tror inte man blir mindre känslig, det är nog högst personligt precis som vissa tjejer har mer eller mindre känsliga klits.

Fördelen är att det ser bättre ut en än "skrynkel" snopp, och förmodligen är fräshare. Har aldrig upplevt illaluktande kön eller sk smegma.
Citera
2008-10-03, 21:44
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisisChoclate
Jag är halvt omskuren. Låter det konstigt? Nja inte om man kollar standarden i Nordamerika (Jag är född i väst).

Vet inte om det igentligen blir så stor skillnad mot icke omskuren o totalt omskuren? Min förhud stannar allstå precis vid början av ollonet, med början menar jag närmast magen.

Tror inte man blir mindre känslig, det är nog högst personligt precis som vissa tjejer har mer eller mindre känsliga klits.

Fördelen är att det ser bättre ut en än "skrynkel" snopp, och förmodligen är fräshare. Har aldrig upplevt illaluktande kön eller sk smegma.

Om du snackar om hur din kuk ser ut i slakt tillstånd så är det väl en helt normal omskuren kuk du sitter inne med? Min ser också ut på det sättet.
Citera
2008-10-04, 00:15
Bannlyst
Jag tror det finns två vanliga varianter som är den varianten ni förklarar, halvt omskuren och självklart då helt omskuren där du inte har någon förhud alls.

Den omskurna penis ser då ut som när du drar bak förhuden max på en penis som inte är omskuren, fast utan extrahuden nere på skaftet självklart..
Citera
2008-10-04, 00:33
Medlem
Artygs avatar
När jag omskar mig för att jag hade trång förhud berättade urologen att man kunde omskära sig helt eller bara ta bort det främsta, så att man har lite förhud kvar.
Så det går att vara halvt omskuren, men förmodligen bara efter en operation.
Senast redigerad av Artyg 2008-10-04 kl. 00:36.
Citera
2008-10-04, 01:35
Medlem
Showzs avatar
Varför omskära sig? Det är idiotiskt(snackar inte om de som låtit omskära sig av medicinska skäl, all ära där). Visst kan man sandpappra ollonet, och visst kan man tänka på vidriga, avtändande saker under sex, men är dessa bra lösningar? Kör lite kegel (för guds skull).
Citera
2008-10-04, 03:05
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
När jag omskar mig för att jag hade trång förhud berättade urologen att man kunde omskära sig helt eller bara ta bort det främsta, så att man har lite förhud kvar.
Så det går att vara halvt omskuren, men förmodligen bara efter en operation.

Hur går en omskärelse utan operation till?
Citera
2008-10-04, 12:17
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Hur går en omskärelse utan operation till?

Du tar en sax och klipper av förhuden själv.
Citera
2008-10-04, 12:30
Medlem
R.Rs avatar
Vet redan på ett ungefär hur det känns då jag alltid haft en väldigt elastisk förhud eller vad man ska säga, och aldrig har haft problem att dra tillbaka förhuden helt. Fast när man är slak glider den ju tillbaka, det är bara vid stånd som den håller sig kvar. Så visst har man provat att gå med hela härligheten framme i kalsongerna, fast det känns mest obehagligt, antagligen för att ollonet inte är van vid det. Har aldrig provat att runka "omskuren" heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in