Citat:
Iallafall, det jag har börjat ifrågasätta är:
1. Om man dör, och hamnar någonstans, hur ska man "veta" vart man ska.
Det sker "automatiskt".
Citat:
2. Om man tänker "Jag ska komma ihåg denna sekund iallafall 5 sekunder efter att jag dör", kommer man då att minnas det eller "startas" ens minnen om?
Vem vet? Jag TROR dock att du kommer vara precis som vanligt, fast bara i en dimension/verklighet som är väldigt annorlunda mot denna vi upplever nu.
Citat:
3. Om minnena startas om, hur ska man då känna igen de man levde med om man nu kommer till något sorts ställe om man väljer att inte stanna på jorden?
Genom Deja vú. Men jag ställer mig tveksam till att allt spelas upp igen, exakt likadant. Inte för att det är mer otroligt än ett liv efter "döden", det känns bara alldeles för meningslöst.
Citat:
4. Hur kommunicerar man? Jag har ju "hela" mitt liv pratat svenska och Engelska, är det något nytt "själsligt" språk man använder när man dör då eller?
Hur är det med alla andar som går lösa som pratar "människospråk" då när de vill få kontakt med oss levande?
Exakt som du säger, ett "själsligt språk", man använder det ibland i drömmar. Många kallar det
det universiella språket.
Citat:
Hittar liksom inget logiskt svar till detta, och det gör mig rädd, rädd för att sekunden man dör kanske man kommer till någon jättelik spindel som biter på en i oändlighet, eller att det tom blir "bara svart" (detta tror jag dock inte på, hur kan man bara "sluta existera" och inte veta att man finns? de som säger "Precis som innan du föddes", tänk om man bara inte minns?)
?
Citat:
Iallafall, om någon skulle kunna diskutera dessa 4 punkter så jag iallafall blir lite mindre rädd för döden.
Min teori vad som händer att sekunden du dör, öppnar du din nya kropps (själen) ögon och reser dig från kroppen, kanske finns någon som hälsar dig välkommen dit du nu kommit och för dig till ett bra ställe, det är vad jag vill ska hända iallafall, någon som gör att man blir medveten om att nu är man död.
Jag tror förövrigt din teori stämmer rätt bra med verkligheten.

Ingen kan egentligen vara säker, men efter allt man läst så lär man sig att sortera ut skitsnacket, men blir som en expert.
Och då kommer man till slut fram till en vettig teori även om den bara är byggd på lös info. Det finns vissa saker man kan göra själv för att få svar, och det är astralresor (svårt) och att uppleva spöken. Vad spöken är vet jag inte, (har aldrig, vad jag kan minnas, sett en människogestalt) men att det finns fler verkligheter/dimensioner med något slags liv i är åtminstonde jag helt övertygad om. Må det vara spöket laban eller reptiler eller gammelmormor, men liv, det finns det allt!
Alla tror givetvis inte som jag men det är deras problem, jag säger bara vad jag hittils tror.
Astralresor är ett hett ämne som förtjänar en hel jävla massa uppmärksamhet.
Jag har inte mycket praktisk erfarenhet av det men jag det lilla jag hittils har upplevt har känts som mer än bara hjärnans fantasier. Lucid dreaming, eller klardrömmar som det kallas på svenska, är antagligen inte exakt samma sak som astrala projektioner, men ganska nära.
Känslan av en klardröm har varit exakt som det låter, en dröm där allt är klart och man är nästan helt medveten. Man har en kropp som känns fysisk och identisk med ens vanliga osv, men det känns som om något saknas. Det känns mer som fantasier än verklighet.
AP känns annorlunda och mer "hardcore verklighet in ya face" om du fattar.
Väldigt nära besläktade fenomen (som säkert kan knytas ihop i varandra om man vill) men det känns som om något skiljer dem åt.
De flesta som håller på med LD tror att det är hjärnan som fantiserar och så tror även jag.
Men vem vet, kanske handlar det bara om olika medvetandenivåer eller VAR man blir medveten, på vilka frekvenser kanske?
Skillnaden som jag garanterat VET är att i klardrömmar, då vaknar man i en helt vanlig dröm, och AP, då är man medveten när man åker ut ur kroppen.
Aja hur som helst, jag tror att döden blir som en astralresa.