2021-09-24, 10:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Låter som att appen bygger lite på att man är admin åt ens förälder.

Ja, det var väl också vad de beskrev det som och fick stöd för hos drakarna.
Citera
2021-09-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Jag kan inte förstå varför ingen drake ställde kritiska frågor kring Foodrunner-snubbarnas utgångspunkter för hur man som konsument skall lyckas spara 30%+.

Är det den dyraste tänkbara Coop Nära som jämförs med Willys eller vad? Alla vet att Willys i regel har lägst ordinarie priser på det utbud de har.

Så totalt meningslös information att veta var en given matkasse är billigast. Jag är redan fullt medveten om att jag skulle spara några kronor här och där på ett extra besök på Willys då och då för att köpa sådant som inte är på kampanj. Jag passar på att så gott jag kan dels bunkra upp men även att anpassa min konsumtion av färskvaror efter det som är på kampanj.

Jag hatar känslan av att befinna mig i en Willys-butik och skulle inte ens handla där om de sänkte priserna 10% ytterligare. Handlar där en handfull gånger per år när man är vid en affär i anslutning och får tidsbrist, i övrigt är det Coop 25% och Maxi 75%.

Maxi är enda stället som har Åsens lantmjölk, vilket är den enda mjölk jag dricker. Utöver det är det en trevlig och rymlig butik och då jag handlar ett antal hyfsat specifika varor som inte så många andra har så blir det enklast. Jag känner aldrig att jag hittar vad jag skall ha på Willys. Coop är väldigt förmånligt för kampanjer och de har vissa bra egna märken med väldigt god kvalitet, deras bacon är t ex det enda utöver Tulip som fungerar. ICAs bacon går inte att köpa.

Jag handlar på Coop Forum i snitt ungefär en gång i veckan och 2-3 gånger på Maxi. Jag gillar att ta promenader och cykelturer så tar en ryggsäck och handlar mindre varje gång. Tar bilen i samband med andra inköp eller när man har någon storköpsrabatt eller mycket pant. Tror inte att jag är överdrivet unik i att ingen jävla app kommer att få mig att ändra mina rutiner för matinköp.

Håller helt med. Kändes som rena skiten och byggde på märkliga antaganden som t ex ”först gör man ju sin inköpslista”. Hur många som engagerar sig så i sina matinköp handlar därefter i dyrbutik? Måste vara en extremt få. De som handlar i dyrbutik gör ju ofta det för att det skall gå snabbt och att de prioriterar annat, och inte fan kommer dessa sätta sig med en app och börja planera.
Men märkligast var ändå att deras stora intäktskälla skulle bli butikerna som skulle betala för att få vara med. Jo, lycka till.
Citera
2021-09-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Undrar vems stackars plats hippie-kärringen på slutet tog?

Kommer med 5 jävla plagg som inte är unika på något sätt eller svåra att kopiera i en bransch som är en av dom värsta konkurrensmässigt.

Någon därute blev alltså nekad för att denna relik ska prata floskler i tio minuter? Man såg igenom henne efter första 3 meningarna.

Dom var bara snälla mot henne för att hon är äldre. Shervin borde ha givit henne en reality check likt den han gav tjejerna som kom med luftslottet "Airbnb för förvaring" i tidigare avsnitt.

Haha. Fast tyckte egentligen synd om henne. Påminnde om en downie som är fullständigt övertygad om att just han är superbra. Självförtroende max. Sådana gillar man ju, men borde krävas något mer än så för att få vara med i programmet.
Citera
2021-09-27, 21:05
Medlem
mr-mystics avatar
Assa tycker ni att draknästet är spänande & underhållande på riktigt? Mer tandlösa drakar får men ju leta efter. Själva nerven från strikta Dragons den (& i viss mån den lite mer oseriösa shark thank) är ju som bort blåst enligt min mening. Faktiskt ganska provocerande hur skattefinanicierade SVT lyckas sumpa öppet mål på detta viset o ist åstakomma magplask. Mer avslaget och intetsägande komcept får man leta efter.

Säger även en hel del om vad producenterna har för kulturel agenda i England, USA & Sverige.

Varför i helvete tror SVT att det ska va frågan om ett mysprogram för barn & gamlingar?

Så här snällt går det väl inte ens till i riktiga svenska entreprenörsvängen? Tror man att detta ska vara svensk kultur att alltid vara trevliga utan undantag (gäsp ).

Varför inte köra mer på typ stuket från den tidiga idoljuryn ? El är det något värdegrundstrams som förblindar SVT? Dom där fjoldrakarna skapar iaf inget mervärde tror jag.

Frågan är hur dessa drakar valdes ut varför? Bert Karlsson hade väl kunnat vara med om man vill ha nån känd men edgy tex (nu har han ju redan såsat runt i talang men ändå) . El nån mer kall karaktär. Nu känns det som man tittar på typ UR.
Citera
2021-09-27, 21:16
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Bättre drakar då än nu och bra presentation. Dock tyckte jag att budet bröt mot programmets grundkrav att det skulle ges minst det begärda beloppet. Här fegade han in på hälften och villkorade andra hälften. Hade aldrig godkänts i Dragon's Den.

Ja men inte ens då var väl drakarna särskilt underhållande. Las väl ner pga av låga tittarsiffror? det låg på is så länge efter det ju också. Varför det nu har återuppståt kan man fråga sig? Drakarna är iaf ännu tristare. Nån sur gubbe kunde dom ju iaf haft med. Finns ingen kontrast o drakarna ska inte i alla lägen pola med varandra. Klämchekt passar inte detta koncept öht. Produktionsledaren borde pryglas.
Citera
2021-09-27, 22:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ja men inte ens då var väl drakarna särskilt underhållande. Las väl ner pga av låga tittarsiffror? det låg på is så länge efter det ju också. Varför det nu har återuppståt kan man fråga sig? Drakarna är iaf ännu tristare. Nån sur gubbe kunde dom ju iaf haft med. Finns ingen kontrast o drakarna ska inte i alla lägen pola med varandra. Klämchekt passar inte detta koncept öht. Produktionsledaren borde pryglas.

SVT ville väl hjälpa sin gullegris Jonas Eriksson och hafsade ihop ett koncept. Undrar vilka tittarsiffror de hamnade på? Det går ju inte längre att komma åt dessa på samma sätt som tidigare då det var helt öppen data.
Citera
2021-09-29, 19:27
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
SVT ville väl hjälpa sin gullegris Jonas Eriksson och hafsade ihop ett koncept. Undrar vilka tittarsiffror de hamnade på? Det går ju inte längre att komma åt dessa på samma sätt som tidigare då det var helt öppen data.

Ja var han sportkommentator där tidigare (tydligen extraknäckta han iaf även som domare)?

Hajar att han är mer än ba en vanlig lirare inom sportmedia men hur rik är han egentligen?

Tror inte det är några jättehöga tittarsiffror iaf väl? I Dragons den får man ofta höra att uppfinnaren öht ska lägga ner sin plan. I Draknästet säger typ alla ist att dom ska fortsätta med sin smarta plan (trotts att draken själv ej vill investera). Det är så urvattnat att man tar sig för pannan .

Man kan ju fråga sig varför vissa extremt rika ens bryr sig, om det är mer som ett lir el om dom verkligen behöver stålarna. Om man har under 100 mille kan jag tänka mig att man iaf vill försöka köpa fetare hem / yacht & liksom växa.
Citera
2021-09-30, 21:51
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Wow en till skolplattform. Dessutom ska det rädda lärarnas adminstrativa helvete?

Blev intresserad av Loopedi faktiskt, kanske skaffar det till min mor när jag inte längre är student.
Citera
2021-10-01, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XxNestxX
Tjejerna som sålde menskydd genom en automat de lät några killar bygga åt dem på gymnasiet fick mig att stänga av direkt.

Trodde ändå att det skulle vara någorlunda seriöst men istället blev de bara en massa godhetsknarkande genom "Jag stöttar unga kvinnliga entreprenörer". Hade varit intressant med en Svensk version av Kevin Oleary som totalsågat deras värdering på 20M SEK...

Det tog upp företaget på Samtiden.

Vet inte vad han heter som satt där men har jobbade åt en styrelse för riksidrottsförbund. De anser att Redlockers idé i sig är genialt men att det bygger lite på offer och blir nästan ett tvång att köpa dem.

Handlar ju mer om "köper ni inte Redlocker står du inte för kvinnans rättigheter". Hur har kvinnor löst det under det senaste 40 åren innan Redlocker? Tamponger i handväskan förstås.
Citera
2021-10-01, 20:57
Avslutad
Citat:
Assa tycker ni att draknästet är spänande & underhållande på riktigt? Mer tandlösa drakar får men ju leta efter. Själva nerven från strikta Dragons den (& i viss mån den lite mer oseriösa shark thank) är ju som bort blåst enligt min mening. Faktiskt ganska provocerande hur skattefinanicierade SVT lyckas sumpa öppet mål på detta viset o ist åstakomma magplask. Mer avslaget och intetsägande komcept får man leta efter.

Säger även en hel del om vad producenterna har för kulturel agenda i England, USA & Sverige.

Varför i helvete tror SVT att det ska va frågan om ett mysprogram för barn & gamlingar?

Så här snällt går det väl inte ens till i riktiga svenska entreprenörsvängen? Tror man att detta ska vara svensk kultur att alltid vara trevliga utan undantag (gäsp ).

Varför inte köra mer på typ stuket från den tidiga idoljuryn ? El är det något värdegrundstrams som förblindar SVT? Dom där fjoldrakarna skapar iaf inget mervärde tror jag.

Frågan är hur dessa drakar valdes ut varför? Bert Karlsson hade väl kunnat vara med om man vill ha nån känd men edgy tex (nu har han ju redan såsat runt i talang men ändå) . El nån mer kall karaktär. Nu känns det som man tittar på typ UR.

Det är inre så jag blev taggad att titta på mer. Dragons den från Storbritannien hade sin charm då de sätter feminister på plats. Sök efter handygirl på Youtube för att få ett gott skratt.
Citera
2021-10-02, 20:56
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Det är inre så jag blev taggad att titta på mer. Dragons den från Storbritannien hade sin charm då de sätter feminister på plats. Sök efter handygirl på Youtube för att få ett gott skratt.

Ja assa på Dragons Den kunde man ju liksom känna av nervositeten. Utskälningar angående värdering & affärside var vardagsmat & inte sällan kunde dom ge tipset att planen var urusel från början & drömen skulle läggas ner. I Shark Thank var vissa hajar öppet giriga & ibland blev entreprenörerna anklagade för att vara bluffmakare o dyl (samt att hajarna öppet drev & förolämpade varandra dock var de nog en del teater typ ibland iaf). SVTs Draknästet saknar ju all nerv. Jag sitter mest & undrar om bolagschefer i Sverige rent allmänt är så extremt snälla & rara el om detta är nån sorts klämcheck Sverigebild som SVT vill ge sken av osv.
Citera
2021-10-02, 21:18
Medlem
Citat:

Citat:
Ja assa på Dragons Den kunde man ju liksom känna av nervositeten. Utskälningar angående värdering & affärside var vardagsmat & inte sällan kunde dom ge tipset att planen var urusel från början & drömen skulle läggas ner. I Shark Thank var vissa hajar öppet giriga & ibland blev entreprenörerna anklagade för att vara bluffmakare o dyl (samt att hajarna öppet drev & förolämpade varandra dock var de nog en del teater typ ibland iaf). SVTs Draknästet saknar ju all nerv. Jag sitter mest & undrar om bolagschefer i Sverige rent allmänt är så extremt snälla & rara el om detta är nån sorts klämcheck Sverigebild som SVT vill ge sken av osv.

För att ett produktionsbolag ens ska kunna tanken på att sälja ett program till SVT måste hela programidén passera SVT:s filter vad gäller "mångfald, genus, hållbarhet". Detta vet produktionsbolaget.
Ju mer feminism, klimat och mångfald produktionsbolaget uppvisar i programmet, desto större chanser att SVT köper in programidén. Samma sak som hos tex Svenska filminstitutet. För att en svensk film ska få ekonomiskt stöd måste alla nyss uppradade kvoter uppfyllas. Med råge.

Därför programmet blir så uselt och slätstruket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in