2010-04-21, 23:18
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejsad
Visst, det kan jag förstå till viss del, men samtidigt så är det ju helt idiotiskt att säga nej till ett bud som kan göra att uppfinnarna tjänar mycket pengar. Och det är ju det dom vill!

Vad väljer man? Lån till banken som man kanske aldrig kommer att kunna betala av och inga pengar... eller... dela med sig mer än vad man tänkt, och tjäna mycket pengar?

Har inte det mer med logik än affärssinne att göra?

Jo, jag kan bara hålla med dig där. Det är ju som det gamla talesättet att det är bättre att ha en mindre del av något stort än att ha en större del av något litet. Bättre alltså att låta drakarna få en något större andel än man tänkt sig mot att man får deras kapital och framför allt deras kompetens. Det företag man har blir då på några års sikt förhoppningsvis mycket större än det annars hade blivit och det gör inte så mycket att man äger några procent mindre av det.
Citera
2010-04-21, 23:24
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kommer jag ihåg fel eller var det inte några i förra årets Draknästet som försökte sälja in nästan exakt samma idé som kostymkillarna. Jag vill minnas att det gick ut på att man fick riktad reklam till sin mobil inom områden som man anmält intresse för och att man fick betalt för att titta på den. Så otroligt likt gymnasiekillarnas idé. Är det någon mer som kommer ihåg detta eller har jag bara drömt det?

Enligt draknästet.se i förra säsongen femte avsnitt.Antar att det är rätt.

Rabatterbjudanden via mobil: Jonathan Lavigne och Del Alibocus från Malmö
http://www.kaskado.com/
Citera
2010-04-21, 23:25
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Tycker flera av uppfinnarna har betett sig helkorkat. De sitter på en bra idé och kan tjäna multum med rätt kontakter, och så säger de nej till folk som kan förverkliga detta pga av några procent.

Sedan kommer någon annan och knycker idén och gör något av den istället, och så sitter de där med sina banklån.

Har jag missat något eller?

Om de har patent så är det knappast bara å knycka idén.

Sen finns det ju massor med andra drakar i Sverige (och världen) i förra säsongen sa nån att det fanns minst 3000 till i Sverige. Och det har ju gått tid mellan att de skickade in ansökan till draknästet och att programmet spelades in, kan ju fått kontakt med nån annan drake under tiden, så de åker bara dit för att eventuellt få ett bättre bud.
Citera
2010-04-22, 01:11
Bannlyst
Ännu ett avsnitt där jag störde mig på slyn-draken!
Citera
2010-04-22, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik
Dryg som få och ja hon verkar faktiskt inte kunnig över huvudtaget...
Citera
2010-04-22, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Security
Dryg som få och ja hon verkar faktiskt inte kunnig över huvudtaget...

Ja fy fan vad vidrig hon är! Hur kan hon med att vara tyken när hon är så jävla ful och pratar som en efterbliven?
Citera
2010-04-22, 02:29
Medlem
Mvks avatar
Fan, kommer det inga riktiga WOW uppfinningar någon gång.
Jag vill se RIKTIGA uppfinningar som blixtlåset, tändaren, bil som går på luft, osv

När svt annonserade ut på sin hemsida att man kunde skicka in drog jag mig för att lägga energi på det.
Hade jag vetat hur det egentligen ligger till med "uppfinningarna" hade jag skickat in några egna idéer som iaf inte är sämre än dom som visats.

Den enda riktigt bra uppfinningen jag kommer på från den svenska versionen är den där knapp-påsättaren från S1.
Citera
2010-04-22, 06:41
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik

När hon skulle förklara för tittarna vad ett "letter of intent" är var hon minsann ett riktigt träsktroll. Vanligtvis är hon bara ful och dryg men här gick svt över gränsen!

Vilka jävla lökiga idéer deltagarna har kommit med de två senaste avsnitten förresten. Bara en massa skit. Förutom stolåtervinaren
Citera
2010-04-22, 07:39
Medlem
Soterns avatar
Strumpnissarna var ju riktigt pinsamma. Patetisk presentation. Så jävla inövat att man satt och skämdes.
Citera
2010-04-22, 08:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Tycker flera av uppfinnarna har betett sig helkorkat. De sitter på en bra idé och kan tjäna multum med rätt kontakter, och så säger de nej till folk som kan förverkliga detta pga av några procent.

Sedan kommer någon annan och knycker idén och gör något av den istället, och så sitter de där med sina banklån.

Har jag missat något eller?

Att det finns fler riskkapitalister än de här. Skridskokillen sa ju att han inte står och faller med dessa fem. Jag tror att han gjorde helt rätt. Om han agerar lite bättre tror jag att han kan få en bättre deal. Finns det inga gamla NHL-proffs som har skolat om sig till affärsmän efter hockeykarriären?
Citera
2010-04-22, 08:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Fan, kommer det inga riktiga WOW uppfinningar någon gång.
Jag vill se RIKTIGA uppfinningar som blixtlåset, tändaren, bil som går på luft, osv

När svt annonserade ut på sin hemsida att man kunde skicka in drog jag mig för att lägga energi på det.
Hade jag vetat hur det egentligen ligger till med "uppfinningarna" hade jag skickat in några egna idéer som iaf inte är sämre än dom som visats.

Den enda riktigt bra uppfinningen jag kommer på från den svenska versionen är den där knapp-påsättaren från S1.

Det är rätt mycket skitgrejer i den engelska versionen också. Det har varit blandad kompott här men det var att räkna med. Jag kommer till exempel ihåg tryckdämparen från första säsongen som riktigt bra.
Citera
2010-04-22, 09:20
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är rätt mycket skitgrejer i den engelska versionen också. Det har varit blandad kompott här men det var att räkna med. Jag kommer till exempel ihåg tryckdämparen från första säsongen som riktigt bra.

Det skulle vara intressant med en uppföljning på den, uppenbarligen gör de ju uppföljningar även på sådant som inte blev någon deal.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Strumpnissarna var ju riktigt pinsamma. Patetisk presentation. Så jävla inövat att man satt och skämdes.

Håller med, höjdpunkten var väl när den ena killen stod och spretade med armen som nåt slags grekisk gudastaty. Då var det nästan smärtsamt att titta.

Dock tycker jag att det var lite roligt att ingen av drakarna tycktes förstå poängen med ankelstrumpor.
Senast redigerad av miklon 2010-04-22 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in