2008-10-02, 02:22
Medlem
Så... Hur gör man detta?
Jag har vissa events som "Albins 18-årsdag" "Alexandras student" "Ellas dop" osv.
Har taggat alla bilder i dessa album, men när jag söker på t ex Ella kommer inte bara bilderna på Ella upp, utan alla bilder på henne och alla bilderna från albumet som innehåller hennes namn, oavsett om hon är taggad i bilden eller ej.

Kan man göra så att detta inte händer?
På vissa events kan man ju bara byta namn, jag bytte t ex från "Alexandras student" till "Systers student" men då kvarstår problemet att om jag söker på syster så kommer alla bilder upp ändå... Och ja, jag har taggat mina släktingar med både namn och relation :P

Skulle uppskatta väldigt mycket ifall detta gick att göra då det skulle underlätta väldigt mycket när man gör olika album och om man ska ladda upp bilder på facebook och dyl.
Citera
2008-10-02, 18:44
Medlem
Klyschans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
Så... Hur gör man detta?
Jag har vissa events som "Albins 18-årsdag" "Alexandras student" "Ellas dop" osv.
Har taggat alla bilder i dessa album, men när jag söker på t ex Ella kommer inte bara bilderna på Ella upp, utan alla bilder på henne och alla bilderna från albumet som innehåller hennes namn, oavsett om hon är taggad i bilden eller ej.

Kan man göra så att detta inte händer?
På vissa events kan man ju bara byta namn, jag bytte t ex från "Alexandras student" till "Systers student" men då kvarstår problemet att om jag söker på syster så kommer alla bilder upp ändå... Och ja, jag har taggat mina släktingar med både namn och relation :P

Skulle uppskatta väldigt mycket ifall detta gick att göra då det skulle underlätta väldigt mycket när man gör olika album och om man ska ladda upp bilder på facebook och dyl.
Osäker på om jag har uppfattat din fråga rätt, men om du klickar på pilarna brevid sökfältet får du upp så att du kan välja "Nyckelord" och då får du en lista på alla dina nyckelord och kan då välja t ex "Ella". Då kommer inte Händelserna som har "Ella" i namnet med, bara bilderna som är taggade med "Ella".
Citera
2008-10-02, 20:35
Medlem
Det var precis så jag menade. Tack!

Har inte sett pilarna förut ^^

Edit: Fast om jag väljer nyckelord via pilarna kan jag inte skriva in nånting i sökrutan, utan alla nyckelorden står över halva skärmen. Blir lite oöverskådligt... =/
Senast redigerad av PiktorPucci 2008-10-02 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in