2008-10-03, 00:30
Medlem
Ett kraftigt åskoväder har plågat gbgtrakten ikväll och när jag gick in i datorrummet märkte jag att datorn pep som ett brandlarm. Ikke bra tänkta jag och drog en logiskkoppling till åskan. Hursomhelst så drog jag ur sladden, satte i igen och startade skiten och det verkar nu som om allt är som det ska, inget saknas eller verkar fel.

Min fråga är således om jag har något problem? Borde jag kolla upp vad pipandet gällde eller ska jag skita i det när allt funkar som det ska? Har lyckats googla mig till att det är någon moderkortsvarning..

Tacksam för svar!
Citera
2008-10-03, 00:58
Medlem
Det är nog ingen fara ifall den fungerar nu, i vilket fall som helst finns det inget du kan göra för att underlätta det

Ifall det får dig att känna dig lite säkrare kan du ju kolla upp ljudet i moderkortsmanualen, där står vad de olika signalerna betyder.
Min gissning är att du har en säkring eller liknande i nätaggregatet som gick pga överspänningen eftersom det fortfarande fungerar.
Citera
2008-10-03, 01:10
Medlem
Wee!:

Ok, låter som om det är lungt då! Tack för svar!
Citera
2008-10-03, 03:36
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Min gissning är att du har en säkring eller liknande i nätaggregatet som gick pga överspänningen eftersom det fortfarande fungerar.
Är engångsäkringar som används i nätaggregat.

Demonizer, höga temperaturer kan få datorer att varna så kolla temps.
Citera
2008-10-05, 19:55
Medlem
djues avatar
Fick likadant pip när jag lyckades bränna mitt RAM-Minne(överspänning) så kolla att ingenting har gått sönder, den kanske drar igång även fast något är lite knazigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in