2013-08-01, 22:25
Bannlyst
Vem skulle väga 100 kilo ? Jo kanske mor och dotter tillsammans
Citera
2013-09-20, 19:58
Medlem
Zaxxons avatar
Jag stör mig sällan på artister, men i detta fall var jag tvungen att skriva av mig, då jag plågats med hennes jävla "svåra" skitnödiga låt "Om du vill vara med mig" (hahaha, jo tjena) på radion senaste veckorna.

Fan vad hon vill låta känslig och svår, med den där bräkiga och bräckliga rösten. Typen av brud som sitter och surar/"är svår" över minsta lilla; och när man frågar:
-"Jaha, vad fan är det NU då??"
-" Du förstår inte!! Det här är mitt liv!!"
-"Öhhh ok. Det här är min lägenhet, och dörren är där. --->>"
Senast redigerad av Zaxxon 2013-09-20 kl. 20:04.
Citera
2013-11-10, 00:43
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Sjukt söt och fin tjej. Tyckte hon såg ut att väga 100 kilo när jag såg henne. Kan det stämma?

Va på henne för några år sedan och idag i Jönköping tyckte jag hon såg betydligt tjockare ut, framförallt i ansiktet! Fler av den åsikten?
Citera
2015-10-11, 05:51
Medlem
ihelps avatar
Hörde precis Du gårnu på Spotify. Fantastisk låt.
Citera
2015-10-27, 19:28
Medlem
General-snuss avatar
''jag saknar dig mindre o mindre'' är de bara jag som får känslan att den låten handlar om knark?
Citera
2015-10-27, 22:45
Medlem
Hur många killar har hon egentligen avverkat? Hon måste ha en hel del spruckna förhållanden på sitt CV för att fortsätta finna inspiration till att skriva så många låtar om förlorad kärlek, uppbrott osv. Eller är det samma kille hon skriver om hela tiden?
Citera
2016-03-04, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Hur många killar har hon egentligen avverkat? Hon måste ha en hel del spruckna förhållanden på sitt CV för att fortsätta finna inspiration till att skriva så många låtar om förlorad kärlek, uppbrott osv. Eller är det samma kille hon skriver om hela tiden?

Bara för att du helt saknar fantasi och inte kan föreställa di något som du inte personligen upplevt, så gäller inte det för resten av mänskligheten
Citera
2017-04-06, 15:17
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Finns det inget skvaller om denna härliga artist? Pojkvän? Avslappnande att lyssna på henne. Vacker röst.

Men hon känns verkligen som en "kändis" som trivs att vara utanför rampljuset.
Citera
2017-08-15, 19:59
Medlem
Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att Melissa Horn är skittrist eller skitbra. Men eftersom jag lyssnat nästan oavbrutet på henne de senaste två veckorna måste det vara att jag tycker att hon är bra. Någonting är det som lockar med henne.
Citera
2017-08-15, 20:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Finns det inget skvaller om denna härliga artist? Pojkvän? Avslappnande att lyssna på henne. Vacker röst.

Men hon känns verkligen som en "kändis" som trivs att vara utanför rampljuset.
Melissa är väl rätt sluten kring just det privata på det sättet - men självutlämnande när det gäller känslor i sina visor.
http://www.gp.se/n%C3%B6je/musik/mel...a-med-1.593405

Hon är väl lite som sin mamma, (också känd vissångare med hög integritet).
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

http://www.op.se/kultur/musik/maritz...a-slapps-i-dag
Citera
2017-08-17, 16:59
Medlem
Garth-Marenghis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tystva
Övre medelklassmelankolin har fått ett ansikte. Tjejen var ett stort Winnerbäckfan redan i 14-15-årsåldern och där verkar onekligen utvecklingen ha stannat! Lite trött blir man allt av att se hur lätt vissa har det för sig men men. Lars lär ha fått ligga och hela svenska folket vet nu hur jävla ointressant livet på Östermalm är. Oavsett om vi lägger på lite piano och byter till Am.

Melissa Horns låtar är lite som om Carl Bildt skulle spela in en sorglig ballad så fort hans aktier rasar några punkter. Visst har hon en söt röst men där stannar det. Jag tror säkert att Melissa kommer att kunna fortsätta försörja sig på det här. Jag tror också att världen utanför sthlms innerstad knappast kunde ha brytt sig mindre.
Fast du låter ju bara sur för att hon bor på Nybrogatan. Erkänn nu att du är en fjortonårig punktjej med välfärdskomplex.

Angående musiken kan jag erkänna att den ligger lite åt det... eh... sakrala hållet.
Citera
2019-05-12, 14:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Melissa är väl rätt sluten kring just det privata på det sättet - men självutlämnande när det gäller känslor i sina visor.
http://www.gp.se/n%C3%B6je/musik/mel...a-med-1.593405
Så bra... då är ä det ju inte hennes egna känslor hon utlämnat heller, utan dina

Jag hörde henne på radio nyss, och jag misstänker att hon släppt en ny satir-låt
"du bruka kalla mä bäby" hette den, och den manliga duettpartnern lät tröttare än Plura

'Hon levde vid järnvägen, där hennes pappa hade jobb'
Ja..är det inte Melissa som är den alla manliga sångare (läs Scocco&Lemarc) sjunger om när dom ska beskriva en besvärlig girlnextdoor-brud, och hon skriver sedan ohörd tillbaka ett svar till dom..och vi publiken hamnar i-kläm mitt emellan.

När ska hon få sina ballader omgjorda till tuggummi-pop i Så mycket bättre?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-12 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in