• 2
  • 3
2008-10-03, 16:59
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Appropå hjälmar.
Är det inte en hjälm av märket Itech som spelaren har på sig?
Vilka lag mer än Broberg/Söderhamn spelar med det märket?

Du har bra koll på hjälmar...
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia.../1_746985w.jpg

http://skatebiz.com.au/skate/compone...cbb0adec69.jpg
Citera
2008-10-03, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Broberg/Söderhamn har 2 spelare som är 28 år.
Robert Dammbro och Dennis Wasberg.

Fast å andra sidan har Bollnäs GIF en spelare som heter Johan Berglund som har hett humör.
Han spelade tidigare i Ljusdal, som jag har för mig har vita hjälmar.

Dammbro har ju varit i blåsväder förut om jag inte missminner mig helt.
Citera
2008-10-03, 18:25
Medlem
Ford_Prefects avatar
Citat:
Fast å andra sidan har Bollnäs GIF en spelare som heter Johan Berglund som har hett humör.
Han spelade tidigare i Ljusdal, som jag har för mig har vita hjälmar.
Bejja är född -83, så han har ju några år kvar till 28.
Citera
2008-10-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ford_Prefect
Bejja är född -83, så han har ju några år kvar till 28.
Åh, vad glad jag blir. Blev lite orolig där ett tag.
Citera
2008-10-04, 00:19
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Åh, vad glad jag blir. Blev lite orolig där ett tag.

Ja det var inte direkt en dålig gissning...
Citera
2008-10-04, 19:08
Medlem
Inte helt oväntat Robert Dampbro.
Citera
2008-10-04, 19:13
Medlem
förbundskaptenen?

Citat:
Ursprungligen postat av whoaya
Inte helt oväntat Robert Dampbro.

kanske är det Anders J?
Citera
2008-10-23, 01:36
Medlem
Från Söderhamns Kuriren idag:

Citat:
Dammbro fälld för misshandel

Bandyspelaren i elitserielaget Broberg, Robert Dammbro, dömdes i går vid Hudiksvalls tingsrätts tingssal i Söderhamn till villkorlig dom och 50 dagsböter för att i augusti ha misshandlat en Söderhamnsbo.

Det var den 9 augusti i år som misshandeln ägde rum i ett öltält på Busstorget i centrala Söderhamn. Den misshandlade Söderhamnsbon befann sig tillsammans med två bekanta i tältet – uppställt i samband med cruisingen – när Robert Dammbro enligt polisanmälan "kom fram och började mucka gräl" med en av den misshandlades vänner.

Söderhamnsbon, som är bekant med Robert Dammbro sedan tidigare, uppmanade honom att lämna sällskapet. Anmälaren bestämde sig i samma veva för att resa sig från sin sittplats, men hann inte mer än halvvägs då han plötsligt träffades av Robert Dammbros knytnäve.

Slaget gav Söderhamnsbon ett två centimeter långt jack över högra tinningen, ömmande kind och yrselkänsla. För denna händelse stod alltså brobergaren Robert Dammbro på onsdagen åtalad vid tingssalen i Söderhamn.

Robert Dammbro kommenterade onsdagens dom så här för tidningen:

– Det gick lättare än jag trodde i rättssalen, jag trodde det skulle vara besvärligare. Det är på två sätt: det är skönt att få det överstökat, sedan var summan rejäl. 15 500 kronor känns ordentligt, men jag har gjort ett misstag, jag står för det i dag och jag har stått för det sedan dag ett.

Robert Dammbro låter behärskad när han kommenterar domen. Han medger att han som spelare i Söderhamns elitserielag från och till möter människor som både på och vid sidan om planen vill kommentera Brobergs insatser.

– Så är det, men jag måste ju behärska mig. Jag brukar göra det, men gjorde det inte den här gången.

Vad säger tränarna, Stefan Karlsson och Svenne Olsson?

– De stöttar mig helt och hållet känns det som. De försvarar naturligtvis inte det jag har gjort, men som sagt, de stöttar mig.

Kommentar av Mats Åmvall, ansvarig utgivare på Hälsingetidningar:

En krogkväll som slutar med en smocka. I normalfallet, om det nu finns, publicerar vi inte namnen på de inblandade. Nu gör vi det. Allmänintresset, inte skvallerintresset, avgör när vi skriver ut namn och när vi inte gör det.

Här rör det sig om en av spelarna i Broberg, en idrottskille och ett föredöme för många unga förhoppningsfulla idrottstjejer och –killar. Och en av spelarna i en klubb som vi bevakar intensivt.

När något spårar ur vid sidan av isen så är det följaktligen naturligt att vi talar om vilken spelare som är inblandad.
Citera
2009-01-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXplorist
Från Söderhamns Kuriren idag:

Om han nu ska vara ett sånt föredömme för unga killar och tjejer, varför i hela helvete hänger de ut namnet då för? Skvallerpress, inget annat!
Citera
2009-10-04, 22:14
Medlem
baron-brazils avatar
Söderhamnskuriren är likadana fi**or som aftonbladet och expressen.
Det värsta av allt är att det sitter högt uppsatta i kuriren som även sitter på styrelse platser i Broberg. Svin är vad dem är.

Förövrigt så fick den misshandlade killen skylla sig själv då det var han som startat hela grejen. Oturligt nog fick Dammbro skiten.

Dem gjorde t.o.m upp i godo på plats där Dammbro frågade hur det gick och om han kunde göra något för grabben.

500:- för den nerblodade tröjan var svaret och det fick han även.
Dock gjorde han en anmälan i vilket fall. pajas
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in