2008-10-03, 05:12
Medlem
LordFlayas avatar
joo jag har ett mega problem som jag ej vet om det går att lösa..
nu är det så att jag tänkte instalera om vista,problemet jag har är att jag ej kan boota upp från skivan.
när jag får frågan om jag vill boota från skivan så går ej det,då på grund av att mitt system inte känner av tangentbordet,asså det funkar inte,det är helt dött,inga lampor lyser ens på T-bordet.
efter en stund när datorn märker att jag inte kan boota från skivan på grund av att tangentbordet är dött så startar windows som vanligt.
när jag väl är inne i vista...när uppstarten är klar ja då kommer Bordet igång och allt funkar som vanligt.

så...vad beror detta på tro?

T-bord dött vid uppstart,väl inne i OS så funkar det!
snälla hjälp mig ni som kan
Citera
2008-10-03, 06:40
Medlem
Du har troligen ett tangentbord med USB anslutning?
Då beror det på att ditt BIOS inte klarar USB-anslutningar utan det sköts av operativsystemet. Ganska vanligt på många lite äldre/lågbudget moderkort

Alltså får du leta upp ett äldre tangentbord med PS2 ("den gammla") anslutningen. Då fungerar det fint
Citera
2008-10-03, 06:52
Medlem
LordFlayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Du har troligen ett tangentbord med USB anslutning?
Då beror det på att ditt BIOS inte klarar USB-anslutningar utan det sköts av operativsystemet. Ganska vanligt på många lite äldre/lågbudget moderkort

Alltså får du leta upp ett äldre tangentbord med PS2 ("den gammla") anslutningen. Då fungerar det fint

Hallå!!
jo då mitt T-bord är nytt samt att jag har helt ny hårdvara i burken så det ska stödja.
det fungerade innan jag började snurra runt i bios
tycker att detta är så jäkla tråkigt så jag känner mig rätt så frustrerad.
vet att det finns någon vänlig själ här ute som vet hur man ska gå tillväga
för att lösa detta dilemma.

ropar på hjälp!
Citera
2008-10-03, 07:31
Medlem
papanoirs avatar
God morgon!
Usel rubrikbeskrivning.. Dessutom borde du posta tråden till "den officiella Windows Vista-tråden": https://www.flashback.org/showthread.php?t=409652
Tack&fortsatt trevligt liv!
Citera
2008-10-03, 07:45
Medlem
LordFlayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
God morgon!
Usel rubrikbeskrivning.. Dessutom borde du posta tråden till "den officiella Windows Vista-tråden": https://www.flashback.org/showthread.php?t=409652
Tack&fortsatt trevligt liv!
'

Ledsen för det!
Citera
2008-10-03, 17:35
Medlem
Qmezs avatar
lösningen på ditt problem är nog fortfarande att du måsta koppla in tangentbordet i PS/2-(det lila) uttaget, detta gör du lättast genom att införskaffa en USB/PS2-adapter, eller helt enkelt använder ett PS/2-tangentbod
Citera
2008-10-03, 18:49
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Hallå!!
jo då mitt T-bord är nytt samt att jag har helt ny hårdvara i burken så det ska stödja.

Brukar finnas inställningar för USB-anslutningar i BIOS. Pillat för mycket på någon inställning du inte borde? USB Legacy eller något liknande?

Annars instämmer jag med ovanstående talare, tangentbord med sladd ska funka.
Citera
2008-10-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordFlaya
Då får du helt enkelt snurra runt lite i bios igen och ställa tillbaka inställningen du ändrade

Orkar du inte eller inte kan/hittar får du helt enkelt köra en reset till orginalinställningarna. Finns oftast i menyn "reset to default settings" eller liknande.
OBS att det ställer tillbaka alla inställningar, så de ändringar du vill ha gjorda får du göra igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in