2021-09-16, 17:43
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vitsen var väl just det, att det fungerade med deras jeans.
Han berättade att (såg du ens) de flesta skador handlade om underkroppen.

De är praxis att tillverkarna gör egna blixtlås för att koppla ihop överdel med underdel. Att hans airbag fungerar med hans byxa är inte särskilt konstigt, eller vad menar du?

Antar att du inte åker motorcykel? Att dom inte ifrågasatte hans uttalande om att dom flesta skadorna sker på underkroppen var märkligt. Om man tänker sig att man krockar med motorcykeln: vilken del av kroppen vill man skydda mest? Jo överkroppen där alla vitala organ sitter. Vet inte vad hans byxa ska skydda mot mer än brutna ben.
Citera
2021-09-16, 17:58
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
De är praxis att tillverkarna gör egna blixtlås för att koppla ihop överdel med underdel. Att hans airbag fungerar med hans byxa är inte särskilt konstigt, eller vad menar du?

Antar att du inte åker motorcykel? Att dom inte ifrågasatte hans uttalande om att dom flesta skadorna sker på underkroppen var märkligt. Om man tänker sig att man krockar med motorcykeln: vilken del av kroppen vill man skydda mest? Jo överkroppen där alla vitala organ sitter. Vet inte vad hans byxa ska skydda mot mer än brutna ben.
Ja? Brutna ben, fötter, skrapsår osv osv. Visst är det viktigare att skydda överkroppen (huvudet är såklart prio ett) men skulle ju vara rätt skönt att ha skydd för underkroppen med... Minns själv när jag slant med hoj en gång när jag hade jeans och skrapade upp hela benet. Visst jag överlevde och var inte allvarligt men hade varit värt 5000kr för att slippa skadorna. Sen kan du ju bryta benet ändå även om du har airbag-brallorna men det är ju mindre chans. Nu åker jag inte hoj längre men hade lätt köpt såna om jag gjorde.
Citera
2021-09-16, 18:05
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ja? Brutna ben, fötter, skrapsår osv osv. Visst är det viktigare att skydda överkroppen (huvudet är såklart prio ett) men skulle ju vara rätt skönt att ha skydd för underkroppen med... Minns själv när jag slant med hoj en gång när jag hade jeans och skrapade upp hela benet. Visst jag överlevde och var inte allvarligt men hade varit värt 5000kr för att slippa skadorna. Sen kan du ju bryta benet ändå även om du har airbag-brallorna men det är ju mindre chans. Nu åker jag inte hoj längre men hade lätt köpt såna om jag gjorde.

Fötterna skyddar man med ett bra par skor. Skrapsår förhindrar man med att köpa byxor i skinn och inte i textil eller kevlar.
Citera
2021-09-16, 19:35
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Fötterna skyddar man med ett bra par skor. Skrapsår förhindrar man med att köpa byxor i skinn och inte i textil eller kevlar.
Jo men jag skrev fötter då det är en "underdel" Menade inte att denna produkt skyddar mot det.

Så du ser ingen fördel med Air bag? Om du faller med knäet rakt mot marken? Då ska du ha knäskydd och läderbyxor och det och det. Om du vill ha jeans då? Det var ju typ halva syftet. Att det ska se snyggt ut.
Citera
2021-09-16, 21:28
Medlem
Citat:
Vitsen var väl just det, att det fungerade med deras jeans.
Han berättade att (såg du ens) de flesta skador handlade om underkroppen.

Ja, det är klart att jag såg programmet, men blir väldigt märkligt om jag frågar jatteloka om de för underdelen av kroppen fungerar bra när det jag svarade på var jattelokas kommentar "Däremot har jag personligen inte sett ett airbagalternativ för underkroppen."
Hur skulle då den personen veta hur väl underkroppsskydd fungerar?
Citera
2021-09-16, 21:32
Medlem
Varför en sked av kex och inte bara ett kex att äta med som man sen äter upp? Det serveras redan till glass så det är ingen direkt nyhet.
Citera
2021-09-16, 21:58
Moderator
Dr Kings avatar
Second hand bruden talade verkligen i klyschor och hade en helt sanslös värdering på 50 mille. Däremot verkade hon vara en riktig telefonförsäljartyp som skulle vara helt hopplös att bli av med utan att kasta luren i örat på henne.
Citera
2021-09-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Second hand bruden talade verkligen i klyschor och hade en helt sanslös värdering på 50 mille. Däremot verkade hon vara en riktig telefonförsäljartyp som skulle vara helt hopplös att bli av med utan att kasta luren i örat på henne.
Som den ene draken sa, jag skulle även vilja ha utrymme att säga ett ord. Hon snackade mer än hon förmedlade i förståelse.

Vad var hennes idé? Att sälja beg kläder åt människor? Blocket finns ju redan och även andra kanaler. Vet märkeskläder som säljer äldre beg saker ifrån sin kollektion på uppdrag eller genom att först köpa in dem. Många klädförsäljare säljer gamla beg kläder. Inget nytt under solen!
Citera
2021-09-17, 06:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Haha, jag hade kunnat skrivit det själv.

En telefonsäljare som aldrig kan ta ett nej. Fy fan för sådana säljare, men säkert bra egenskap som företagare.

Avskydd och rik.
Citera
2021-09-17, 11:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kan till och med COOP och ICA sätta stopp för företaget att hämta in deras priser? I alla fall försvåra rejält.

Måste ligga i deras intresse att få folk att välja deras app istället. Så svårt att se sådana här appar ska bli någon hit. Inte direkt första heller som de påstår. Matpriskollen t.ex har funnits i flera år. Men att tjäna stora pengar på det är tveksamt måste ju få säg COOP att betala för att synas i en annan app än deras egen.
Citera
2021-09-17, 12:00
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jo men jag skrev fötter då det är en "underdel" Menade inte att denna produkt skyddar mot det.

Så du ser ingen fördel med Air bag? Om du faller med knäet rakt mot marken? Då ska du ha knäskydd och läderbyxor och det och det. Om du vill ha jeans då? Det var ju typ halva syftet. Att det ska se snyggt ut.

Nej jag förstår. Ville bara förtydliga det!

Oftast så skadar man ben och fötter när man ramlar av motorcykeln i relativt låg fart, eller när man är stillastående och får motorcykeln över sig. Då hjälper ju inte produkten för det kräver att man åker av i sån fart att airbagen aktiveras. Jag vill poängtera att knäskydd och höftskydd i princip alltid följer med insytt i byxorna så det är aldrig att man har byxor och sedan knäskydd till. Utan det är 1 plagg.

Jag hade i alla fall inte köpt produkten. Däremot hade jag köpt mig en överdel med airbag. Tror faktiskt det blir till nästa säsong då min nuvarande jacka inte passar längre

Titta på denna videon och bedöm själv, vart vill du ha mest skydd? https://youtu.be/eHBu5NMnzS8?t=17
Citera
2021-09-17, 12:07
Avslutad
Enda vettiga att satsa på i detta avsnitt var väl luftkuddsbrallorna.
Resten hamnade i soptunnan, superskrällar, kan vara appen, men även de extra
gitarrsträngarna verka lite kul. Man annars mest urvattnade lycksökare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in