2008-10-02, 00:39
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Har ej ställt in detta själv. Hittade inget under musinställningarna i kontrollpanelen heller. Hur lösa?
Citera
2008-10-02, 00:50
Medlem
Dreamwahs avatar
Hade samma problem som dig förut, kollade också musinställningarna i kontrollpanelen, utan resultat.. fast min polare gjorde en "double-check" och han lyckas lösa det igenom "Hastighet för dubbelklick" var inställd på "låg"

När jag kollade hade jag inte brytt mig i den... var nog inställd på att det var något annat alternativ som var av/på.. kan int vara så att du också missat detta?
Citera
2008-10-02, 08:49
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwah
Hade samma problem som dig förut, kollade också musinställningarna i kontrollpanelen, utan resultat.. fast min polare gjorde en "double-check" och han lyckas lösa det igenom "Hastighet för dubbelklick" var inställd på "låg"

När jag kollade hade jag inte brytt mig i den... var nog inställd på att det var något annat alternativ som var av/på.. kan int vara så att du också missat detta?

Mousspeeden är inställd på ca 65 procent. Klicklås är avaktiverat. Några fler ideér?
Citera
2008-10-02, 08:53
i win xp går det iaf ställa in så att det vid enkelklick blir dubbelklick.
Gå till mappalternativ > klickningsalternativ > dubbelklicka för att öppna (enkelklicka för att markera)
Citera
2010-02-01, 23:21
Medlem
EricusMatteis avatar
Någon som har en lösning på detta problem?

Inga av förslagen här är relevanta. Det är extremt irriterande när ett enkelklick blir ett dubbelklick var och varannan gång.
Citera
2010-02-02, 10:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricusMattei
Någon som har en lösning på detta problem?

Inga av förslagen här är relevanta. Det är extremt irriterande när ett enkelklick blir ett dubbelklick var och varannan gång.
Du har inte provat med en annan mus?
Citera
2010-02-02, 11:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2010-02-03, 12:52
Medlem
kontrollpanelen-->utseende och anpassning-->Mappalternativ

Kolla på bilden nedan så ser du vad han ovanför menade.
Bild länk:
http://piclair.com/077cl

Jag har kollat detta i windows 7, men jag kan inte tänka mig att det skiljer alltför mycket i vista.
Citera
2010-02-03, 13:52
Medlem
Hi-Techs avatar
Kolla först inställningarna användarna ovanför rekommenderar. Hjälper inte de inställningarna så kan det mycket väl vara något fel på musen. Jag vet att en del äldre Logitech-möss hade det felet som uppstår efter längre tids användande. Rekommenderar att prova följande;
Testa en annan mus, på så vis kan ni komma fram till om det är mjukvaru- eller hårdvarurelaterat.
Fungerar den andra musen ni provar, testa att blåsa stenhårt under vänster musknapp (gärna med tryckluft). Hjälper inte det - ring supporten och få en ny mus på garantin.
Citera
2010-03-16, 17:29
Medlem
EricusMatteis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Kolla först inställningarna användarna ovanför rekommenderar. Hjälper inte de inställningarna så kan det mycket väl vara något fel på musen. Jag vet att en del äldre Logitech-möss hade det felet som uppstår efter längre tids användande. Rekommenderar att prova följande;
Testa en annan mus, på så vis kan ni komma fram till om det är mjukvaru- eller hårdvarurelaterat.
Fungerar den andra musen ni provar, testa att blåsa stenhårt under vänster musknapp (gärna med tryckluft). Hjälper inte det - ring supporten och få en ny mus på garantin.

Ja, det är Logitechmus men inte så väldigt gammal. Det är nog fel på den, för det är inga problem med en annan mus (visserligen inte trådlös). Ska testa blåsningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in