2021-08-19, 18:38
Medlem
Tjejerna som sålde menskydd genom en automat de lät några killar bygga åt dem på gymnasiet fick mig att stänga av direkt.

Trodde ändå att det skulle vara någorlunda seriöst men istället blev de bara en massa godhetsknarkande genom "Jag stöttar unga kvinnliga entreprenörer". Hade varit intressant med en Svensk version av Kevin Oleary som totalsågat deras värdering på 20M SEK...
Citera
2021-08-19, 18:40
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Skulle betala bra för avsnittet där Lennart Bladh var med (sändes aldrig så vitt jag vet).
Citera
2021-08-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxNestxX
Tjejerna som sålde menskydd genom en automat de lät några killar bygga åt dem på gymnasiet fick mig att stänga av direkt.

Trodde ändå att det skulle vara någorlunda seriöst men istället blev de bara en massa godhetsknarkande genom "Jag stöttar unga kvinnliga entreprenörer". Hade varit intressant med en Svensk version av Kevin Oleary som totalsågat deras värdering på 20M SEK...

Rätt lik de kondomautomater som fanns
förr på toaletter med myntinkast

Godistjejen visste vad hon ville 👍

Östermalmsbrudarna med Air'n B eller
låd lösningen verkade ha noll koll
Svansen mellan benen där ...
Senast redigerad av SKIL 2021-08-19 kl. 18:53.
Citera
2021-08-19, 18:59
Medlem
TimTebows avatar
Ny säsong på SVT. Avsnitt 1 ute nu.

https://www.svtplay.se/video/32181751/draknastet/draknastet-sasong-1-avsnitt-1

SPOIL
Citera
2021-08-19, 20:54
Moderator
Dr Kings avatar
Det var verkligen högt och lågt i första avsnittet. Tjejerna med ”Airbnb för lagring” hade ju egentligen bara en idé och hade egentligen inte gjort något och verkade ha dålig koll på hur de skulle göra det också och blev med rätta totalsågade.

Godisbruden med Wellibites hade ju dock mycket bra koll och hade redan kommit långt. Man har ju redan sett de där godispåsarna i en mängd butiker så den investeringen kan nog visa sig vara den bästa drakarna kommer att göra denna säsong.
Citera
2021-08-19, 21:07
Medlem
Crapmagics avatar
Byggt av-runkare (R)

Här är förklaringen till att så få kvinnor får Nobelpris, Alla uppfinningar handlar om kvinnoproblem (automat för mänsskydd)
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-19 kl. 21:19.
Citera
2021-08-19, 22:03
Medlem
Deferos avatar
Bara efter en snabb googling hittade jag flera företag som förmedlade förvaringsutrymme mellan privatpersoner. Kanske dock inte fanns när programmet spelades in men känns osannolikt.
Citera
2021-08-19, 22:11
Medlem
Soterns avatar
Bra program. Godistjejen kommer nog lyckas bra. Hoppas det kommer några med tokidéer som det gör i den engelska förlagan.
Men det skulle behövas en mer "elaking" bland investerarna. Det är lite för svenskt och snällt.
Citera
2021-08-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxNestxX

Aj Aj, stängde du av bara för det.....
Jag ska se resterande avsnitt i alla fall.
Citera
2021-08-19, 22:18
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Bra program. Godistjejen kommer nog lyckas bra. Hoppas det kommer några med tokidéer som det gör i den engelska förlagan.
Men det skulle behövas en mer "elaking" bland investerarna. Det är lite för svenskt och snällt.
Jo det skulle behövas någon karaktär av typen ”galen dåre med alldeles för stort ego” bland drakarna. En som Johan Staël von Holstein eller liknande. Han har väl dock ytterligare några gånger lyckats bränna alla pengar han eventuellt lyckats dra in på nya projekt och skulle inte ha några pengar att investera.
Citera
2021-08-19, 22:39
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Är väl ändå skönt med ett program där vettiga personer är nyfikna och ger konstruktiv feedback.
Finns gott om andra program som inte direkt uppfyller ovanstående attribut.
Citera
2021-08-19, 22:59
Medlem
mr.demons avatar
Coolt att det är en irani, arab tjej eller vad hon nu som kommit på det godiset. Mäktigt. Samma med snubben med mopederna. Drivna människor förtjänar all heder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in