Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-01, 18:51
Medlem
Billy78s avatar
Har laddat ner en rulle i formatet iso, men fattar inte riktigt hur jag ska se den. Har fått igång filmen, när jag går in i filen video ts, men bara i korta delar och utan text. Lyckades också komma till huvudmenyn och valde svenska som språk där, men sen kom jag inte vidare...
Citera
2008-10-01, 18:54
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy78
Har laddat ner en rulle i formatet iso, men fattar inte riktigt hur jag ska se den. Har fått igång filmen, när jag går in i filen video ts, men bara i korta delar och utan text. Lyckades också komma till huvudmenyn och valde svenska som språk där, men sen kom jag inte vidare...

fel svar och dubbelpost
Citera
2008-10-01, 18:55
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:

fel svar och dubbelpost
Citera
2008-10-01, 19:05
Medlem
Akademikerns avatar
Tror det ska gå att öppna en ISO i VLC.
Annars är ju ett krångligare sätt att kopiera innehållet från ISO'n till en mapp i filmer-mappen. Då kan du även öppna den som DVD i front row.
Citera
2008-10-01, 19:11
Medlem
deamon tools ffs
Citera
2008-10-01, 19:13
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolex
deamon tools ffs

ja deamon tools, classic media player, open dvd. eller vlc, quicktime brukar också vara duktig på att öppna filmer
Citera
2008-10-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
ja deamon tools, classic media player, open dvd. eller vlc, quicktime brukar också vara duktig på att öppna filmer

men iso brukar inte funka me så många men deamon tools löser allt
Citera
2008-10-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj

Fast nu är du i Macforumet, så då kan vi räkna bort daemon tools, mediaplayer classic samt open dvd.
Citera
2008-10-02, 01:46
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolex
men iso brukar inte funka me så många men deamon tools löser allt

När man använder windows ja...
Citera
2008-10-02, 02:43
Medlem
Jag brukar inte ha några problem med .iso-filer, de få gångerna man stöter på de.
Antingen öppnar man den så man får en tillfällig skivavbild med AUDIO_TS och VIDEO_TS mappar i. Sen går man bara in i video_ts och spelar upp den första filen som går (med VLC). För att få undertexter går man bara upp i menyn "video>subtitles track" och väljer. Av någon anledning kan jag inte välja undertexter förrän 49 sek in i filmen, oavsett film, men det hör inte hit ^^

Ett annat sätt är att mounta .iso-filen via terminalen. Sökte och fick fram det här:
"If you’re wondering how to mount an ISO image in Mac OS X, it is very easy. In the Terminal type the following command: hdiutil mount sample.iso with sample.iso being the path to the image you want to mount. After the checksum is completet, your ISO will appear mounted on your Mac OS X desktop - that’s it. You you can actually mount virtually any other disk image type with hdiutil as well, so give .dmg .img a try too."

Har du Toast är det bara att högerklicka på filen och mounta den via det. Hur lätt som helst, och inte alltför svårt att få tag på Toast
Citera
2008-10-02, 13:50
Medlem
Citat:

Kör själv det genom VLC eller genom DVD spelaren.

Tanka VLC: http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Eller med DVD spelaren.
Dubbelklicka på ISO Filen så den öppnas, sen öppnar du DVD spelaren VOLIA DVD spelaren hittar ISO filen direkt och spelar av den.

Har haft problem med att välja något på menyerna när jag har kört DVD spelaren så kör den alltid i full screen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in